BEAST (2017,GBR) – 7/10



Moll (vrlo dobra mlada britanska glumica Jessie Buckley, ukoliko nekome izgleda poznato to je vjerojatno zato jer je gledao serijuTaboo”) je mlada žena koja živi s roditeljima, strogom majkom i bolesnim ocem u izoliranoj zajednici na nekom od otoka u sastavu Velike Britanije. Djevojka je to problematične prošlosti, vrlo brzo shvaćamo da je ona ne samo dosta nestabilna, već da je i svi samo iskorištavaju. Nakon što nestane s proslave vlastitog rođendana i završi u ludom noćnom izlasku, upozna misterioznog mladića o kojem nitko ne zna ništa. Vrlo brzo između ovo dvoje ljudi stvori se veza, a spoji ih baš to što su oboje svojevrsni društveni otpadnici, neprilagođeni ljudi koji su odmah kliknuli i brzo se povezali. Naravno da njena majka i ostatak obitelji i nisu oduševljeni Mollinim odabirom, tim više jer Pascal (Johnny Flynn) djeluje sirovo, neotesano i divlje, no njoj kao da to posebno odgovara jer time dodatno može provocirati uštogljeno i konzervativnu obitelj i njihove prijatelje.

Paralelno s početkom njihove veze pronađena je ubijena i 15-godišnjakinja iz mjesta, a jedan od sumnjivaca je upravo Pascal. Tim više jer ubrzo uviđamo da ovaj misteriozni mladić, o kojem zapravo ne znamo ništa, ima bogatu kriminalnu prošlost, bio je i u zatvoru zbog seksualnog delikta, no Moll od njega ne želi odustati. Kako ona i dalje ne misli ne samo prekinuti s Pascalom, već odlazi od obitelji, kompletna zajednica počinje i nju odbacivati, a ona će učiniti sve da zaštiti Pascala iako se sve više čini da bi upravo on mogao biti monstruozni ubojica. Ili možda ipak i nije?

Jasna stvar da ne bi imalo smisla otkriti je li Pascal doista «zvijer» jer bi to potpuno uništilo užitak gledanja ovog neobičnog romantičnog psihološkog trilera, no zato ću reći da ćete si na kraju zasigurno postaviti pitanje tko je tu uopće zvijer. Ovaj je film kojeg je napisao i režirao dugometražni debitant Michael Peace Europska filmska akademija uvrstila u skupinu od 49 filmova kandidata za nagradu za europski film godine, a vjerujem da već to dosta govori o njegovoj kvaliteti. I Pearceu se mora priznati da je stilski snimio stvarno dotjeran film, koji pleše između arthousea i klasičnog trilera i na trenutke me pomalo podsjetio na puno poznatiji film, «Ain't them Body Saints» hvaljenog Davida Loweryja. Od odgovora na pitanje je li Pascal doista ubojica Pearce kao da postavlja i pitanje što je ono što ljude privlači opasnosti i opasnim ljudima i koliko je malo potrebna da žrtva postane agresor.

Zanimljivo je kako je u početku dosta teško odgonetnuti u kojem se razdoblju uopće odigrava radnja «Zvijeri», a pokazao se ovaj film nešto mračnijim nego što sam u početku pretpostavljao. Također, Pearce i svojim režijskim rješenjima, kao i fotografijom, napravili su da ovaj film istovremeno izgleda i nekako nježno i okrutno i mračno. Ipak, Jessie Buckley ona je koja nosi ovaj film i njezina transformacija Moll iz povučene u sramežljive djevojke na početku s vremenom se pretvara u karakterno sasvim drugu osobu. Utjecaj Pascala očito  polako, ali sigurno iz nje počne izvlačiti one karakterne osobine koje su dugo bile potisnute i skrivene. Ubrzo shvaćamo da su i Moll i Pascal zvijeri, odnosno sociopati, i to svatko na svoj način i da si kao takvi možda savršeno odgovaraju, a najveće iznenađenje filma upravo je u tome što ćemo do kraja i potpuno lude završnice saznati kakve su oni zapravo osobe.

Primjedbe