LOGAN LUCKY (2017,SAD) - 7/10

 
Prije nekoliko godina Steven Soderbergh najavio je da se povlači iz svijeta filma. Govorio je tada da je ostao bez ideja, da više nema motiva i da se misli baviti slikarstvom. Realno, nekoliko njegovih filmova prije te famozne odluke kao što su bili Haywire, Girlfriend Experience, Informant!, Sideffects ili Magic Mike djelovali su mi potpuno bezidejno i promašeno, kao da ih i nije radio tip koji je u ranijoj fazi karijere snimio sjajne filmove kao što su Seks, laži i videovrpce, Erin Brokovich, Oceanovih 11 ili Traffic za koji je dobio i Oscara. No, svoju je riječ Soderbergh vrlo brzo i porekao jer se prebacio na televiziju, gdje se naizgled opet počeo vraćati u formu sa stvarno dobrom serijom Kirurg (Knick) s Cliveom Owenom u glavnoj ulozi, a bio je tu i potpuno bezvezni televizijski film o Liberaceu s Michaelom Douglasom u glavnoj ulozi. Stevica ipak nije dugo mogao izdržati bez pravog filma, a njegov povratnički uradak možda bi se najbolje mogao opisati kao Oceanovih 11 za siromašne.

Nakon Oceanovih 11, Soderbergh se s Logan Lucky vratio u svijet pljačke i pljačkaša, no ni izbliza toliko glamurozan svijet kao u svom možda i najpoznatijem filmu. Umjesto elegantnih, fino uglancanih i slatkorječivih lopova kao što su bili Danny Ocean i ekipa te blještavila kasina Las Vegasa, lopovi su ovdje potpuni kontrast. Braća Logan i njihovi pomagači pravi su white thrash s američkog juga, a ova naizgled šlampava i trapava ekipa iz Zapadne Virdžinije odluči se za pljačku za vrijeme Nascarove utrke 600 milja u susjednoj Sjevernoj Karolini.

Sličnosti s Oceanovih 11 (i kasnijim filmovima ovog serijala, koliko vidim sprema se i novi nastavak ovog serijala, Oceanovih osam, koliko mi izgleda ovdje će pljačkašice biti žene, a Soderbergh je redateljsku palicu prepustio Garyju Rossu te će ovdje biti samo producent) su stvarno evidentne. I to ne samo tematski, već i stilski. Logan Lucky pomalo djeluje kao da je jedan od nastavaka ovog serijala, samo kao da je poznata ekipa naglo izgubila na inteligeniciji, a bogami i na zubima (i na rukama, jedan od braće Logan nema ni ruku). Mastermind ekipe, u ovom slučaju Jimmy Logan (Chaning Tatum) nakon što dobije otkaz u rudniku koji je smješten u neposrednu blizinu trkališta Nascara, osmisli plan kako bi mogao izvesti pljačku taman dok se ondje održava utrka koju posjećuju stotine tisuća ljudi. Tamo se tog dana okreću veliki novci, a plan mu je naizgled dobar te prvo angažira svog jednorukog brata Clydea i sestru Mellie. Potom na red dolazi i ostatak ekipe, tj. braća Bang, a najstariji među njima (Daniel Craig), koji je stručnjak za eksplozive nalazi se u zatvoru pa se treba smisliti način kako da ga se izvuče van.

To što je Logan Lucky zapravo varijacija na temu Oceana nužno ne mora značiti da je to nešto loše. Ocean je bio stvarno zabavan film, jedan od najboljih u svom žanru, no od autora kalibra Soderberga u povratničkom pohodu ipak sam očekivao nešto više i nešto originalnije. Naravno, iznimno je simpatično što je priču smjestio na američki jug, gdje se lako igrati sa stereotipima i predrasudama o hilbilijima i rednecima (to uvijek pali), a izgleda mi kao da je posljednja ekonomska kriza donijela dosta ideja filmašima posljednjih sedam, osam godina. Negdje sam pročitao da je netko ovakve tipove filmova u kojima tipovi koji su u ovim okolnostima izvukli deblji kraj i popušili otkaze uslijed krize pa se bace na pljačku nazvao marksističkim tipom filmovima pljačke. Ja bih ovaj film čak više nego marksističkim nazvao robinhudovskim. Jer, koliko mi je poznato marksisti se baš i nisu pokazali kao ekipa koja je lovicu kad bi je skupila na hrpu voljela dijeliti s rajom za koju se nominalno zalagala, dok svi znamo kako je Robih Hood bio drag mladić. Ovaj gusar iz notingemske šume krao je bogatima pa dijelio siromašnima, a takve nekakve ideje ima i Jimmy Logan (naravno da je ipak plan najveći dio love zadržati za sebe). Sve u svemu, Logan Lucky pokazao se kao zabavna krimi komedija koju vrijedi pogledati ukoliko se od filma ne očekuje ništa više osim gotovo dva sata vrhunski režirane razbibrige. Po tom pitanju sa Soderberghom nema zime, kad je riječ o režiji, majstor ostaje majstor. Još jedna zanimljivosti ovo filma je što se zapravo i ne zna tko mu je napisao scenarij. Kao scenaristica se navodi izvjesna Rebecca Blunt, za koju se pretpostavlja da nije stvarna osoba i da je to nečiji pseudonim, a sve mi smrdi da bi to upravo mogao biti Stevin pseudonim.
 

Primjedbe