THE GIRL IN THE SPIDER'S WEB (2018,GBR) - 5/10



Nakon što je švedski pisac i autor čuvene trilogije "Millenium" s glavnom junakinjom Lisbeth Salander umro 2004. od srčanog udara kad se penjao u stepenice, pretpostavljalo se logično da je uspješnoj seriji mračnih krimi romana došao kraj. No, kako je riječ o seriji knjiga, a potom i filmova koja je mnogima donosila mnogo love, očito su se odlučili da bi bilo pogrešno ubiti zlatnu koku pa je nove knjige u serijalu o Lisbeth nastavio pisati još jedan Šveđanin, pisac po imenu David Lagercrantz najpoznatiji je po biografiji poznatog nogometaša Zlatana Ibrahimovića. I već je čovjek naštancao nove dvije knjige koje se nastavljaju na trilogiju "Milenium", kakve su stvarno ne znam, no ako je suditi po posljednjem filmu iz ove franšize, onda to stvarno i nema previše veze s originalnim materijalom.

Da budem iskren, više se i ne sjećam kako se završila Larssonova trilogija i u kojoj fazi smo ostavili Lisbeth i ostale junake, no znanje toga zapravo i nije neki pretjerano važan preduvjet za gledanje ovog filma. Nažalost, ovaj film daleko je najslabiji od sva četiri filma snimljena po Larssonovom predlošku (izvorna švedska trilogija s Noomi Rapace kao Lisbeth, a potom i Fincherov film s Rooney Mara kao Lisbeth), a Urugvajac Fede Alvarez (slabašni remake kultne Raimijeve Zle smrti i prilično dobar horor "Ne diši") Lisbeth je gotovo sveo na razinu superjunakinje. Već od uvodne scene u kojoj još djevojčica Lisbeth u stilu Harrisona Forda u "Bjeguncu" skače u provaliju jasno je da će ovaj film biti žešća naiva, a nažalost na koncu se i cijela priča pokazala dosta besmislenom.

Iako je okupljena i više nego dobra glumačka ekipa anglo-američkih (sve traženija Claire Foy preuzela je ulogu Lisbeth, tu je i Lakeith Stanfield kao američki haker i agent NSA) i europskih (Šveđanin Sverir Gudnasson kao novinar Mikael Blomquist, Nizozemka Sylvia Hoeks, Danac Claes Baeng, Luksembužanka Vicky Krieps, jedna epizodna uloga čak je pripala i trans-modelu iz Tuzle Andreju / Andreji Pejić), sve je to uzaludno jer je priča i više nego tanka. Estetski je sada to smješteno negdje na pola puta između nordic noira i cyber punka, a mračan, mučan, tmuran i hladan ugođaj ovdje je postignut tek mračnim tonovima i bojama. Stilski i ugođajno ova priča gotovo pa i nema nikakve veze s prijašnjim filmovima te se slobodno može reći da je "Djevojka u paukovoj mreži" gotovo pa klasični amerikanizirani blockbusterski akcić s nimalo dubine, šarma i smisla. 

Primjedbe