MOSAIC (2018,SAD) - 7/10

Mosaic je pomalo eksperimentalnaa mini-serija od šest epizoda koju je režirao slavni Steven Soderbergh, a specifičnost ove serije koju je izbacio HBO je u tome što je snimljena u dva formata. Kao klasična televizijska drama (u tom sam je formatu, jasno, i sam popratio) i kao interaktivna aplikacija za mobitel koja bi trebala funkcionirati kao nešto što se naziva interaktivnim filmom. Koliko sam uspio shvatiti, nakon što korisnik skine aplikaciju na mobitel i sam se može uključiti u istragu kojom se bavi ova serija. Korisnik može birati iz čijeg kuta gledanja će pratiti radnju, koju ipak ne može mijenjati te i sam preko raznih dokumenata, e-mailova, novinskih članaka, glasovnih poruka, policijskih izvješća može provoditi istragu, no nisam se odlučio i sam baciti u istragu.

Da budem iskren, sve ovo o interaktivnoj seriji saznao sam nakon što sam je odgledao tako da sada s naknadnom pameću i ne bi imalo nekog smisla sve to istraživati (da imam volje za tako nečim), no serija je i snimljena dosta "mozaično", odnosno iz više kutova. Zbog toga mi je na trenutke i djelovala pomalo čudno, no sada je sve sjelo na svoje mjesto. Priča počinje kao flashback i odmah u startu se vraćamo četiri godine unatrag u odnosu na glavne događaje u kojima pratimo istragu ubojstva poznate dječje književnice i ilustratorice Olivie Lake (Sharon Stone, za koju čovjek ne bi nikada rekao da ima 60 godina, žena je i dalje zmaj). Od radnje ne bih htio mnogo toga otkrivati osim što ću dodati da zapravo i ništa nije onako kako se čini na prvi pogled. I kreator serije Ed Solomon naglasio je kako mu je intencija bila Mosaic strukturirati na način da svaki lik ima svoju priču i svoju verziju događaja. Svaki zlikovac je junak vlastite priče, rekao je Solomon, što ga je nagnalo na to da svaki od likova zaslužuje svojevrstan film u seriji za sebe. U početku je tako u središtu priče Olivia, a nakon njezina ubojstva svaki od nekoliko važnijih likova uskoro će i sam na neko vrijeme dospjeti u središte priče.

Možda nakon svega ovoga Mosaic djeluje kompliciranije nego što to jest, no kad se zanemare te aplikacije (kao što sam ih i sam zanemario) onda dobijemo sasvim solidnu mystery - crime seriju. Činjenica je da je serija osmišljena tako da odudara od konkurencije slične tematike i djeluje pomalo staromodno uz dosta statičnih i dugih kadrova. No, priča je dosta zanimljiva i ugođajem me pomalo podsjetila na Twin Peaks, što je kompliment samo takav. Jasno da za razliku od Twin Peaksa ovdje nema nikakvih nadnaravnih i nadrealnih događanja, no oni koji se odluče na gledanje ove krimi mini-serije neka se u početku ne iznenade jer sve vizualno to djeluje pomalo čudno, dok se ne privikne čovjek. Nakon kraće pauze Soderbergh se očito vraća prepun ideja jer koliko vidim ove mu godine stiže i film koji je snimao I-phoneom, a u pripremi su mu još dva projekta osmišljenja u stilu Mosaica. Čovjek je oduvijek volio eksperimenirati i stvarno je jedan od najsvestranijih i najproduktivnijih redatelja, a sada si je očito dao dodatnog oduška. Bit će zanimljivo pratiti gdje će sve to njega, i sve nas skupa s njim odvesti. Sa Soderberghom očito nikad nije dosadno.

 IMDB LINK

Primjedbe