ALPHA (2018,SAD) - 5/10



Ne mogu reći da me ovaj film, čija je radnja smještena nekih dvadesetak tisuća godina u prošlost, razočarao pošto od njega i nisam imao neka prevelika očekivanja, no ipak sam vjerovao da baš i neće biti spušten gotovo na razinu crtanog filma. Prije no što sam se bacio na gledanje "Alphe" i nisam se previše informirao o radnji samog filma, a osnovno predznanje mi je bilo samo da je to epska eventura smještena u Europu za vrijeme posljednjeg ledenog doba. Ispostavilo se kako je u ovom filmu glavni naglasak na prijateljstvo čovjeka i psa, odnosno "Alpha" je zapravo fikcionalna priča o prvom pripitomljenom vuku koji je postao pas u povijesti čovječanstva. Režije se ovdje prihvatio jedan od braće Hughes (Albert), blizanaca koji su pažnju na sebe skrenuli u ranim dvadesetim godinama života filmovima kao što su "Meanace II Society" ili "Dead Presidents" da bi potom snimili "From Hell" i "The Book of Eli", nakon čega je svaki brat krenuo svojim putem.

Hughes je sam i osmislio priču za ovaj film, koji vizualno, baš kao i raniji filmovi ove braće, izgleda doista izuzetno iako mi je na trenutke pomalo zasmetala pretjerana upotreba specijalnih efekata i crtanja u fotošopu ili sličnim programima koji se koriste u ovakvim spektaklima. Snimao se ovaj flm na jako zanimljivim i fascinantnim lokacijama od Kanade do Islanda, koji su jako dobro (uz nezaobilazni dodatak crtanja) odglumili paleolitičku Europu, no najviše mi je ipak zasmetalo što je priča doista simplificirana do krajnjih granica i svedena na razinu animiranog filma. Također mi već pomalo ide na živce i režijska odluka da se na početku prikaže jedan važan detalj iz same radnje filma, da bi se vratili u prošlost pa bi kroz neko vrijeme ponovno došli do tog detalja. Taj ključni detalj u "Alphi" je trenutak kad skupina lovaca uhvati krdo bizona i stjera ih u zamku. Prilikom lova mlađahni sin vođe skupine, golobradi mladić kojem je ovo prva potjera za divljači u životu nastrada u osvetničkom pohodu jednog od bizona koji ga baci niz liticu.

I baš kad bi se dalo pomisliti da bi ovo mogao biti osvetnički film u stilu Revenanta (na koji vizualno dosta i podsjeća) i da će klinjo krenuti u osvetnički pohod protiv zlog bizona, ovo se pretvara u priču o dresuri pasa. Uskoro će isti taj klinjo pokazati bolje sposobnosti u dresuri divljih životinja od Cesara Milana ili kako se već zove onaj Meksikanac što po Americi rješava probleme s nestašnim psima. Vrlo brzo krvoločni vuk postat će najbolji čovjekov prijatelj i jedan drugom će naši junaci više puta spašavati živote, a daleko najbolji dojam na mene je u ovom filmu ostavio izvjesni vukoliki pas koji se u stvarnom životu odaziva na ime Chuck. Ovdje je "Chuck" odglumio "Aplhu" iliti "Prvog" po grčkom alfabetu i onima koji i inače uživaju u ovakvim filmovima sa životinjama, "Alpha" bi trebao biti zanimljiv. Meni pretjerano i nije, jer sam ipak očekivao da bi ovo moglo biti nešto ozbiljnije i da bi se na realniji i povijesno faktičniji način moglo pozabaviti sa životima naših predaka u dalekoj prošlosti. No, za to ću morati pričekati ipak neki drugi film. 

Primjedbe