Koji Fukada
jedan je od najpoznatijih predstavnika nove generacije japanskih filmaša koji
je pažnju na sebe skrenuo već u dvadesetim godinama svog života, a
"Harmonium" je do sada njegov daleko najuspješniji film. Za njega je
dobio i nagradu žirija u Cannesu u kategoriji "Un Certain Regard" (drukčiji
pogled), bio je nominiran i za najboljeg redatelja Azije 2016. godine, kao što
je ovaj film bio nominiran i za najbolji film najmnogoljudnijeg i najvećeg kontinenta.
Nagradu za najboljeg glumca dobio je Tadanobu Asano, koji je utjelovio Yasaku,
glavnog junaka ovog filma, misterioznog čovjeka koji iznenada uđe u živote
malog obrtnika Toshia, njegove supruge Akie i njihove kćeri Hotaru, obitelji koja
živi naizgled prosječan život. Toshio je obrtnik koji u svojoj garaži ima
nekakvu radionicu, a njegova kćer svira neku vrstu orgulja (harmonium).
No, film se
ne zove "Harmonium" samo zato jer mlađahna Hotaru svira taj
instrument, već i zato što pojavljivanje Yasakua naruši ionako krhku harmoniju
u ovoj obitelji. Yasaku se samo pojavi pred vratima Toshijine radionice, a kad
ga ovaj odmah uzme ne samo za svog pomoćnika, već ga smjesti u stan u kojem
živi s obitelji, odmah se da naslutiti da između njih dvojice postoji neka
povezanost i prošlost. Ubrzo se ispostavi da je Yasaku upravo izašao iz zatvora, što on ni
ne skriva pred ovom obitelji čiji je gotovo pa punopravni član preko noći
postao, no ta bizarna idila bit će kratkog vijeka pošto se vrlo brzo počinju
događati neke ružne stvari, a neke tajne počinju izlaziti na površinu.
I pokazala se
ova prilično sporovozna drama kao iznimno zanimljiv i neobičan film, osebujnog
stila u kojoj se Fukada, koji je sam i napisao scenarij, poigrava problematikom
zločina i kazne. Tako je Yasaku tip koji je počinio zločin i koji je potpuno
svjestan zlodjela koje je napravio i koji je naizgled stoički prihvatio ne samo
odlazak u zatvor, već i eventualnu smrtnu kaznu, no nije on jedini koji se nosi
s grijesima iz prošlosti. Pitanje koje Fukada postavlja i sebi i gledateljima
je može li se takav zločin oprostiti i može li čovjek nakon njega nastaviti živjeti
normalnim životom. Ipak, nije to samo jedina problematika kojom se bavi ovaj
film u kojem se radnja i odnosi među likovima zbilja polako grade, a film
nekoliko puta odlazi u neočekivanom smjeru. Uspio je Fukada stvoriti dosta
mračan, komoran i pomalo neugodan ugođaj u kojem je od samog početka jasno
kako u ovoj obitelji nešto ne valja. Dolazak misterioznog Yasakua sve će to
samo potencirati, a sve će to eskalirati dosta nasilno i pomalo uznemirujuće.
Primjedbe
Objavi komentar