Potpuno
avanagardnu, eksperimentalnu i nadrealnu pustolovnu fantaziju donosi nam
dugometražni debitant iz Francuske Bertrand Mandico, a "Les garcons
sauvages" ili "The Wild Boys" vizualno bi se i stilski mogli
usporediti s filmovima koje već godinama snima kanadski avangardni i
eksperimetalni filmaš Guy Maddin. Ovaj je film premijeru imao na festivalu u
Veneciji, a riječ je o pustolovnoj fantaziji kojim se gotovo potpuno brišu granice između
spolova pa zato i ne čudi da je na venecijanskoj Mostri prikazan u "queer
programu" te se natjecao za Queer lava. Tako su ovdje glavnih
pet uloga, odnosno pet najboljih prijatelja najblaže rečeno
problematičnog ponašanja odglumile djevojke. Svih tih pet
tinejdžera dolaze iz uglednih obitelji, a nakon što oni
počine jeziv zločin na početku 20. stoljeća na francuskom prekomorskom
području Reunionu, njihovi roditelji prema njima odluče primijeniti
drastične odgojne mjere.
Kako bi ih
preodgojio angažiran je kapetan Nizozemac, tip s krajnje neobičnim
odgojnim metodama, koji ih na svom jedrenjaku povede na putovanje dugo šest
mjeseci tijekom kojeg bi oni trebali postati fino odgojeni ljudi i transformirati
se u pristojne mladiće. Naravno da se to baš i neće odviti prema njegovim
zamislima jer će ovi mladi divljaci isplanirati pobunu, a transformacija
koju će doživjeti još je ekstremnija i luđa od onoga što se da naslutiti. Riječ
je potpuno neobičnom filmu koji je većim dijelom snimljen u crno-bijeloj
tehnici uz povremene segmente u boji koji su provučeni kroz nekakve čudne
filtere, a snimljen je film na način da i tehnički izgleda kao da je sniman u
razdoblju 20-ih ili 30-ih godina, odnosno u vrijeme nijemog filma.
Naracijska
linija ovdje je prilično krhka i više je Mandico pažnje posvetio vizualnom
segmentu, nego samoj naraciji, a "Les garcons sauvages" jedan je od
onih potpuno neobičnih filmova za koje je nemoguće i naslutiti gdje bi te mogli
odvesti. Film je to prepun simbolike i subverzivnih poruka koji bi svatko
mogao protumačiti na svoj način, a jedna od tih poruka mogla bi biti i kritika
današnjem liberalnom odgoju djece u kojem se klincima sve dopušta i uvijek je
netko drugi kriv kad se ti mali anđeli jednog dana pretvore u velike neodgojene
divljake. Zanimljivo je spomenuti i da je ugledni francuski filmski magazin
«Cahiers du Cinema» upravo ovaj film istaknuo kao najbolji od svih filmova
prikazanih u Francuskoj u 2018. godine, stavivši iza i neke poznate naslove kao
što su Andersonov «Phantom Thread» ili Spielbergov «The Post».
Primjedbe
Objavi komentar