HAGAZUSSA (2017,NJE) - 6/10



Pokazao se ovaj njemački arty horor i svojevrsni odgovor na američki horor "Witch" otprije nekoliko godina kao još jedan od onih filmova koji su naizgled puno obećavali, no ta obećanja nisu ni izbliza ispunili. Smjestio je ovu priču dugometražni debitant iz Beča Lukas Feigelfeld negdje u srednju Europu u 15. stoljeće, u okruženje kao stvoreno za odličan horor, no odlučio se on na stiliziranu arty atmosferičnu priču o vješticama u mračnom srednjem vijeku, koja nažalost nije ni do gležnja Eggersovoj "Vještici". Podijelio je Feigelfeld ovaj film u četiri čina koja je nazvao Sjena, Rog, Krv i Vatra, a najveći problem ovog filma u kojem se izgovori manje riječi nego što ih Schwarzenegger izgovori u Conanu taj je što je sve to nevjerojatno dosadno. Stvarno se ne mogu sjetiti kad sam gledao ovoliko dosadan horor (koji to zapravo i nije u klasičnom smislu te riječi) i pomalo mi je žao što je propuštena jako dobra prilika.

Zapravo, pomalo me čudi što nema i više sličnih horora ili pokušaja horora koji se temelje na raznim europskim srednjevjekovnim poganskim ili ranokršćanskim mitovima i legendama, koji su i više nego kvalitetna podloga za razvoj bezbroj vrhunskih priča i filmova. Gotovo da nema naroda u Europi koji nema neku svoju legendu o vješticama, vampirima, demonima ili sličnim đavolijama i stvarno je nevjerojatno da se i kad krenu s realizacijom neke slične priče gotovo svi drže standardnih tema. Već spomenuta "Vještica" Roberta Eggersa najbolji je primjer kako se sa samo malo istraživanja, naravno i stila i talenta, može doći do svježeg i zanimljivog sadržaja i nadam se da će i drugi autori slijediti njegov primjer, ali naravno na svoj način.

Činjenica je kako je "Hagazussa" na trenutke jeziv film i da je mladi Austrijanac uspio stvoriti mučan i zlokoban ugođaj koji se osjeti praktički svake minute, tu je i doista sjajna fotografija, no u svakom slučaju očekivao sam više. U središtu priče ovdje je mlada žena po imenu Allbrun, koju upoznajemo već kao djevojčicu kako negdje u 15. stoljeću vjerojatno u Alpama živi u izoliranoj kući s majkom. Uskoro će Allbrun odrasti i baš kao što su joj susjedi majku smatrali vješticom počet će i za nju vjerovati da je istovjetno stvorenje. Zbilja ekspresivnu ulogu ostvarila je ovdje glumica po imenu Aleksandra Cwen na čijoj uvjerljivosti počiva i cijeli film i unatoč tome što je Feigelfeld definitivno svoj film zamislio kao odgovor na "Vješticu" (i ovdje imamo koze u sporednim ulogama) ne mogu se ova dva filma nikako uspoređivati. 

Primjedbe