ROMAN J. ISRAEL, ESQ (2017,SAD) - 6/10


Uloga ekscentričnog odvjetnika Romana J. Israel donijela je Denzelu Washingtonu još jednu nominaciju za Oscara (ukupno osmu uz osvojena dva zlatna kipića), no potpuno sam siguran da ovaj puta Denzel nema šanse protiv konkurencije. Daleko od toga da nam vjeorojatno najpoznatiji afroamerički glumac svih vremena još jednom nije isporučio sasvim dobru ulogu, no sam film mi djeluje preslabo, nekako nedorečeno i prekonfuzno da bi ga se ozbiljno uzelo u obzir pored fantastičnog Garyja Oldmana i najboljeg glumca svih vremena Daniela Day Lewisa. Baš ta konfuznost ovog filma najviše mi smeta jer cijela priča djeluje pomalo šupljikavo i podosta zbunjujuće i nesuvislo. Israel je više od 30 godina radio kao partner u odvjetničkoj tvrtci sa svojim prijateljem, a kada ovog lupi infarkt, izgleda da bi Israel, koji je tijekom cijele karijere bio pozadinac i radio je na istrazi slučajeva i žalbama, a nije baš išao po raspravama, mogao završiti na cesti. Smrt prijatelja Israela, inače visoko moralnu i idealistički nastrojenu osobu koja još sanja vladavinu pravde i koja vjeruje da može promijeniti američki pravosudni sustav, također baci u veliku dvojbu. Odjednom mu se pruži i prilika da radi za veliku odvjetničku tvrtku i da se bavi ozbiljnim i velikim slučajevima, no on kao da upada u krizu identiteta i završava na stranputici, a ta ga moralna dilema ne prestaje izjedati.
Ne mogu reći da sam iznenađen što je ovaj film isprao priličan promašaj na kino blagajnama zaradivši tek 11 na uložena 22 milijuna dolara, a iskreno, od ovog filma sam očekivao više. Posebno jer ga je napisao i režirao Dan Gilroy, čovjek koji je prije koju godinu donio mračnog i prilično osvježavajućeg Nightcrawlera s Jakeom Gyllenhaalom kao snimateljem koji u potrazi za ekskluzivom prati nesreće i ubojstva po Los Angelesu. Najveća vrijednost ovog filma svakako je Washingtonova izvedba, koji posljednjih godina, što zapravo i ne bi trebalo čuditi jer čovjek je 1953. godište, bira ozbiljne uloge i kao da se kloni akcijskih filmova koji su mu obilježili prvu fazu karijere. Ako nastavi ovim tempom i ako poživi još kojih dvadesetak godina Denzel bi mogao biti muška verzija Meryl Streep pošto ima nominaciju već treću godinu zaredom. Uz njega tu je i Colin Farrell kao vlasnik uspješne odvjetničke firme koji ga odlučuje uzeti pod svoje, no Denzel zbog svoje skromnosti i moralnih načela dvoji prihvatiti taj poziv ili ne pa ipak u jednom trenutku učini nešto što ga natjera da sam sebe prijavi odvjetničkoj komori i sam zatraži ne samo da ga isključe iz nje, već da mu ospore i njegovo postojanje kao čovjeka. Osrednje.
 

Primjedbe