THE FORTRESS (2017,KOR) - 6,5/10

 
"The Fortress" je povijesna ratna drama snimljena po istinitim događajima iz 1636. godine, koju je korejska kritika izabrala za najbolji film 2017. godine, dok je u izboru za azijski film godine dobila nagradu za najbolju fotografiju. Radnja je smještena u 1636. godinu kad je kineska dinastija Qing napala korejsko kraljevstvo i pokušala je staviti u vazalski odnos. U bijegu pred kineskim osvajačima, korejski kralj Injo sakrio se u utvrdu u planinama po imenu Namhansanseong {kako se u originalu i naziva ovaj film}. I kako je to već išlo u tim srednjovjekovnim ratovima, krenula je dugogodišnja borba iscrpljivanja. Kinezi i njihovi saveznici mjesecima su Koreance držali u obruču u tvrđavi, diplomati su pokušavali doći do mirnog rješenja, no na kraju je sve to kulminiralo neravnopravnim okršajem u kojem je puno brojnija kineska vojska potukla Koreance, a Koreja je pod upravom Kine ostala sve do kraja 19. stoljeća, da bi ih ubrzo potom okupirali drugi susjedi, Japanci. 
 
I mora se priznati da ovaj film u kojem glavnu ulogu igra jedan od najpoznatijih korejskih glumaca Byung-hun Lee obiluje scenama borbe koje su snimljene na doista impresivan način i djeluju iznimno realistično. Nema tu kompjuterskog nadoštukavanja desetaka tisuća boraca, radilo se tu na old-school način s brojnim statistima i kaskaderima i taj je segment stvarno jako dobar. No, ono što je problematično je ostatak filma, koji djeluje dosta monotono, na trenutke i dosadno te je definitivno previše razvučen. Dobar dio filma odvija se u odajama korejskog kralja kojeg deseci savjetnika savjetuju i neki mu predlažu da se upusti u borbu, a neki mu predlažu da pristane na kompromise i podčini se Kinezima. I u Južnoj Koreji očito vole ovakve skupe spetakle pa je ovaj film već u prvom vikendu prikazivanja pogledao milijun tamošnjih gledatelja. Ukupno je "The Fortress" zaradio gotovo 30 milijuna dolara na kino-blagajnama, a prikazan je u kinima u tridesetak zemalja. Posebno mi se svidjelo ovdje što unatoč tome što je riječ o epskoj povijesnoj priči, film nije skrenuo u patetiku i nepotrebno patriotiziranje ili heroiziranje, već su se događaji pokušali ispripovijedati na način da to bude što realnije i objektivnije te da se prikaže na koji je način Koreja, pokazat će se, na više od tri stoljeća ostala bez vlastite države.

Primjedbe