MOEBIUS (KOR,2013) – 5/10


I dok nestrpljivo iščekujem da se pojavi najnoviji film odličnog korejskog modernista Kim ki-duka (Proljeće, ljeto, jesen, zima i proljeće, 3-Iron), The Net (Geumul) shvatio sam kako sam propustio jedan od njegovih posljednjih filmova, čudna imena Moebius. Moebius je inače alter-ego čuvenog francuskog crtača stripova Jeana Girauda (Blueberry), a ovaj je pseudonim koristio dok je skupa s još jednom legendom, Alejandrom Jodorowskym, radio SF stripove po predlošku nikad snimljene Dine. Ne znam kakve veze i ima li uopće veze sa crtačem ovaj film, a nešto ovakvo, moram priznati, nisam očekivao ni od Kima, ovo je pretjerano čak i za njega. Moebius je prvorazredna boleština, tip filma koji je obilježio korejsku kinematografiju proteklog desetljeća, a Kim je, rekao bih, s Moebiusom otišao i korak dalje. Vidi se tu njegov klasični pristup. U njegovim filmovima ionako ima jako malo dijaloga, a likovi u Moebiusu ne progovore ni riječi.

Na samom početku filma, žena uhvati muža kako je vara s mlađom ljubavnicom i odluči ga kazniti na prilično brutalan i nezamisliv način – odrezati mu penis. No, muž je u zadnji čas preduhitri i zaustavi je, a žena u napadu ludila kurčić odreže svom sinu jedincu. Prilično bolesno, znam, no tek onda kreću daljnje bolesnoće. Ekipa iz škole skuži da sinek više nema kurčić pa ga krenu zajebavati, tatina ljubavnica se počne paliti na beskurcog sinčića, a ekipa štemera spriječi školsku bandu koja žele vidjeti sinčićev tuki pa kasnije siluju tatinu ljubavnicu i natjeraju sineka da isto siluje tatinu ljubavnicu iako on nema pimpača. I to se sve izdogađa samo u prvih pola sata.

Pa može li bolesnije? Može, u zadnjih sat vremena, a radnju ne bih sad želio otkrivati. Vrijeme je ručka, ipak. Iskreno, ovaj festival brutalnosti nimalo me nije oduševio i ovaj sam film odgledao s grčem u želucu. Pitat će se netko otkud ti uopće padne napamet odgovor je jednostavan. Volim filmove koji pomiču granice pa makar bili brutalni i gadljivi. I za Oldboya će mnogi reći da je bolesna perverzija, no ja i dalje mislim da je to apsolutno remek-djelo i jedan od najboljih filmova 21. stoljeća. Da se razumijemo, Moebius mu nije ni blizu i stvarno mi nije jasno što je Kim s nim htio reći. Kakva je poruka ovog filma, u kojem se na kraju masovno režu kurčevi, stvarno nisam uspio shvatiti, i ne znam uopće ima li kakve poruke. Možda autor želi poručiti da mi muškarci previše mislimo krivom glavom, ne znam. 

Uglavnom, Kim ki-duk me ovom bolešćarom nije oduševio. Očekivao sam puno više jer sam čitao da je film dosta hvaljen, prikazan je prije nekoliko godina i na festivalu u Veneciji, no tanko je to. Ipak, ima film i dobrih strana. Besprekorna režija, ništa manje nisam ni očekivao od Kima, te originalnost priče. Odlična gluma jer treba sve te emocije dočarati bez izgovorene riječi također. No, ipak premalo za ocjenu veću od navučene petice i to samo zbog Kimove stare slave.

Primjedbe