LE SENS DE LA FETE / C'EST LA VIE! (2017,FRA) - 8/10

 

Dan vjenčanja trebao bi biti dan koji će se pamtiti do kraja života, najsretniji dan u životima dvoje (obično) mladih ljudi, no i sami smo svjedoci da su se vjenčanja posljednjih godina pretvorile u prave parade kiča. Tako danas gotovo u svakoj vukojebini imamo svatove u odnosu na koje vjenčanje Grace Kelly i princa Rainera od Monaca djeluju kao prosječna vatrogasna zabava u Komuševcu ili Donjoj Šušnjari. Mora se pokazati da se ima, zovu se u pomoć Jole ili Maja Šuput da urlaju po salama i štalama, ulazi se u kredite da bi se napravila gozba stoljeća jer ipak će uzvanici iskeširati po koju stotinu eurića (barem) pa će se ova kratkoročna investicija isplatiti. Angažiraju se i agencije kojima je zadatak pobrinuti se za organizaciju, da hibiskus ne bude na sredini stola, već pod kutem od 65 stupnjeva, da stolnjaci budu tirkizno plavi, a ne baršunasto ljubičasti, mladenci uvježbavaju plesne koreografije kojih se ne bi postidjeli ni John Travolta i Olivia Newton - John, dječica bacaju latice orhideja po uzvanicima. Uglavnom, teški kič i parada malograđanštine i neukusa.

Očito tako i nije samo u nas na brežuljkastom Balkanu, već i u kulturnoj i uglađenoj Francuskoj, a ovaj iznimno šarmantan, simpatičan, čak i duhovit film donose nam autori ponajboljeg francuskog filma posljednjih godina, legendarnih Nedodirljivih. Dvojac Olivier Nakache i Eric Toledano i za Le sens de la fete zajedno je i ovaj puta napisao scenarij i zajedno su ga režirali i još jednom su pokazali talent za pogoditi temu. Nedodirljivi su se pokazali kao totalni hit među publikom i pravi "feel good" film koji je gotovo ne moguće ne voljeti, a na sličnom tragu ovaj je dvojac i s najnovijim filmom. Le sens de la fete smjestili su u 24 sata koliko traju pripreme za vjenčanje i samo vjenčanje u baroknom dvorcu iz 17. stoljeća u okolici Pariza. Max je vlasnik agencije za organizaciju svadbi, a ovaj puta dobio je zadatak organizirati vjenčanje mladog buržuja iz bogate i ugledne obitelji. Obično bi se pomislilo da je mladenka ta koja ima razne nebulozne prohtjeve u vezi svatova o kojima sanja još otkako je bila djevojčica, no ovdje je onaj koji izmišlja razne idiotarije i maltretira sve redom upravo mladenac. Da situacija bude gora, od samog početka priprema velikog dana sve nekako krene po zlu i nizbrdo.

Max tako ima problema s prgavom asistenticom koja se otpočetka svađa s frontmenom benda koji je upao u posljednji čas umjesto puno poznatijeg benda kojeg su mladenci tražili. Osoblja uvijek fali, konobari se bune jer moraju nositi odjela iz vremena Luja 14. i vlasulje, tu su i problemi sa strujom, a bahati, egocentrični i ljigavi mladenac ima sve luđe i luđe prohtjeve. Ovo je samo početak, a situacija postaje sve eklektičnija, neorganiziranija i luđa. Nakache i Toledano već su pokazali da su sposobni napraviti film koji će se svidjeti masovnoj publici, a da joj nužno i ne podilazi. Upravo takav primjer je i Le sens de la fete, koji se na trenutke pomalo i približava sladunjavosti i patetici, no srećom ne prelazi tu granicu te se ističe suptilnim humorom, kao i ironijom na "visoko" francusko društvo. Zabavan i simpatičan film, koji je zaslužio čak deset nominacija za nagradu Cesar, a u francuskim kinima je osvojio gotovo 25 milijuna dolara.

 

Primjedbe