MEKTOUB, MY LOVE: CANTO UNO (2017,FRA) – 6/10



Ime francuskog redatelja podrijetlom iz Tunisa Abdellatifa Kechiceha vjerojatno će malo značiti bilo kome, no kad spomenem njegov zasigurno najpoznatiji film, romantičnu dramu nabijenu erotikom «La vie d'Adele» poznatu kao i «Blue is the Warmest Color», mnogi bi ga se mogli sjetiti. Skrenuo je ovim filmom Kechice pažnju na sebe, ne samo s prilično eksplicitnim scenama seksa jer je ovaj film osvajao i brojne nagrade, bio je čak nominiran i za Zlatni globus i BAFTA-u u konkurenciji filma izvan engleskog govornog područja, a i u svojem sljedećem filmu Kechiche je pokušao pribjeći istoj recepturi. No, daleko manje uspješno jer se ova pretenciozna dokumentaristička drama smještena u gradić na jugu Francuske 1994. godine, pokazala prilično dosadnom i besmislenom. Traje i ovaj film čak tri sata, a da je i dvostruko kraći ne bi se ništa previše izgubilo. Ove bi godine trebao biti snimljen i nastavak ovog filma pa ćemo vidjeti kud će nas odvesti ova priča kojoj je u središtu mladić po imenu Amin.

Ovaj mladić podrijetlom iz Tunisa vraća se tijekom ljetnih praznika kući nakon što je u Parizu studirao medicinu, no odlučio je odustati od fakulteta i posvetiti se pisanju scenarija i fotografiji. I dok je Amin prilično povučen mladić, samozatajan i bez samopouzdanja, njegov bratić i najbolji prijatelj Tony pravi je primorski galeb. Baca taj parangal svakoj djevojci koju zatekne u svojoj blizini, a ljeto je u tijeku i sezona lova potpuno je otvorena. No, ubrzo saznajemo da je takvo ponašanje samo paravan kako bi prikrio vezu s djevojkom koja se bavi uzgojem ovaca, Ophelie, čiji je zaručnik vojnik i gotovo nikada ga nema doma. Nekako se da naslutiti da je i Amin zaljubljen u Ophelie, čini se na trenutke da ni ona nije hladna na njega, no nikako da on napravi onaj korak kako bi se njihovo prijateljstvo pretvorilo u nešto više.

Baš kao i u svom prethodnom filmu, i ovdje ima jedna prilično eksplicitna scena seksa, a cijeli film djeluje pomalo voajeristički, gotovo tipično za Kechichea. Nažalost, iako film vizualno izgleda jako dobro i snimanje kamerom iz ruke doista gledatelju dajem dojam da se nalazi u ovom veselom, napaljenom mladenačkom društvu, sve je to previše razvučeno, dosadno, na trenutke i užasno naporno. Ima ovdje niz dugačkih scena u kojima likovi vode isprazne razgovore, a sve to doista izgleda kao da i nije film, već kao da je Kechiche upao u neko društvo mladih ljudi dok su na odmoru. I dok se s «Blue is the Warmest Color» Kechiche bavio tematikom ispospolne ljubavi, ovdje se provlači tematika imigracija i integracije francuskih doseljenika iz zemalja Magreba, ovaj puta iz njegovog Tunisa. Vjerojatno je radnju i smjestio u 1994. godinu kako bi pokušao prikazati kako je francusko društvo tada bilo puno opuštenije, veselije, slobodnije i sigurnije jer ovdje doseljenici i autohtoni Francuzi gotovo pa žive u idili.

Primjedbe