KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD (2017, SAD) – 1/10




Od samog starta ovaj mi je film smrdio. To recikliranje jedno te istih priča me strahovito živcira, no rekoh ajde da dam kralju Arturu šansu, ipak ga je radio Guy Ritchie, možda to nije tako loše kao što sam pretpostavio. Možda opet samo rade moje predrasude. No, iznova se pokazalo da je stara uzrečica koja kaže da kad nešto izgleda kao govno i kad smrdi kao govno, to onda obično i je govno, i više nego točna. Ova verzija kralja Arthura daleko je najbezvenija od svih koje sam gledao, a ako nekog zanima filmska priča legende o Arthuru neka se drži Boormanova klasika iz 80-ih Excalibura.
Već od uvodne scene može se naslutiti da je Ričijev Artur teško smeće. A kako vrijeme odmiče situacija postaje sve gora. Ovo je takav čušpajz svih najgorih plagijata i nema nikakve veze s originalnom pričom, što mi zapravo i ne bi smetalo, dašak novih ideja obično dobro dođe, no ovo je stvarno grozota. Divovski slonovi s vatrenim očima koji ruše gradove, divovske zmije kao da su ispale iz Konana, Kinezi, crnci, vikinzi na jednom mjestu, čudovišta kakvih se ne bi posramili ni najgori horori. Ne smeta meni toliko kad se netko ne drži povijesnog konteksta, ali ovo je stvarno previše, još su samo falili Trooperi iz Ratova zvijezda i džinovska anakonda (pardon, nju imamo) Jednom rječju užas, ovo s legendom o Excaliburu nema veze i moram priznati da mi je i više nego drago što je ovaj film doživio fijasko u američkim kinima {ulog 175, zarada 40 milijuna dolara}.
Na samom početku filma Arturov ćaća, kralj nekakve kvaziengleske pobjedi vojsku čudovišta i čarobnjaka, ali onda ga ubije njegov braco, koji je ispostavlja se također čarobnjak i preuzme prijestolje. Mali Artur nekako utekne te se othrani u kupleraju, tamo izraste u pravog štemera i sa svojom bandom se bavi sitnim kriminalom i sličnim glupostima. Nema u ovom filmu ni dobrog Merlina (tu je neka rahitična buljooka čarobnica), nema ni hrabrog Lancelota (zato je tu kineski kung-fu majstor), nema ni gospe Guinevre, nema ni dvorca Kamelota (ima nekakva kula kao da je ispala iz Gospodara prstenova), a bogami nema ni vitezova okruglog stola (tu je tek neka skupina koja izgleda kao da ju je okupio Robih Hood). Sve tu vrvi od čarobnjaštva, bedastoća najgore vrste, a 80 posto filma očito je napravljeno kompjuterski i to prilično loše.
E sad da se dotaknem Ričija, koji je po meni snimio jedan jedini pošten film, a onda je nekoliko puta sam sebe plagirao. Naravno, riječ je o Snatchu, koji je zapravo kopija njegovog prvog filma Lopovi, ubojice i nabijene puške (i u Arturu je pokušao isfurati malo snečevskog štiha pa tako vitezovi bacaju doskočice ko Brad Pitt u Snatchu, nekoliko scena tipičnih za Sneč), koji je zabavan i dobar film. No, sve što je nakon toga Riči snimio je ili nemaštovita i blijeda kopija Snatcha (Rocknrolla, Revolver), bljutava romansa sa svojom bivšom ženicom Madonnom (Swept Away, to nisam gledao, toliki mazohist baš i nisam) dva Šerloka Holmsa i još jedna teška bezvezarija, The Man from UNCLE. Vidim da se sada sprema iskasapit i još jednu poznatu priču, Aladdina, ali to ću sigurno preskočit, kao što ću ubuduće raditi i sa svim Ričijevim filmovima. Imao sam velikih problema da ovaj film pogledam do kraja (zadnju trećinu sam morao ubrzavati) i mislim da je Arthur za sada jedan od lošijih filmova ove godine. U odnosu na ovo čak i posljednji King Kong izgleda kao ozbiljan film, a riječ je o također iznimno bljutavom ostvarenju. Naravno, ovo je samo moje mišljenje, a ono je o ovom filmu jako jako jako jako loše, Zapravo, više uopće ne mislim o ovom filmu.

Primjedbe