Tko bi rekao
da film u kojem imamo praktički samo jednog lika koji se gotovo cijelo vrijeme
ne miče iz iste sobe i ne radi ništa osim što razgovara na telefon može biti ovako zanimljiv, uzbudljiv i napet. Kad bolje
razmislim, prije nekoliko godina već smo imali sličan film, «Locke» Stevena
Knighta u kojem se Tom Hardy cijelo vrijeme vozi u autu i razgovara na telefon
i u kojem je ovaj koncept funkcionirao iznimno dobro, a u «Krivnji», kako glasi
hrvatski prijevod ovog danskog filma, isti taj koncept funkcionira još i bolje.
O tome najbolje govori i nagrada publike na festivalu u Sundanceu, kao i
nagrada publike na festivalima u Montclairu i Rotterdamu. Obično se kaže da se
publiku ne može prevariti i kad ona nekom filmu dodijeli nagradu to onda mora
imati određenu težinu, a to je slučaj i kod ovog filma debitanta Gustava
Möllera. Uz to, "Den Skyldige" ušao je u krug od 49 kandidata za europskog Oscara, Danska ga je istaknula kao svog kandidata za "pravog" Oscara, a Möller je jedan od šest kandidata za europsko otkriće godine.
Asger Holm
(poznati danski glumac Jakob Cedergren, sjećamo ga se iz Submarina i Terribly
Happy) policajac je iz Kopenhagena koji je po kazni privremeno premješten u
svojevrsni danski centar 112, a ondje telefon ne prestaje zvoniti. Zovu tako
tipovi koji su se navukli speeda pa ne znaju što bi sa sobom, zovu babe koje su
pale s bicikla, zovu ovi, zovu oni, zove tip kojem je prostitutka ukrala
laptop. No, petnaestak minuta prije kraja radne smjene Asgeru zazvoni telefon i
javi se uplašenim glasom žena koja tvrdi da ju je netko oteo. Ne zna ni gdje
je, ni kako, ni zašto, samo zna da se vozi u autu i da strahuje da će je
otmičar ubiti. Asger je svjestan da nema puno vremena kako bi spasio život
otetoj ženi i baca se na zadatak kako bi pokušao doprinijeti rješavanju ove
krizne situacije. No, policija je razbacana na sve strane, uostalom ni ne
znaju gdje bi se oteta žena mogla nalaziti, nakon čega Asger odlučuje uzeti
stvari u svoje ruke i sam pokušati riješiti ovaj slučaj. Usput ćemo saznati i
mnogo toga o njemu, poput razloga zašto je uopće maknut s ulice i premješten u
call centar, a vidjet ćemo da je riječ o čovjeku kojeg izjeda krivnja i koji će
ovo spašavanje otete žene zapravo shvatiti kao svojevrsno vlastito iskupljenje.
Unatoč tome
što mu je «Krivnja» debitantski film, Möller je pokazao da ima veliki talent, a
danska kinematografija očito je dobila još jednog autora od kojeg u budućnosti
možemo očekivati mnogo toga dobroga. Pokazala se «Krivnja» kao nevjerojatno
uzbudljivi triler prepun iznenađenja, koji je fantastično napisan i još bolje
režiran i s izvanrednom glumačkom izvedbom Cedergrena. Ovaj odlični danski
glumac dobio je jako težak zadatak i izvrsno ga je odradio jer uspjeh cijelog
filma ovdje je zapravo ovisio ponajviše o njegovoj izvedbi i uvjerljivosti. Ne
nedostaje ovom filmu nimalo dinamike, tempa i iznenađenja i moram priznati da
se pokazao još boljim nego što sam u startu očekivao. Prilično intenzivan film koji se
gleda u dahu i u kojem, unatoč naizgled jednostavnoj priči i minimalističkom
okružju, sve funkcionira savršeno. Još jednom bravo za Dansku jer opet se
pokazalo da ti za dobar film ne trebaju vreća novaca i najbolji grafički
dizajneri za crtanje efekata u fotošopu ili gdje se to već sve radi, već da je
ključna dobra ideja.
Primjedbe
Objavi komentar