SUBMERGENCE (2017,EU) - 6/10

 
Pomalo sam se pribojavao ovog filma pošto mu već od izlaska i premijere na festivalu u Torontu kritika i nije bila osobito naklonjena. No, kako ga je snimio slavni njemački redatelj Wim Wenders, ipak sam procijenio da ovaj netipični romantični triler ipak ne bi trebalo zaobići. Na kraju se i nije Submergence pokazao filmom koji me pretjerano oduševio, a nekako me najviše naživciralo što u ovom djelu snimljenom prema isteimenoj knjizi izvjesnog J. M. Ledgarda i nisam uspio pronaći neki smisao ili poantu. Danielle ili sve zaposlenija mlada Šveđanka Alicia Vikander ovdje je biomatematičarka koja se bavi istraživanjem morskih dubina, a James ili James McAvoy je misteriozni Škot koji se navodno bavi rješavanjem problema s vodom u zemljama u razvoju. Tako na samom početku filma vidimo njega kako sav prljav, pretučen i izgladnjen u zatvoru negdje u Somaliji, gdje je pao u šake džihadistima, kontemplira i prisjeća se romanse s lijepom istraživačicom podmorja u koju se upustio nedavno u Francuskoj.
 
Njih su se dvoje slučajno susreli u odmaralištu u Normandiji i ljubav je, kako to već u filmovima biva, planula praktički na prvi pogled. U samo nekoliko dana ovo se dvoje zaljubilo kao telci, a iako su bili svjesni da će se morati ubrzo razdvojiti i da će svatko na svoju stranu, vjerovali su da će se ubrzo opet naći. Elem, sudbina kleta ipak nije tako htjela pa dok ona istražuje što se događa u mračnim dubinama, on plače i gladuje u okovima zlotvora na rogu Afrike te proklinje sudbu kletu koja mu je podarila ljubav pa se vrlo brzo na grub način našalila s njim. Poanta je pretpostavljam trebala biti u tome da je ta neočekivana i neplanirana ljubav ono što Jamesu daje snagu u tim teškim trenucima i drži ga na životu u neljudskim uvjetima, no rasplet filma nekako me razuvjerio. Iako o Wendersu imam jako visoko mišljenje i smatram ga genijalnim redateljem bilo po pitanju igranih (nezaboravni Pariz, Texas) ili još boljih dokumentarnih filmova (Buena Vista Social Club te još bolji mi Sol zemlje), ovdje mi to djeluje prilično traljavo i neuvjerljivo izvedeno. Nekako mi je sve to ostalo nedorečeno i šuplje pa ni ocjena ne može biti bogznakakva. Činjenica je da sve to vizualno krasno izgleda, da su i režija i gluma sasvim korektni, no nešto mi tu fali. Čisti prosjek.
 

Primjedbe