NAJBOLJI FILMOVI 2017. GODINE - MOJ IZBOR


Protekla godina kad je film u pitanju bila je sasvim solidna i moglo se tu stvarno probrati odličnih ostvarenja. Nekoliko tih filmova na mene je ostavilo poseban dojam pa sam ih odlučio istaknuti u posebnim kategorijama. Neke su kategorije klasične, neke sam izmislio samo da istaknem pojedine filmove, koji su u određenim kategorijama bili vrlo blizu. Nije mi se dalo puno ponovno drobiti o svako od tih filmova, ako nekoga zanima moj tijek misli o pojedinom filmu i zašto mislim da je baš toliko dobar, neka stisne na link pa pročita. Krenimo redom!

NAJBOLJI FILM  - THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI


U neizvjesnoj završnici u foto-finišu nagradu za najbolji film koji sam pogledao u prošloj ili u prvim danima ove godine odlučio sam ipak dati krimi-drami Martina McDonagha.

NAJBOLJI REDATELJ - Christopher Nolan (DUNKIRK)


Nolanov ratni spektakl također je jedan od najboljih filmova u prošloj godini, a njegov autor također je svakako zaslužio nagradu. Izvrsno strukturirano i još bolje režirano djelo.

NAJBOLJI GLUMAC - Gary Oldman (DARKEST HOUR)


U ovoj kategoriji stvarno nisam morao previše razmišljati i dvojiti. Gary Oldman je kao Winston Churchill odradio stvarno fantastičan i posao i vjerujem da će ovaj klasni karakterni glumac konačno dobiti i Oscara.

NAJBOLJA GLUMICA - Frances McDormand (THREE BILLBOARDS...)


Ovdje je konkurencija ipak bila malo žešća, dugo je kao glavna favoritkinja kandidirala Jennifer Lawrence za izvedbu Majke, no kad se pojavila Frances, sve dvojbe su instatno nestale. Još jedna briljantna uloga za ovu sjajnu glumicu.

HOROR GODINE - MOTHER!


Ovo je jedna od onih kategorija koje sam izmislio samo da bih i ovom filmu dodijelio poneku nagradu. Iako Mother! nije klasični horor, može se svrstati i u tu kategoriju.

KOMEDIJA GODINE - THE SQUARE


Službeno najbolji europski film godine nije klasična komedija, no i ovo fantastično ostvarenje Rubena Östlunda morao sam negdje uglaviti. Kako je riječ o satiri, najlogičnije je bilo da Kvadrat ubacim u rubriku naj-komedije, tim više što pravih, smiješnih komedija i nije bilo.

NAJBOLJI ČUDNI FILM - THE KILLING OF A SACRED DEER


Tu bi svakako konkurirala i Mother!, no kako sam filmu Darrena Aronofskog već dodijelio priznanje za horor, onda se ova kategorija pokazala kao idealna za novi superspaljeni film ludog Grka Jorgosa Lantimosa.

NAJBOLJA FILMSKA FOTOGRAFIJA - BLADE RUNNER 2049


Denis Villeneuve nastavio je ondje gdje je dobri stari Ridley Scott započeo prije 35 godina, a osim Harrisona Forda poveznica između ova dva filma je i urednik fotografije, čovjek po imenu Roger Deakins, koji je možda i najzaslužniji što smo se uspješno vratili u ovaj distopijski svijet. Vizualno Blade Runner izgleda savršeno i to se mora priznati.

NAJBOLJI FILM IZVAN ENGLESKOG GOVORNOG PODRUČJA - SLAVA


Ovaj bugarski film pogledao sam u zadnji trenutak da bi uspio ući u konkurenciju za ovu prestižnu nagradu, no dobro da sam ga pogledao. Jedan od najboljih europskih filmova desetljeća.

NAJBOLJI EX-YU FILM - SCREAM FOR ME SARAJEVO


Dokumentarac o nastupu legendarnog frontmena Brucea Dickinsona u opkoljenom Sarajevu u redovnu kino-distribuciju trebao bi krenuti i ove godine i preporučujem svima da ga ne propuste kad vide da stiže u omiljeni bioskop. Čudo od filma.

SERIJA GODINE - TWIN PEAKS


Konkurencija je ovdje bila strašna, no svaka čast Darku, Peaky Blindersima, Mindhunteru... svim ostalim sjajnim serijama, no 2017. je ipak godina koja će se pamtiti po tome što se vratio Twin Peaks. Genijalni David Lynch isporučio nam je još luđi sadržaj nego prije 27 godina.

NAJBOLJI DOKUMENTARAC - CUBA AND THE CAMERAMAN

Kad sam već Scream for me ubacio u najbolji ex-yu film, onda u ovoj kategoriji odluka pada na Kubu i snimatelja. Prekrasan film koji je nastajao gotovo pola stoljeća i koji donosi i globalnu i intimnu priču u ovoj državi.

Primjedbe

  1. Sve 5, međutim u kategoriji serije godine ipak mi je najjači Dark, svaka čast twinpeaku i njegovom povratku ali prisjetimo se da su i Xfiles i Prison break imali povratak ali to je već viđeni format. Dark je za mene ponudio nešto novo nešto WAU, tek u narednim godinama predviđam totalni bum jer isto se dogodilo i sa game of thrones kad je krenulo niko nije ni znao a danas globalni hit...Serije koje zaslužuju spominjanje u ovoj kategoriji su; Taboo, Gomorrah, Punisher, Mr Mercedes, The Sinner, The deuce, Narcos, Fargo,the Americans, Black sails, The OA i nagrađivana The Handmaid's Tale, mada meni nije baš sjela...

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar