GODSPEED (2016,TVN) – 7/10



Pokazala se ova kombinacije crne komedije, filma ceste i klasičnog kriminalističkog filma kao sasvim ugodno iznenađenje, a Mong-Hong Chung, scenarist, redatelj, ali i direktor fotografije (zanimljivo kako se za ovu zadaću potpisao pod japanskim pseudonimom Nagao Nakashima) pokazao se kao jako zanimljiv autor, koji na fin i moderan način zna ispričati priču. Odradio je Chung odličan posao i s castingom jer u jednoj od dvije glavne uloge pojavljuje se nekad poznati komičar iz Hong Konga po imenu Michael Hui, na čije su štosove navodno otkidale generacije i generacije Kineza, a ovaj film bio mu je i povratak na veliku scenu poslije dosta godina te je zaslužio i nominaciju za najboljeg azijskog glumca godine. Hui u ovom filmu igra starog i pomalo nametljivog taksista, koji nekako uspije nagovoriti tajvanskog dilera da uđe u njegov stari auto kako bi ga prevezao u drugi grad. Ni ne znajući da je ovaj sitni diler i da ga on vozi kako bi on isporučio heroin, Hui se skupa sa svojim suputnikom nađe usred obračuna zavađenih mafijaško – dilerskih klanova.

I u ranijim filmovima Chung se istaknuo sa svojim crnohumornim i ironičnim stilom, a takav je i ovaj film. Samo što u slučaju «Godspeeda» strelovitom brzinom skačemo iz humornih i ironičnih situacija u one sentimentalne i tužne pa čak i dosta nasilne. Jer, ne zaboravimo, imamo ovdje na djelu opake kriminalce, što vidimo već u uvodnoj sceni u kojoj jedan tajvanski «capo», koji će kasnije imati dosta bitnu ulogu, zaglavi sa škarama za živicu na vratu. I stilski je ovaj film iznimno upečatljiv te naracijski ova priča nije linearna, a Chung i ovaj puta pokazuje da je pravi majstor fotografije s nevjerojatnim osjećajem za boje i kompoziciju. Pokazao je da fino zna i miksati žanrove i skakati iz hladnog i brutalnog gangsterskog filma u toplu i humanističku buddy – buddy komediju. I što je najbolje od svega, ta mješavina žanrova i tonova uopće ne djeluje nametljivo i neprirodno, već potpuno suprotno, a da nije toliko kontradiktoran, ovaj film možda i ne bi tako dobro funkcionirao. Kad se tome dodaju i povremeni gotovo pa apsurdistički dijalozi, posebno među tim krimosima, koji u rijetkim trenucima čak podsjećaju na legendarne dijaloge iz filmova Quentina Tarantina, onda je jasno da ovaj film mora zaslužiti visoku ocjenu i ne čudi da je bio jedan od kandidata za azijski film godine. 

Primjedbe