Rijetko koji
student filmske akademije može se pohvaliti da je upravo njegov film
izabran ne samo za najbolje ostvarenje u državi, već da je dobio ukupno sedam
nacionalnih nagrada, među kojima i onu za najbolji originalni scenarij te za
najboljeg redatelja. Sve to je uspjelo 1996. godine tada 23-godišnjem
Alejandru Amenabaru, koji je, vidimo, već s debitantskim ostvarenjem skrenuo
pažnju na sebe i najavio da će biti jedan od najzanimljivijih filmaša svoje
generacije. No, još fascinantnije od svega je što je Amenabar tako mlad snimio
jedan toliko kompleksan film prepun konotacija na druge filmove pa čak i
subverzivnih kritika na tadašnje stanje u španjolskoj filmskoj industriji.
Žanrovski bi se "Tezu" najpreciznije moglo smjestiti u triler iako ovaj film jako
koketira s hororom, i to onim klasičnim američkim hororom u kojem je glavna
junakinja - djevojka.
Ta djevojka
ovdje je Angela (Ana Tenant), studentica filmske akademije u Madridu, koja kod svog
profesora za seminarski rad uzme tezu nasilja na filmu i televiziji. Profesora
zamoli za pomoć da joj u fakultetskoj videoteci pronađe neke od najnasilnijih
video uradak koje postoje kako bi ih mogla proučiti. Profesor ne samo da pronađe
kolekciju nasilnih filmova, već u zaboravljenoj arhivi pronađe jednu VHS kazetu
za vrijeme čijeg gledanja on premine. U međuvremenu se Angela udruži s kolegom
Chemom (Fele Martinez), poznatim ljubiteljem horora, ali i pornjave koji je i sam vlasnik kolekcije
gnjusnih filmova. Kad se njih dvoje dočepaju kazete koja je "ubila"
starog profesora, shvate da su našli nešto ultrabolesno - snuff video. Na tom
je video snimljena tortura jedne njihove kolegice, koja je nestala prije dvije
godine, a sve se čini da je netko s fakulteta umiješan ne samo u to ubojstvo,
već i nešto daleko gore.
Važno je naglasiti da je u ovom filmu Amenabar predstavio i jednu novu generaciju španjolskih filmova - Fele Martinez kasnije se pojavio u nizu filmova Pedra Almodovara, a Eduardo Noriega potom je briljirao u njegovom "Abre los Ojos", a kasnije se oprobao i u Hollywoodu. Zanimljivo je kako je cijelo snimanje ovog filma trajalo tek pet i pol tjedana i da je praktički cijeli film snimljen na fakultetu koji je Amenabar pohađao, a ukupni budžet s postprodukcijom i marketingom iznosio je manje od 700 tisuća eura.
Primjedbe
Objavi komentar