ANNABELLE: CREATION (2017,SAD) - 5/10

 
Moram priznati da se prvog dijela ovog filma (IMDB LINK) uopće ne sjećam, što znači da sam ga zaobišao u širokom luku ili da je bio toliko bezvezan i beznačajan da sam potpuno zaboravio da sam ga gledao i o čemu se radi. No, u tom filmu iz 2014. godine prati se kako starinska lutka terorizira mladi bračni filma, a u Annabelle: Creation zapravo je prednastavak tog filma i sada pratimo kako je ta zla lutka uopće i nastala. Ni ovaj film me nije previše oduševio, nabacano je to svih mogućih klišea koji postoje u hororu i nema tu ni trunke originalnosti ili nečeg neočekivanog. Autori su ovaj puta očito išli na sigurno, nije to toliko ni pretjerano strašno, ovo je klasični holivudski horor kakvi se posljednjih godina štancaju na prikolice.
Uklete kuće, duhovi, opsjednutost, okultizam i slične teme možemo valjda naletiti praktički u svakom holivudskom hororu u zadnjih desetak godina. Od sasvim dobrih Insidiousa i Conjuringa pa do desetaka filmove slične tematike ili nastavaka koji su samo varijacije na izlizanu temu, a tu se negdje smjestio i Annabelle: Početak. Časna sestra s nekoliko napuštenih klinki ovdje se dolazi naseliti u veliku kuću na osami, a ondje živi stariji bračni par koji krije mračnu tajnu. Njihova kćer poginula je prije 12 godina, taman koji dan poslije nego što joj je tata poklonio tu vintage lutku. Čim klinke iz sirotišta dosele u tu jezivu kućerinu počinju se događati čudne stvari, koje, naravno, na početku nitko ne uzima za obiljno, a kad shvate da je situacija i više nego ozbiljna, tada je prekasno.
Opet se moram izjadati jer iako znam da je ovo horor i svakakve gluposti ovdje su dopuštene, ipak imaju neke stvari koje me u Anabeli jako, ali baš jako bodu u oko i preko nekih očiglednih nebuloza nikako ne mogu prijeći. Recimo, kakva je to logika da netko u svoju kuću, za koju zna da je opsjednuta i da nije sigurna za život, posebno djece, pozove hrpu djece i odluči takvu kuću koristiti kao sirotište. Pa to mi je izvan svake pameti i logike. Pa da živim u takvoj sjebanoj kući i da me netko pita može li tu doseliti sirotište rekao bih mu bježi što dalje odavde, nije to mjesto za život djece, a ne šutio kao riba. Možda sitničarim, ali me ponekad takve gluposti znaju potpuno odbiti od filmova, no ovaj sam nekako uspio prežvakati i odguliti ga do kraja. Nije sad Annabelle baš toliko loš film, ima tu i zanimljivih trenutaka, recimo klinke su svoje uloge odradile sasvim korektno, a vidi se i da je redatelj ovog filma prilično talentiran i da zna graditi suspense te je očito da je u ovom žanru na domaćem terenu.
Ime redatelja je David F. Sandberg, kojeg se ljubitelji horora možda sjećaju po filmu "Kad se svjetla ugase" (IMDB LINK) iz prošle godine, a koliko se sjećam ni taj me film nije pretjerano oduševio. No, dobro je prošao na kino blagajnama (ulog 5 milja, zarada 70 samo u Americi) tako da je Sandberg dobio priliku napraviti i nešto s većim budžetom. I Annabelle je prilično dobro prošla u američkim kinima (ulaz 15, zarada 65 milja), tako da ćemo ovog režisera sigurno imati još prilike gledati i u budućnosti. Nadam se i s nešto boljim filmom.

IMDB LINK

Primjedbe