CAM (2018,SAD) – 6,5/10



Pokazao se «Cam» kao prilično bizaran i čudan više psihološki triler, nego horor u kojem je glavna junakinja djevojka po imenu Alice. Doduše, njeno «umjetničko» je Lola, a ona za kruh zarađuje kao web-cam djevojka te joj je opsesija ući u krug od 50 najpopularnijih djevojaka na webu. Naravno da to nije nimalo lako, tim više jer, sasvim logično, ona od svoje obitelji skriva svoje zanimanje, a kako bi napredovala na ljestvici ona je pred kamerom spremna na sve, čak i na fingiranje vlastitog samoubojstva. Status joj s vremenom počinje rasti, počinje skupljati Lola sve više obožavatelja i fanova, zarađuje sve bolje, no baš kad uđe u najpopularnijih 50, jedna je kolegica odluči sabotirati. Lolina kola tu će krenuti nizbrdo, a ubrzo će se potpuno otkotrljati jer će joj netko uskoro ne samo ukrasti account za web-cam i identitet, već je netko doslovno kopirati.

Tako će se Lola uskoro naći u nevjerojatno nadrealnoj situaciji u kojoj sama sebe gleda preko web-camere, ali to nije ona. Naravno da svi i dalje misle da je riječ upravo o Loli, a njezin život se počinje raspadati jer njena dvojnica nema skrupula. Ukoliko želi povratiti svoj stari život ova će djevojka morati shvatiti što se dogodilo i kako je moguće da postoji njena dvojnica koja joj odnosi slavu i novac. Nakon ovog možda malo dužeg opisa fabule, vjerojatno je svima posve jasno da je riječ o prilično čudnom i nadrealnom filmu, a što je najbolje od svega, jedna od autorica filma, scenaristica Issa Mazzei priču je osmislila po vlastitim iskustvima dok je radila kao cam-girl. Vjerujem da joj se baš i nije moglo dogoditi ono što se zbiva u ovom filmu, a iako je u početku planirala snimiti dokumentarac, odlučila je da bi horor bio bolji način na koji bi predstavila vlastito iskustvo.

Naravno da joj je jasno da je kopija glavna junakinje alegorija i najobičnija satira, no sama Mazzei je donekle slična iskustva doživjela jer su njezini «nastupi» često znali završavati na raznim piratskim kanalima bez naknade. Sa svojom idejom Mazzei je potom došla svom srednjoškolskom kolegi i mladom redatelju Danielu Goldhaberu te su skupa napisali scenarija, a film je prikazan i na nekim američkim festivalima prije nego što ga je otkupio Netflix. I mora se priznati da je ideja ovog filma bila prilično dobra i originalna te je priča čak i realizirana iznad očekivanja. Sasvim solidna je i mlada glumica Madeline Brewer (glumila u «The Handmaid's Tale» jednu od sluškinja ako je se dobro sjećam) kao Alice / Lola, a vjerujem da bi «Cam» mogao biti zanimljiv onima koji vole neobične i pomalo uvrnute filmove. Iako u središtu priče ovdje imamo djevojke koje pred kamerama za razne perverznjake rade sve i svašta, ne treba brinuti jer nekih posebnih perverzija koje bi mogle pasti na pamet i nema. Više je ovaj film strukturiran da djeluje kao bizarna tehnotrilerska satira koja se pokazala sasvim solidnom.

Primjedbe