LOVE EDUCATION (2017,CHN) – 7,5/10



Pomalo satiričan pogled na modernu Kinu donosi nam u ovoj nagrađivanoj drami ugledna tajvanska filmašica Sylvia Chang, koja je i odglumila glavnu ulogu žene po imenu Huiying, čija majka odmah na početku filma umire. Pored staričine smrtne postolje uz Huiying se nalaze i njezin muž Xiaoping i njena kćer Weiwei, no samo ona čuje posljednje majčine riječi. Majka joj navodno šapne na uho kako bi htjela da njenog muža, koji je umro prije dvadesetak godina, pokopaju zajedno s njom. Kako je pantelija ove familije pokopan negdje duboko u provinciji u svom rodnom selu, zaputi se obitelj ondje kako bi ekshumirala njegovo tijelo i spojili starce jednom za svagda. No, naravno da to ne može proći bez problema jer se ispostavi da u tom selu živi i starica, koja je bila djedova prva žena i unatoč tome što ju je rahmetli čiča napustio prije nekoliko tisuća godina, stara ne da grob i ne da.

Jednako uporna je i Huiying koja je čvrsto odlučila ispoštovati maminu želju, a njihov obračun postaje problem za čitavo mjesto. Počinju se angažirati odvjetnici, prijete si tužbama, a da situacija bude zanimljivija cijeli ovaj slučaj postane i glavna vijest u svim medijima. I to posve slučajno jer je Weiwei novinarka na lokalnoj televiziji i sve što se događalo bilježila je kamerom i materijal je pokazala svojim kolegama. Naravno da su oni nanjušili da bi tu moglo biti mesa i, novinari k'o novinari, od ove obiteljske priče napravili su senzaciju svih senzacija, što naravno mora dovesti do daljnjih problema i svađa oko nečega, zapravo, potpuno banalnog i apsurdnog, a sve to umalo dovodi do raspada ove u početku naizgled složne i skladne obitelji.

Za ulogu Huiying dobila je Chang i nagradu za azijsku glumicu godine, dok one nominacije za najbolju scenaristicu i režiserku nije uspjela opravdati. Uz to dobila je nagradu za scenarij i režiju ceha kineskih redatelja i brojne nagrade na festivalima diljem Azije, a to i ne čudi, jer je žena uspjela snimiti stvarno krasan film. Film u sebi nosi poruku koliko je važna obitelj i ovo je samo naizgled priča o svađi oko djedovog groba. Govori ovaj film i o generacijskom jazu, o transformaciji Kine u posljednjih nekoliko desetljeća, o razlikama između grada i sela, o jazu modernog i tradicionalnog. «Lekcije o ljubavi» film je prožet emocijama i izbjegnuto je poniranje u sladunjavu melodramatičnost i patetičnost, već djeluje potpuno životno i uvjerljivo. Opet se malo ponavljam (znat će na što mislim oni koji barem koliko – toliko redovito čitaju ovo što baljezgam), ali kineski film posljednjih godina stvarno me oduševljava. Gotovo svaki film koji zgrabim, a da stiže iz ove zemlje pokaže se nadprosječno dobar, a u tu kategoriju definitivno spada i ova gorkoslatka drama koja nudi fantastičan i prilično satiričan pogled na moderno današnje društvo. Možda bi se moglo prigovoriti na sporom tempu i na relativno mnogo vremena za pripremu ugođaja i izgradnju odnosa među likovima i okolnostima, no u svakom slučaju ovo je film koji oni koji vole kvalitetan sadržaj ne bi smjeli propustiti. 

Primjedbe