Prva
asocijacija na Bena Stillera vjerojatno su smijeh i komedija, no u ovoj mini-seriji
koju je režirao nema previše razloga za smijeh. Iskusni scenarist Michael
Tolkin (The Player, Žestoki udar) i mlada scenaristička nada Brett Johnson
(napisao nekoliko epizoda serije Mad Men) skupa su radili na priči krimi
serije «Ray Donovan», a suradnju su nastavili i na «Escape at Dannemora»,
žestokoj zatvorskoj drami za koju su inspiraciju pronašli u stvarnim događajima
otprije nekoliko godina. U ljeto 2015. godine iz zatvora u državi New York
pobjegla su dvojica ubojica, Richard Matt i David Sweat, a vrlo brzo se
pokazalo da im je u pripremi i u samom bijegu pomogao netko iz vana. Bijeg koji
je po svemu prilično sličan fiktivnom bijegu iz legendarnog Shawsanka ne bi bio
moguć bez pomoći Tilly Mitchell, zaposlenice zatvora.
I ne morate
brinuti da vam nešto previše spoilam ili otkrivam radnju jer već na samom
početku prve epizode doznajemo da se dogodio bijeg iz zatvora i da je Tilly
pomogla Mattu i Sweatu, a potom se vraćamo u prošlost, u razdoblje kad je
dvojac uopće došao na ideju, kako su pripremali bijeg i kako su ga na kraju
realizirali. Kad je saznao da se planira snimanje o ovom događaju i kad se
dokopao scenarija, Stiller je odlučio da ovu priču upravo on mora režirati i
upravo je on potpisan kao redatelj svih sedam epizoda. Nije ovo bio prvi
Stillerov izlet u režijske vode jer je i ranije on režirao nekoliko uglavnom
uspješnih filmova, no u pravilu su to bile komedije poput Zoolandera, Tropic
Thunder, tako tipične za Stillera. No, ovaj puta Stiller nas upoznaje i sa
svojom mračnom stranom i potvrđuje da bi bilo potpuno pogrešno isključivo ga
svrstati i ukalupiti u žanr komedije, iako se toga vrlo vjerojatno nikada neće
moći riješiti.
«Escape at
Dannemora» nije jedna od onih serija koja će te zgrabiti od prve minute i priča
se ovdje gradi prilično sporo. Treba proći neko vrijeme kako bismo upoznali
okruženje i likove, a posve je očito da je Stiller imao i vrlo veliku slobodu
jer se režijski ovdje poigravao raznim tehnikama i ponudio je neka i više nego
zanimljiva rješenja. Tako je jednu epizodu, onu u kojoj upoznajemo prošlost svo
troje glavnih likova, snimao i drukčijom kamerom u odnosu na ostalih šest
epizoda koje se odvijaju uglavnom iza rešetaka. Unatoč tome što je priča
relativno spora i što u početku zahtjeva strpljenje, taj se manji početni minus
vrlo brzo nadoknađuje mračnom misterioznom pričom u kojoj je ipak možda i
krucijalnu ulogu odigrao stvarno izvrstan glumački ansambl.
Posebno je
impresivna Patricia Arquette koja je u ulozi Tilly gotovo neprepoznatljiva. Ne
samo zbog toga što je nabacila barem dvadesetak kilograma, već zato što se
potpuno transformirala u gotovo tipičnu sredovječnu nezadovoljnu ženu iz
američke provincije. Tilly je osoba nezadovoljna životom i činjenicom da je već
došla u godine kad je postala svjesna da ne samo da se neće maknuti iz dosadnog
gradića u unutrašnjosti američke savezne države New York, već je postala
svjesna i da u životu neće imati nikakva uzbuđenja. Kad se tome doda i gotovo
pa tipični redneck od muža, onda je jasno kako je ova žena vezu s jednim od
zatvorenika doživjela kao nešto novo. Definitivno je ovo jedna od najboljih
uloga za Arquette u zadnjih dugo godina i uopće ne čudi da je osvojila Zlatni globus za najbolju glumicu u mini-seriji. Puno za njom ne nedostaje ni
uvijek rado viđen Benicio Del Toro, kao ni sve bolji i bolji Paul Dano. Ovaj
mladić polako, ali sigurno postaje jedan od najzanimljivijih glumaca svoje
generacije i još otkako smo ga mogli vidjeti u epizodnim, ali iznimno bitnim
ulogama u genijalnim filmovima kao što su «Little Miss Sunshine» ili «There
Will Be Blood» taj čovjek oduševljava pomalo rizičnim, ali jako dobrim izborom
uloga i izvedbama.
Primjedbe
Objavi komentar