LES GARCONS SAUVAGES (2017,FRA) - 6,5/10



Potpuno avanagardnu, eksperimentalnu i nadrealnu pustolovnu fantaziju donosi nam dugometražni debitant iz Francuske Bertrand Mandico, a "Les garcons sauvages" ili "The Wild Boys" vizualno bi se i stilski mogli usporediti s filmovima koje već godinama snima kanadski avangardni i eksperimetalni filmaš Guy Maddin. Ovaj je film premijeru imao na festivalu u Veneciji, a riječ je o pustolovnoj fantaziji kojim se gotovo potpuno brišu granice između spolova pa zato i ne čudi da je na venecijanskoj Mostri prikazan u "queer programu" te se natjecao za Queer lava. Tako su ovdje glavnih pet uloga, odnosno pet najboljih prijatelja najblaže rečeno problematičnog ponašanja odglumile djevojke. Svih tih pet tinejdžera dolaze iz uglednih obitelji, a nakon što oni počine jeziv zločin na početku 20. stoljeća na francuskom prekomorskom području Reunionu, njihovi roditelji prema njima odluče primijeniti drastične odgojne mjere.

Kako bi ih preodgojio angažiran je kapetan Nizozemac, tip s krajnje neobičnim odgojnim metodama, koji ih na svom jedrenjaku povede na putovanje dugo šest mjeseci tijekom kojeg bi oni trebali postati fino odgojeni ljudi i transformirati se u pristojne mladiće. Naravno da se to baš i neće odviti prema njegovim zamislima jer će ovi mladi divljaci isplanirati pobunu, a transformacija koju će doživjeti još je ekstremnija i luđa od onoga što se da naslutiti. Riječ je potpuno neobičnom filmu koji je većim dijelom snimljen u crno-bijeloj tehnici uz povremene segmente u boji koji su provučeni kroz nekakve čudne filtere, a snimljen je film na način da i tehnički izgleda kao da je sniman u razdoblju 20-ih ili 30-ih godina, odnosno u vrijeme nijemog filma.

Naracijska linija ovdje je prilično krhka i više je Mandico pažnje posvetio vizualnom segmentu, nego samoj naraciji, a "Les garcons sauvages" jedan je od onih potpuno neobičnih filmova za koje je nemoguće i naslutiti gdje bi te mogli odvesti. Film je to prepun simbolike i subverzivnih poruka koji bi svatko mogao protumačiti na svoj način, a jedna od tih poruka mogla bi biti i kritika današnjem liberalnom odgoju djece u kojem se klincima sve dopušta i uvijek je netko drugi kriv kad se ti mali anđeli jednog dana pretvore u velike neodgojene divljake. Zanimljivo je spomenuti i da je ugledni francuski filmski magazin «Cahiers du Cinema» upravo ovaj film istaknuo kao najbolji od svih filmova prikazanih u Francuskoj u 2018. godine, stavivši iza i neke poznate naslove kao što su Andersonov «Phantom Thread» ili Spielbergov «The Post».

Primjedbe