Filmovima o
raznim kataklizmama, epidemijama, invazijama, znanim i neznanim užasima koji su
od cjelokupnog čovječanstva ostavili tek šačicu preživjelih, mogli smo se već
nagledati, no to je očito neiscrpna tema i svako malo pojavi se neki novi takav
film. Kako je već danas doista teško smisliti nešto novo kad je u pitanju ova
tematika jer nema što već nismo vidjeli, tako je i sve teže napraviti film koji
odmah neće asocirati na neki koji smo već gledali. Tako me i "Bird
Box" prvenstveno podsjetio na nedavni horor "The Quiet Place" u
kojem je nužna apsolutna tišina da se ne bi pojavila čudovišta iz svemira.
Ovdje pak nema problema s galamom, može se urlati do mile volje, no problemi
nastaju kad se otvore oči. E tada ljude opsjedne nepoznati demon ili što već i
svi oni koji pogledaju momentalno si oduzmu živote.
Zbog toga
kako bi preživjeli oni malobrojni moraju bauljati po eksterijerima s povezima
na očima, a u toj situaciji zatičemo i glavnu junakinju Malorie (Sandra
Bullock), koja je u divljini zaglavila s dvoje malene djece. Vozi ona vješto s
povezom na očima i čamac po prilično brzoj rijeci na kojoj bi i bez poveza ozbiljnih
problema imao Matija Ljubek, no Malorie sve to i više nego vješto manevrira.
Potom se radnja vraća pet godina unatrag kad je i započela ova apokalipsa tako
da paralelno pratimo priču u dva vremenska razdoblja, a ptice iz naziva filma
odigrat će bitnu ulogu jer njihovo ponašanje javlja kad se zlo približava. Kad
su ptičice na miru, tada nema straha, no kad one krenu skakutati po krletci i
nervozno cvrkutati, situacija je tada problematična.
Osim na
"The Quiet Place", ovaj me film na trenutke posjetio i na
"Cestu" snimljenu prema romanu Cormaca McCarthyja pošto u oba slučaja
imamo roditelje koji s malenom djecom pokušavaju preživjeti u
postapokaliptičnoj pustoši, kao i na Meirellesovu "Sljepoću"
snimljenu prema romanu portugalskog nobelovca Josea Saramaga. No, dok ondje
ljudi gube vid zbog vanjske sile, ovdje oni svjesno odbijaju gledati kako bi
izbjegli utjecaj te vanjske nadnaravne sile. I ovaj je na kraju sasvim solidan
film snimljen prema jednom romanu, meni nepoznatog autora Josha Malermana, a
režije se prihvatila ugledna danska filmašica Susanne Bier. Imala je Bier i
ranije izleta u anglo-američki film, no daleko su joj najpoznatija ostvarenja
bila u domovini, gdje je snimila dva stvarno izvrsna filma. "Nakon
vjenčanja" bio je nominiran za Oscara za najbolji film izvan engleskog
govornog područja, dok je "U boljem svijetu" iz 2010. godine Oscara i
dobio, a u oba ova filma u središtu priče bili su obiteljski odnosi.
Tako veliku
pažnju i u "Bird Boxu" Bier posvećuje upravo obiteljskim odnosima,
odnosno brizi Malorie za Djevojčicu i Dječaka, no Dankinja fino i polako gradi
kompletnu priču. Kako vrijeme prolazi, dvije razdvojene fabule će se spojiti, a
iako je ovo bio film s velikim i potencijalom, koji nije uspio do kraja
ispuniti, sasvim solidne glumačke izvedbe (uz Bullock su tu i John Malkovich te
još neka relativno poznata lica) i misteriozni, jezivi i strašni ugođaj izvlače
ovaj postapokaliptični triler malo iznad prosjeka. Oni koji i inače vole ovakve
postapokaliptične filmove ni s "Bird Boxom" ne bi smjeli promašiti,
iako ima tu ponekih nelogičnosti koje se i inače teško mogu izbjeći kad su u
pitanju ovakvi filmovi. Ispostavio se ovaj film kao do sada najveći Netflixov pogodak kad su u pitanju filmovi pošto su objavili podatak da je ovaj horor pogledan u više od 80 milijuna domaćinstava.
Primjedbe
Objavi komentar