Istražiteljsko -
sudska crnohumorna krimi drama s briljantnim Billyjem Bobom
Thorntonom u naslovnoj ulozi stigla je već do četvrte i posljednje sezone i stvari
postaju sve zanimljivije. Billy Bob je jedan od onih tipova koji
kradu scene gdje god se pojave i jedan od onih nevjerojatno "cool"
tipova koje bi vjerojatno bilo zanimljivo gledati i dok farbaju
ogradu, kreče spavaću sobu ili režu živicu. Siguran sam da bi
emisija u kojoj Thornton kuha gulaš ili čisti dimnjake bila
prilično zanimljiva, a kako onda ne bi čovjek bio oduševljen
serijom u kojoj on glumi posrnulog odvjetnika. Njegov lik Billy
McBride vječno je pijan, ciničan je do bola, naizgled mu
se živo fućka za cijeli svijet, no čovjek je to koji jako
dobro prepoznaje razliku između dobra i zla te je osjetljiv na
nepravde.
Tako smo u
prvoj sezoni mogli pratiti pravnu bitku "davida" McBridea
poput "golijata" kao što su najveći američki proizvođač
oružja, kojeg zastupa najveća američka odvjetnička tvrtka. I to
tvrtka koju je McBride stvorio, a potom je iz nje izguran od strane
svog nekadašnjeg najboljeg prijatelja Donalda Coopermana (William Hurt), iznimno
jezivog tipa s opeklinama preko cijelog lica, koji gotovo nikad ne
izlazi iz mračne sobe na vrhu tornja u kojem je kompanija i koji ima
posebnu misiju potpuno uništiti McBridea. A da situacija bude bolja,
u drugoj sezoni situacija postaje još mračnija, jezivija i
šokantnija, a "Goliath" se iz cinične sudske drame
pretvara u punokrvni krimić.
Iako je možda
teško zamisliti da postoje još opasniji suparnici od korporacija
vrijednih milijarda dolara, McBride ovaj puta staje na žulj još
daleko, daleko ozbiljnijim igračima. Ovaj puta on odluči pro bono
prihvatiti obranu 16-godišnjeg sina omiljenog mu konobara, koji je,
po svemu sudeći, lažno optužen za dvostruko ubojstvo. Ni ne
znajući, McBride i ostatak njegove ekipe koja je u istom tandemu kao
u prvoj sezoni, staje na put ne samo zloglasnom meksičkom
narkokartelu čiji je šef sadist, koji se u slobodno vrijeme bavi
kirurgijom, a osobita specijalnost su mu amputacije ekstremiteta,
bogatom poduzetniku s potpuno morbidnim fetišem i cijeloj galeriji
bizarnih tipova.
Tu je i kandidatkinja za gradonačelnika Los
Angelesa, koja je također umiješana u ovaj slučaj pošto je
mlađahni Julio njezin štićenik i jedan je od klinaca kojem je
pomogla da se izdigne s dna, a ovaj slučaj prijeti da mu uništi
slučaj. Za razliku od prve sezone, gdje je McBride slučaj navodnog
samoubojstva djelatnika tvornice naprednog oružja uglavnom rješavao
pravosudnim putem, ovaj puta morat će ozbiljnije zaroniti u
podzemlje, a život mu je opet ozbiljno ugrožen. No, i ovaj puta
njegova želja za iskupljenjem dovest će ga do toga da se svim
svojim moćima bori za istinu i pravdu i krene u okršaj s
nemjerljivo moćnijim protivnikom.
Druga sezona
stvarno djeluje kao priča koju bi mogla smisliti braća Coen, dok je
likove stvorio Quentin Tarantino, a posebno mi je impresivno što je
"Goliath" i dalje suptilna parodija filmova i serija o
superjunacima. Iako McBride nije nikakav junak s posebnim moćima i
na trenutke djeluje kao da je Thornton ponovio ulogu iz "Bad
Sante" te ravno iz bara nakon cjelonoćne pijanke mamuran upada
u sudnice, njegovi potpuno groteskni rivali i ovaj puta su dovedeni
gotovo do karikature. Tako je Cooperman bio gotovo pa klasični
zlikovac iz filmova kao što su Burtonovi Batmani u odličnoj izvedbi
oskarovca Williama Hurta, a sada imamo čak dva podjednako jeziva
karikaturalna tipa. Uz to, i u drugoj sezoni može se u
određenim trenucima prepoznati parodiranje brojnih scena iz filmskih
klasika poput Hitchcockovog "Sjever-sjeverozapad" u kojoj
lika koji glumi Cary Grant naganja avion. McBridea ovde tako u jednoj
sceni naganja dron, a ima tu još dosta scena u kojima se mogu
prepoznati scene iz poznatih filmova.
Ipak, daleko
od toga da je "Goliath" nekakva komedija, jer ovdje stvarno
ima jako malo razloga za smijeh. Ako i ima, to je onaj gorkasti
smijeh, a ova serija doista odiše cinizmom kao rijetko koji drugi
televizijski sadržaj. Posebno me impresioniro smjer kojim je u
drugoj sezoni skrenula ova serija, a za to zasigurno možemo
zahvaliti Clydeu Barkeru, koji je priključen kreatorskom timu za
drugu sezonu. Inače, kreatori ove serije su David E. Kelley i
Jonathan Shapiro. Ovom dvojcu možemo zahvaliti gotovo za sve
najpoznatije američke sudske serije kao što su "Ally McBeal",
"The Practice", "Boston Legal", dok je Kelley
stvorio i prošlogodišnju hit-seriju "Big Little Lies".
Barker, vjerojatno najpoznatiji kao jedan od tvoraca serije "Dexter",
u drugoj je sezone potpuno preuzeo uzde kad je u pitanju stvaralački
proces jer je "Goliath" preselio u čisti krimić, čak bi
se usudio reći krimić s elementima film-noira. Bez ikakve sumnje
"Goliath" je i dalje jedna od onih serija na koje treba
obratiti pozornost i koje bi se mogle svidjeti svim onima koji vole
malo mračniji i ciničniji sadržaj, a taj cinizam upravo se
najviše ogleda u tome da je McBride potpuno svjestan da se
odlučuje na borbe u kojima je unaprijed osuđen na poraz i borbe
koje je zapravo nemoguće dobiti.
U trećoj sezoni McBride se nanovo upustio u istragu slučaja koji je naizgled nemoguće dobiti, a i ovaj puta ima posla s kartelom. No, ponešto drukčijim kartelom, odnosno s najvećim poljoprivrednim proizvođačima sa sjevera Kalifornije, koji su se udružili kako bi javne resurse privatizirali zbog gomilanja profita. Taj kartel predvode brat Wade (Dennis Quaid) i sestra Diana (Amy Brenneman, koje se mnogi sjećaju iz serije Sutkinja Amy iz devedesetih) Blackwood, standardno groteskni dvojac koji je pod svoje uzeo resurse vode države Kalifornije. Ovu je saveznu američku državu pogodila nezapamćena suša i zalihe vode su na izdisaju. Stanovnici već mjesecima nemaju vodu za piće i za kućanstvo, ali zato nekoliko velikih poljoprivrednika predvođenih Blackwoodima troši više vodi nego cijeli Los Angeles.
Naravno da je to slučaj kao stvoren za McBridea, koji će se za ovu priču zaintrigirati nakon što mu u nesretnom slučaju pogine prijateljica iz mladih dana koja je s mužem živjela upravo u tom dijelu Kalifornije. Vratit će se sada i neka poznata lica iz prethodnih sezona i sve će se to nekako premrežiti i povezati, a i dalje je sve to snimljeno na pomalo netipičan način za američke serije i djeluje "Goliath" dosta bizarno i groteskno. Četvrta sezona koja je predstavljena kao i posljednja, neizravno se nastavlja na prethodne, a opet se McBride upustio u pravosudnu bitku protiv još jednog golijata. Ovaj puta na ciljniku mu se našla farmaceutska industrija i tvrtka koja je optužena da je zataškala da njihov lijeko protiv bolova izaziva ovisnost. Snimljena je četvrta sezona i u pravom noirovskom štihu jer McBride se naselio u kinesku četvrt San Francisca, a i dalje je "Goliath" zanimljiva serija ne samo tematski, već i stilski. I dalje je to serija koja odiše cinizmom i ironijom i u sebi nosi dozu društvene kritike, a standardnoj ekipi priključene su još neke poznate face poput J. K. Simmonsa, Jenne Malone, Brucea Derna i Eliasa Koteasa.
Naravno da je to slučaj kao stvoren za McBridea, koji će se za ovu priču zaintrigirati nakon što mu u nesretnom slučaju pogine prijateljica iz mladih dana koja je s mužem živjela upravo u tom dijelu Kalifornije. Vratit će se sada i neka poznata lica iz prethodnih sezona i sve će se to nekako premrežiti i povezati, a i dalje je sve to snimljeno na pomalo netipičan način za američke serije i djeluje "Goliath" dosta bizarno i groteskno. Četvrta sezona koja je predstavljena kao i posljednja, neizravno se nastavlja na prethodne, a opet se McBride upustio u pravosudnu bitku protiv još jednog golijata. Ovaj puta na ciljniku mu se našla farmaceutska industrija i tvrtka koja je optužena da je zataškala da njihov lijeko protiv bolova izaziva ovisnost. Snimljena je četvrta sezona i u pravom noirovskom štihu jer McBride se naselio u kinesku četvrt San Francisca, a i dalje je "Goliath" zanimljiva serija ne samo tematski, već i stilski. I dalje je to serija koja odiše cinizmom i ironijom i u sebi nosi dozu društvene kritike, a standardnoj ekipi priključene su još neke poznate face poput J. K. Simmonsa, Jenne Malone, Brucea Derna i Eliasa Koteasa.
Primjedbe
Objavi komentar