Michael Douglas
i Alan Arkin briljiraju u humorističnoj seriji koju je osmislio kreator nekih
od najuspješnijih sitcoma posljednjih desetljeća kao što su "Dva i pol
muškarca", "Teorija velikog praska" ili "Dharma i
Greg" Chuck Lorre. Nije ovo klasični sitcom u kojem se pošalice uz pratnju
nasnimljenog smijeha bacaju kao iz rukava, "The Kominsky
Method" bolje bi se opisao kao ironičnu i satiričnu crnohumornu
dramu o ostarjelom učitelju glume Sandyju Kominskom (Douglas) i njegovom još starijem agentu Normanu
Newlanderu. Nije ovo prva serija ili film u kojem se ljudi u trećoj životnoj
dobi, kako se to sad politički korektno kaže, fino zavrkavaju na račun svojih
godina i na račun izvjesne smrti, no rijetko koji od tih sadržaja ovoj je tematici prišao s toliko stila,
duha, ali i srca.
Danas
74-godišnji Douglas je Kominsky, tip koji je svojedobno imao kratak uspjeh u
svijetu glume, no zbog svog karaktera brzo je zaboravljen i već godinama ne
uspijeva pronaći nikakav angažman. Uspio se on nekako ipak snaći i preživljava
kao učitelj glume te ima svoju školu koju pohađaju oni koji se nadaju da bi
jednog dana mogli uspjeti. Norman. odnosno 84-godišnji Alan Arkin, njegov
je dugogodišnji prijatelj, već ostarjeli agent, a njih se dva dodatno zbliže
nakon što umre Normanova supruga s kojom je bio braku gotovo pola stoljeća.
Nakon ženine smrti i Normanov život počinje se polako pretvarati u kaos, gotovo
jednako kao što je kaotičan i Sandyjev život te jedan drugome praktički ostaju
jedini oslonac.
No,
karakterno su oni dva posve različita tipa. Dok je Sandy jedan od onih koji
nikako ne mogu prihvatiti činjenicu da su ostarjeli te se i dalje na sve načine
trudi sakriti svoje godine, neodgovoran je, neozbiljan, rasipan, gotovo pa
se ponaša poput tinejdžera, nikad nije uspio ostvariti neku ozbiljniju vezu,
nekoliko puta se razvodio i gotovo pa podsjeća na ostarjelog Hanka Moodyja iz
"Kalifornikacije", Norman je odgovorniji, racionalniji, razboritiji,
ali i puno ciničniji i svjesniji da mu je kraj blizu. Rijetko koji
filmski ili televizijski sadržaj je uspio na ovako iskren i duhovit način
prikazati starenje, a uz sjajan scenarij, na tome se ponajviše može zahvaliti i
dvama glavnim glumcima. Douglas je odličan kad gotovo pa ironizira samog sebe
iz stvarnog života, dok je Arkin praktički samo nastavio ulogu iz filma
"Little Miss Sunshine" koja mu je i donijela Oscara.
Ima tu
stvarno briljantnih trenutaka i scena u kojima se ovaj dvojac perfektno šali na
vlastiti račun i na račun svojeg starenja. Tako u jednoj sceni Douglas zbog
problema s prostatom ne može izdržati pa se pomokri u grm ženi po koju je došao
kako bi otišli na spoj ili kad završi kod urologa (genijalna uloga standardnog
Douglasovog partnera iz 80-ih Dannyja DeVita) na pregledu prostate. Uz DeVita
ima tu još niz epizoda poznatih, a gotovo zaboravljenih glumaca i
zvijezda od kojih neki glume sami sebe (Jay Leno ili Elliott Gould), a
iako, kao što se implicira u seriji, njihova tijela možda i ne funkcioniraju
kao prije koje desetljeće, ovaj dvojac je u vrhunskoj glumačkoj formi. "The Kominsky Method" je duhovita, topla, iskrena humoristična serija, jedna od najboljih ovakve vrste, definitivno!
Nakon što je "The Kominsky Method" osvojio Zlatni globus za najbolju humorističnu TV seriju, a Michael Douglas za najboljeg glumca u takvoj seriji, bilo je za očekivati da ćemo nastaviti pratiti avanture ovog simpatičnog dvojca. I dalje je to u istom tonu i u istom stilu, autorionično, cinično i sarkastično te još bolje uspijevamo ući u svijet ljudi treće životne dobi i među dvojac koji pokušava shvatiti svijet i vrijeme koje se nevjerojatno promijenilo otkako su oni bili mladi. Bez obzira što shvaćaju da ih je vrijeme pregazilo i Sandy i Norman odbijaju se predati te su i dalje u potrazi za ljubavi. Iako cinični Norman kaže da kad se ujutro probudi ne zna je li sretan što je još uvijek živ ili je razočaran zbog toga, ima u njima dvojici i dalje itekako životnog žara i izazova. I u drugoj sezoni imamo neke poznate epizode poput Paula Reisera kao dečka Sandyjeve kćeri Mindy ili Jane Seymour kao Normanove ljubavi iz razdoblja Woodstocka na koju je ponovno slučajno naletio, a u trećoj su tu i epizode još nekih poznatih lica poput Morgana Freemana, a veću minutažu dobiva i već pomalo zaboravljena Kathleen Turner kao Sandyjeva bivša žena.
Ova je serija iznimna i iz razloga što perfektno prikazuje današnje društvo koje na starije ljude gleda pomalo cinično, patronizirajući, kao da su suvišni i beskorisni. Kao da su svoje dali i sada je vrijeme da se maknu s puta nama mladima. Jedan od podsvjesnih razloga tome zasigurno je i što u njima vidimo sebe za koje desetljeće i kao da si ne želimo priznati da ćemo i mi, i to prije nego što se okrenemo, biti tako gotovo pa škartirani i označeni kao bespotrebni i beskorisni članovi društva, kojima bi najbolje bilo negdje na groblju. No, Sandy i Norman i cijeli taj njihov kružok ni ne pomišlja se predati, već su to ljudi koji su uvjereni da imaju još štošta za ponuditi i pokušavaju naučiti i shvatiti sve ono što im je potrebno za funkcioniranje u svijetu u kojem se cijene samo mladost i ljepota. Bez obzira što su i jedno i drugo negdje putem izgubili, čega su jako dobro svjesni, i Sandy i Norman, i dalje pokazuju da se u takvom svijetu jako dobro mogu snaći, a samo da i Douglasa i Arkina zdravlje što dulje posluži pa da avanture ovog simpatičnog dvojca pratimo što duže. Ipak, u trećoj sezoni sve pada na Douglasova pleća pošto priča kreće Normanovom smrću, a iako je ostao bez najboljeg prijatelja, možda se učitelju glume sreća osmjehne na nekom drugom planu.
Nakon što je "The Kominsky Method" osvojio Zlatni globus za najbolju humorističnu TV seriju, a Michael Douglas za najboljeg glumca u takvoj seriji, bilo je za očekivati da ćemo nastaviti pratiti avanture ovog simpatičnog dvojca. I dalje je to u istom tonu i u istom stilu, autorionično, cinično i sarkastično te još bolje uspijevamo ući u svijet ljudi treće životne dobi i među dvojac koji pokušava shvatiti svijet i vrijeme koje se nevjerojatno promijenilo otkako su oni bili mladi. Bez obzira što shvaćaju da ih je vrijeme pregazilo i Sandy i Norman odbijaju se predati te su i dalje u potrazi za ljubavi. Iako cinični Norman kaže da kad se ujutro probudi ne zna je li sretan što je još uvijek živ ili je razočaran zbog toga, ima u njima dvojici i dalje itekako životnog žara i izazova. I u drugoj sezoni imamo neke poznate epizode poput Paula Reisera kao dečka Sandyjeve kćeri Mindy ili Jane Seymour kao Normanove ljubavi iz razdoblja Woodstocka na koju je ponovno slučajno naletio, a u trećoj su tu i epizode još nekih poznatih lica poput Morgana Freemana, a veću minutažu dobiva i već pomalo zaboravljena Kathleen Turner kao Sandyjeva bivša žena.
Ova je serija iznimna i iz razloga što perfektno prikazuje današnje društvo koje na starije ljude gleda pomalo cinično, patronizirajući, kao da su suvišni i beskorisni. Kao da su svoje dali i sada je vrijeme da se maknu s puta nama mladima. Jedan od podsvjesnih razloga tome zasigurno je i što u njima vidimo sebe za koje desetljeće i kao da si ne želimo priznati da ćemo i mi, i to prije nego što se okrenemo, biti tako gotovo pa škartirani i označeni kao bespotrebni i beskorisni članovi društva, kojima bi najbolje bilo negdje na groblju. No, Sandy i Norman i cijeli taj njihov kružok ni ne pomišlja se predati, već su to ljudi koji su uvjereni da imaju još štošta za ponuditi i pokušavaju naučiti i shvatiti sve ono što im je potrebno za funkcioniranje u svijetu u kojem se cijene samo mladost i ljepota. Bez obzira što su i jedno i drugo negdje putem izgubili, čega su jako dobro svjesni, i Sandy i Norman, i dalje pokazuju da se u takvom svijetu jako dobro mogu snaći, a samo da i Douglasa i Arkina zdravlje što dulje posluži pa da avanture ovog simpatičnog dvojca pratimo što duže. Ipak, u trećoj sezoni sve pada na Douglasova pleća pošto priča kreće Normanovom smrću, a iako je ostao bez najboljeg prijatelja, možda se učitelju glume sreća osmjehne na nekom drugom planu.
Primjedbe
Objavi komentar