THE CASE FOR CHRIST (2017,SAD) – 6/10



Pitanje postoji li doista bog, postoje li raj ili pakao vjerojatno je jedno od najčešće postavljenih pitanja u ljudskoj povijesti, a tim se pitanjem bavi i ovaj film, nastao po bestselleru naslovnog junaka Leeja Strobela iz 80-ih godina. I dok neki vjeruju da to postoji, neki (među kojima sam i ja, kao i Strobel s početka filma) vjeruju da su to priče za malu djecu u rangu crvenkapice ili vuka i sedam (ili tri, ne sjećam se više) praščića ili kozlića.
Nakon što mu žena iznenada postane vjernica, ugledni istraživački novinar Chicago Tribunea Lee Strobel odluči dokazati da bog ne postoji. On se usredotoči na vjerojatno ključni detalj Biblije i esenciju kršćanstva, Isusovo uskrsnuće. Intervjuira svećenike, psihologe, liječnike, filozofe, ne znam koga sve ne kako bi došao do odgovora je li se uskrsnuće dogodilo baš onako kako je zapisano u evanđeljima, a paralelno s time bavi se i svojim redovitim novinarskim poslom. Sad, inače ne volim otkrivati što se događa, ali u ovom filmu nastaloj po istinitoj priči, ispadne da Strobel ne uspijeva dokazati da je priča iz Biblije pizdarija te i sam na kraju postane vjernik. I to onako teatralno, draga nema dokaza da je priča o uskrsnuću prijevara, ja vjerujem! Koga god zanima, može proguglati pa vidjeti da je Strobel nakon toga postao nekakav kršćanski pisac, čak i pastor te se zadnjih tridesetak godina ne bavi novinarstvom nego piše nekakvu kršćansku literaturu i putuje svijetom i popuje.
E sad, kako sam uopće ja, koji bi se prije nego ateistom (onaj koji ne vjeruje da bog ili nešto slično postoji) opisao antiteistom (onaj koji vjeruje da božanstva ili nešto slično NE postoje), legendarnom kovanicom koju je smislio genijalni britansko-američki autor Christopher Hitchens, naletio na ovaj film? Očito sam mislio da će naš istraživač pronaći dokaze da bog ne postoji! Šalim se, naravno, no volim ovakve kvazifilozofske filmove, a mislim da kad sam ga uvrstio na vočlistu nisam ni znao za Strobela jer nemam običaj čitati radnju filmova, volim upasti u nepoznato. Doduše, mislio sam da će se film stvarno razviti na drugu stranu, no nema veze i ovako sam ga s relativnim zanimanjem pogledao iako je moj stav sasvim drukčiji od zaključka kojeg je donio naš istraživač/pastor. Iako da sam proguglao tog Strobela prije filma vjerojatno bih odustao od gledanja, iako se vrlo brzo da naslutiti kako će se to sve rasplesti, no ponekad treba dati šansu i drugoj strani i poslušati argumente s kojima se ne slažeš (a i dalje se s njima ne slažem).
Da se razumijemo, meni je stvarno ne bitno vjeruje li itko u nešto ili ne. Potpuno mi je svejedno je li neko rimokatolik, grkokatolik, pravosavac, kopt, musliman ili, ne znam, sikh. Ono što mi najviše smeta kod religije i religioznih ljudi je njihova agresivnost i nametljivost. Ljudi moji, vjerujte u što hoćete. Bogove, vragove, čepove od pivskih boca, prazne akumulatore ili gaće na štapu, ali pustite mene i ljude poput mene na miru da ne vjerujemo u NIŠTA. Ako smo se zajebali pa raj ili pakao stvarno postoje, naš problem, samo vas molim onda da nam probate prošvercat koju hladnu pivu dok lucifer ne gleda. No, da se vratim na film.
Možda bi bilo pregrubo ili presubjektivno nazvati ovaj film nekakvom kršćanskom propagandom jer Slučaj za Krista, ajde, realno gledano filmski nije potpuno smeće. Naravno, nije to ni film koji će se dugo pamtiti, no ovakve priče obično su mi zanimljive (The Man from Earth recimo, isto nekakva kvazifilozofskoreligijska priča, koja mi je doduše ipak daleko bila zanimljivija, no gledao sam ga davno, mogao bih utvrditi gradivo uskoro). Koga zanimaju ovakve filozofske teme, ovo bi moglo biti zanimljivo (relativno), ali neka ne očekuje neke velike odgovore na važna pitanja.

Primjedbe