MCMAFIA (2018,GBR) - 6/10


Gotovo jednako koliko sam se oduševio kad sam vidio da Britanci počinju snimanje serije prema fantastičnoj knjizi Mishe Glennyja McMafia, toliko sam se i razočarao nakon što sam istu odgledao. Koliko je Glennyjeva knjiga iz 2008. godine bila senzacionalno štivo i prvoklasan uvid u načine i tehnike na koje funkcioniraju kriminalne organizacije iz svih krajeva svijeta i koliko su te organizacije zapravo izvanredno povezane i umrežene, toliko je ova serija promašena, isprazna i plitka verzija svega toga. Kao problem broj jedan svakako mi se čini da je bilo jako teško knjigu koja je zapravo istraživačko djelo i publicistika bez glavnih junaka, zapleta i raspleta prilagoditi televizijskoj igranoj seriji. Glenny u svojoj knjizi opisuje zbivanja od kasnih 80-ih godina i raspada komunističkog bloka, a kreatori ove serije, inače ugledni scenaristi i režiseri Hossein Amini i James Watkins odlučili su napraviti pomalo "kumovsku priču" i smjestiti je u sadašnjost.

Michael Corleone ovdje je Alex Goldman, sin nekadašnjeg ruskog oligarha Dmitrija Goldmana, koji je prije petnaestak godina bio šef tamošnje kriminalne organizacije, no nakon što se promijenila politička klima pao je u nemilost vlasti i egzil je morao pronaći u Londonu. Tamo se umirovio i sklonio cijelu obitelj, a novi šef ruske mafije postao je Vadim Kaljagin. No, Dmitrijev brat odlučio se povezati  s još jednim svrgnutim oligarhom, Semijonom Kleimanom, koji je izbjegao u Izrael te su oni odlučili skupa udariti na Kaljagina. Neuspješno, nakon čega je Dmitrijev brat ubijen, a kako bi osvetio strica, mladi Alex, inače investicijski bankar s diplomom Harvarda odlučio je uletiti u mafijaški biznis. Baš kao mladi Michael Corleone, tako je i Alex Goldman mladić fino odgojen s jasnim moralnim načelima, no obitelj je ipak obitelj te ipak i on, baš kao i Michael, odlučuje krenuti tamnom stranom.



No, osim što cijela priča djeluje prilično jeftino i tanko, najveći problem mi je glavni lik, odnosno sam Alex Goldman. Tip koji ga je odglumio zove se James Norton i više mi izgleda kao stoper nekog engleskog niželigaša kao što je Cheltenham ili kao lučki radnik u Bristolu, nego što mi izgledao kao sofisticirani bankar. Istovremeno, tip ima manje karizme no što je imala jedna dlaka u nosu pravog Michaela Corleonea, odnosno Ala Pacina, a kad takvog bezličnjaka moraš gledati praktički u svakoj minuti svake epizode, onda je jasno da ni serija ne može dobiti neku bolju ocjenu. Što je najstrašnije od svega, ova serija od osam epizoda imala je budžet od nekoliko milijuna funti po epizodi, a djeluje toliko jeftino da je to nemoguće opisati.

Dobar dio ove serije sniman je i u Hrvatskoj, posebno u Zagrebu, a to se jako dobro vidi. Zagreb je tako odglumio i Prag i Moskvu i ne znam više koje sve ne gradove i taj detalj vjerojatno i neće smetati nekom iz Austrije ili Španjolske koji prati ovu seriju, no meni je stvarno izgledalo smiješno kad zagrebački HNK, zgrada Hrvatske narodne banke, Nacionalna i sveučilišna knjižnica, Muzej suvremene umjetnosti i slične poznate lokacije budu podvaljene kao Moskva ili Prag. Naravno, to ne znači da mi nije drago što je ova serija snimana u Hrvatskoj i što smo vjerojatno Britancima pokupili neku paricu (pa i neki hrvatski glumci su ovdje imali manje uloge poput Nine Violić kao žene jednog od ruskih mafijaša, Goran Navojec pojavljuje se na desetak sekundi kao trgovac oružjem, dok Željko Vukmirica po Mirogoju maže s uzijem po mafijašima), no u odnosu na slične svjetske serije McMafia stvarno djeluje tužno i jadno i da nastavim sa svim onim što me smetalo ovo bi ispalo dulje od Braće Karamazovih. Ne znam je li u planu snimanje sljedećih sezona, no McMafia je za mene završila. Barem u serijskom obliku jer vjerujem da bih knjigu još jednom mogao pročitati i preporučio bih je svima, za razliku od ove dosta razočaravajuće serije.

IMDB LINK

Primjedbe

  1. Osim Zagreba serija je snimana i u Rijeci i Rovinju. .možda bi bolje prošla da je snimana u Bj?

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar