Ime Santiaga Segura uvjeren sam da mnogima i ne znači puno, no ovaj španjolski glumac,
scenarist i redatelj zasigurno je svima daleko poznatiji kao Torrente,
lik kojeg je sam i osmislio i
odglumio. Ovaj prljavi, sirovi, vulgarni i pokvareni madridski policajac
koji
mrzi glamurozni Real, a obožava luzerski Atletico predstavio se krajem
90-ih
godina i do danas je snimljeno više nastavaka ove iznimno popularne
komedije. Da situacija bude nevjerojatnija kad je u pitanju "Sin
Rodeos", to je
zapravo i prvi film koji je Segura reirao izvan serijala o Torrenteu, a
riječ
je o dijametralno suprotnom filmu, gotovo pa feminističkoj komediji,
koja je
pravi antipod Torrentea. Što se to dogodilo u Segurinom životu da se
odlučio na
ovakav i stilski i tematski zaokret, stvarno mi nije poznato, no poznato
mi je
zato da me njegov izlet u feminizam i nije pretjerano oduševio.
I to ne zato što više volim zapišane i neotesane policajce kao što je Torrente od sofisticiranih i šarmantnih dama kao što je glavna junakinja ovog filma Paz Gonzalez (poznata španjolska glumica Maribel Verdu, muški dio publike pa tako i ja zasigurno ju je zapamtio u filmu "I tvoju mamu također"), već zato što je ovaj film
prepun otrcanih i stotine puta viđenih klišeja da mi se čak čini da se namjerno
išlo s tim pretjerivanjem. Paz je naizgled uspješna žena na pragu 40-ih koja je
udana za naizgled uspješnog slikara Dantea i koja ima naizgled super posao
direktorice u nekoj naizgled super marketinškoj kompaniji. No, jednog dana sve za nju
krene po zlu i počinje doživljavati napade panike. Ne može spavati noću jer
susjedi imaju terevenku, ne može doći do svog auta a kasni na posao jer ga je
susjed zagradio, na putu za posao je neviđeni krkljanac, na poslu shvaća da je
njezin šef zaposlio još jednu u nizu manekenki koja bi mu sada trebala biti
šefica, kasni na četvrti rođendan sestrinog mačka, najbolja prijateljica je
samo davi sa svojim idiotskim problemima, a nju uopće ne sluša. I tako u
nedogled. Tako kad slučajno sazna za nekakvog indijskog gurua (kojeg je
odglumio sam Segura) odluči se obratiti njemu za pomoć, a on joj da nekakav
serum od kojeg svima počne govoriti samo ono što joj padne napamet i prestane
povkađivati drugima. Naravno da to mora dovesti do brojnih neugodnih situacija,
no i dalje tu imamo samo kliše za klišeom da bi se na kraju pretvorilo u
neugodno sladunjavu limunadicu u kojoj svi plešu i pjevao od koje sam se skoro
ispovraćao.
Očita je bila Segurina intencija da se zafrkava na račun brojnih situacija
u kojima se moderan čovjek danas susreće, od toga da se nitko ne odvaja od
svojih mobitela i nitko nikoga zapravo ne sluša, da su svi otuđeni i gledaju
samo na sebe, da je ambalaža postala bitnija od sadržaja, od generacijskog jaza
pa do sprdnje na te razne influencere, instagramaše ili kako se ti slični
govnari danas nazivaju kojima je bitno jedino koliko će imati virtualnih
sjedbenika, no nekako je kompletno svu tu poruku uspio izgubiti negdje usput.
Činjenica je da mi španjolski humor, baš kao ni recimo talijanski ili
francuski, zapravo i nikada nije posebno legao i da su mi fore koje su
prosječnom Španjolcu možda smiješne meni obično potpuno bezvezne i promašene i
u tome je zasigurno najveći problem. Kad su komedije u pitanju bolje da se ja
držim Britanaca i Amerikanaca. I Top liste nadrealista.
Primjedbe
Objavi komentar