Prije
nekoliko godina James Wan je filmovima "Insidious" i
"Conjuring" uspio vratiti na scenu takav tip horora, a kako su ti
filmovi bili prilično uspješni i profitabilni i ne čudi da se potom krenulo sa
štancanjem nastavaka, spin-offa, sequela, prequela ili kako se to već zove.
Tako je i "The Nun" svojevrsni nastavak ili bolje rečeno prequel
"Conjuringa" i već je peti film u toj franšizi, a u njemu pratimo
nastanak one zloguke časne sestre koja je tjerala strah u kosti u ranijim
filmovima. Glavni junaci sada su katolički svećenik Burke (meksički glumac
Demian Bechir) kojeg je Vatikan poslao da istraži mračne misterije oko
katoličkog samostana 1952. godine u Rumunjskoj. Njemu u tome pomažu mlada časna
sestra koja se još nije zaredila Irena (Taissa Farmiga, mlađa sestra Vere
Farmige koja je glumila u originalnom "Conjuringu") te kanadski
pustolov Maurice koji je, eto, završio, negdje u rumunjskoj provinciji.
Posve je
jasno da je set-up ovdje i više nego problematičan jer baš i nisam siguran
koliko je uopće katolika u Rumunjskoj bilo 1952. godine i kako bi se
istražiteljska ekipa iz Vatikana provela u rano-komunističkoj Rumunjskoj. Tu
je, jasno i mladi francusko-kanadski pustolov koji se odlučio nastaniti baš u
Rumunjskoj, no, hajde, neću previše zamarati s tim nelogičnostima jer ovo je
ipak prvenstveno horor. Ali da se moglo malo razmisliti pa umjesto u Rumunjsku
smjestiti priču u Mađarsku, Čehoslovačku, Poljsku pa i Jugoslaviju tog vremena,
dobrim dijelom katoličke zemlje koje su bile u komunističkom bloku ne bi se
pogriješilo. No, što ćeš kad ta Rumunjska valjda sa svojim dvorcima i legendama
o Drakuli Amerikance odmah asocira na horor, a film se ondje i snimao tako da
nema smisla cjepidlačiti.
Čim je tu
katolički svećenik, jasno da se odmah i pomalo upalo na teren
"Egzorcista" jer što će svećenik u hororu nego istjerivati đavle i
demone, a iako priča nije ni približno originalna ili inovativna, "Časnu
sestru" moglo bi se smjestiti negdje u prosjek ovih franšiza. Iako je Wan
odavno dignuo ruke od režije ovih filmova, svi se oni i dalje snimaju pod
njegovom producentskom palicom, a i dalje su ovi generički i franšizni horori
priličan fenomen. Tako je i "The Nun" na uložena 22 milijuna dolara
na svjetskim kino-blagajnama zaradila čak 365 milijuna dolara, tako da je
posve jasno da ovo nisu bile posljednje avanture demonske opatice. Pokazao se
ovaj film na kraju kao u najboljem slučaju prosječan horor, koji će teško
zadovoljiti apetite onih iskonskih fanova ovog žanra, no oni kojima su se
svidjeli raniji filmovi iz ove franšize ne bi smjeli biti pretjerano
razočarani.
Primjedbe
Objavi komentar