LAS HEREDERAS (2018,PAR) - 6/10



Ova paragvajska drama pokazala se kao još jedan u nizu onih hvaljenih i nagrađivanih filmova (u trenutku dok ovo pišem "Nasljednica" ima čak 31 nagradu i još 27 nominacija, vjerojatno će do kraja taj impozantni broj biti još i veći) koji na mene nisu ostavili poseban dojam. Vjerojatno je razlog tome što je riječ o filmu kakav mi i inače ne odgovara, sporom, tromom, čak bih se usudio reći i pomalo dosadnom, sa čijim likovima se nikako ne mogu povezati i do kojih mi je stalo manje nego do problema ptica pjevica u rijetkim šumama Mauretanije. Naravno, ne znači to da ovaj film zbog toga treba u startu otpisati kao loš i zaobići ga jer kad neki film dobije čak tri nagrade u Berlinu, među kojima i Srebrnog medvjeda za najbolju glumicu (Ana Brun), na uglednom festivalu u San Sebastianu dobije nagradu za najbolji latinoamerički film, onda se mora raditi o djelu koje ima neku vrijednost, no tu vrijednost ja ovaj puta nisam uspio prepoznati.

U središtu priče ovdje su dvije nasljednice bogatih i uglednih obitelji iz paragvajskog glavnog grada Assunciona, Chela (Brun) i Chiquita (Margarita Irun), šezdesetogodišnjakinje koje su u vezi već desetljećima. No, kako te nekadašnje bogate, aristokratske obitelji propadaju, gube na važnosti, ugledu i bogatstvu, tako i ove dvije gospođe moraju prodavati svoje nasljedstvo ukoliko i dalje barem kako - tako žele živjeti na visokoj nozi. Situacija se dodatno zakomplicira kad Chiquita zbog prijevare završi u zatvoru, a to natjera Chelu da se susretne s potpuno novim realitetom. Godinama se ona družila gotovo isključivo sa Chiquitom, a njezino utamničenje je natjera da pronađe novo društvo, izađe iz svoje samonametnute zatvorenosti i počne iznova upoznavati svijet oko sebe. Tako ona ubrzo postaje i svojevrsna taksi - vozačica za bogate starije gospođe iz susjedstva, a na taj način upozna i dvostruko mlađu ženu od sebe po imenu Angy, koja će joj postati svojevrsni novi vodič kroz život.

Bio je ovaj film i dugometražni debi za paragvajskog režisera Marcela Martinessija, a uloga Chele bila je prva filmska uloga za ženu potpisanu kao Ana Brun. Najzanimljivije od svega je što to ime ovoj ženi uopće i nije pravo ime, već pseudonim, a koliko sam uspio pročitati, ova glumica nije željela da je se potpiše pravim imenom iz straha da je se ne bi negativno asociralo i da ne bi bila obilježena u i dalje prilično konzervativnom paragvajskom društvu. Jer uloga aristokratkinje, pritom i lezbijke, očito ju je mogla prilično obilježititi, no nakon što se film pokazao kao i više nego uspješan te je bio i paragvajski kandidat za Oscara, Brun je dobila publicitet isključivo u pozitivnom smislu, kao vrsna glumica koja je svoj lik, mora se priznati, fantastično impersonirala. 

Primjedbe