NANCY (2018,SAD) - 6/10



Još jedna prilično depresivna, spora i mračna američka misteriozna indie drama koja je imala premijeru na Sundance film festivalu, čija je autorica Christina Choe ondje čak i dobila nagradu za scenarij. Bio je ovo i debitantski dugometražni film američke filmašice očito kineskog porijekla i ne mogu reći da me posebno njime impresionirala. Priča je ovdje čak i zanimljiva, likovi su dobri, no moram priznati da mi pomalo ide na živce ta depresija koja se zavukla u američki nezavisni film. Jasno mi je da su autorima očito puno zanimljivi likovi poput naslovne junakinje ovdje, 35-godišnje žene po imenu Nancy, koja si je umislila da je kao dijete oteta pa kreće u potragu za svojim biološkim roditeljima, od nekih srećkovića koji lakoćom klize kroz život, no malo optimizma ipak ponekad ne bi škodilo. I ovo je jedan od onih sporovoznih filmova, koji doslovno gmiže i puže, ali nažalost ne pruža potpunu satisfakciju jer se na kraju ispostavi i da je priča dosta predvidiva.

Nancy (britanska glumica Andrea Riseborough, ta je žena prilično aktivna, samo u posljednje tri godine naslagala je čak 15 uloga) je depresivna i nesretna žena, koja živi s majkom. Uopće nema prijatelja, poznanicima se hvali lažnim putovanjima i lažnim životom, preko interneta pronalazi tipove kojima se također lažno predstavlja i glumi da je trudna, a jedino društvo joj je mačak Paul. Nakon što stara (Ann Dowd, ona zločesta tetka iz «Sluškinjine priče») umre, Nancy si utuvi u glavu da joj ova uopće i nije majka, a svoje paranoje dodatno podgrije kad na televiziji vidi prilog o obitelji čija je kćer nestala prije tridesetak godina. Tim više jer nakon što policija objavi fotografiju nestale djevojčice i fotorobota njenog pretpostavljenog današnjeg izgleda, Nancy postaje još sigurnija da je to upravo ona. Ubrzo odluči sjesti u auto, strpati mačka u kofer i zaputiti se prema ovoj uništenoj obitelji predstavljajući se kao njihova prije 30 godina nestala kćer Brooke. I dok majka nestale djevojčice odmah povjeruje da bi to doista mogla biti ona, stari (dobri stari Steve Buscemi) nešto je sumnjičaviji, a kako god ispalo, tim je ljudima ovaj život potpuno prevrnut naglavačke. 

Primjedbe