WILDLIFE (2018,SAD) - 7/10



Poznati američki glumac mlađe generacije Paul Dano (There Will Be Blood, Little Miss Sunshine, Swiss Army Man, Escape at Dannemora) za debitantsko redateljsko ostvarenje izabrao je adaptaciju romana Richarda Forda, čija je radnja smještena u Montanu početkom 60-ih godina prošlog stoljeća. Scenarij je napisao skupa sa svojom partnericom, također mladom glumicom Zoe Kazan, a ovoj priči o disfunkcionalnoj siromašnoj obitelji iz američke provincije privukla ga je činjenica jer je u njoj vidio i dosta toga što ga je podsjetilo ne samo na njegovu vlastitu životnu priču, već i na priče mnogih ljudi koje poznaje. I doista, "Wildlife" je gotovo pa tipična američka obiteljska priča koja je ispričana iz perspektive 14-godišnjeg dječaka Joea Brinsona (mladoliki australski tinejdžer Ed Onxenbould), čiji se roditelji u potrazi za poslom konstantno sele iz jednog mjesta u drugo, a posljednje mjesto u kojem su se nastanili je gradić Great Falls u Montani.

Njegov otac Jerry (Jake Gyllenhaal) jedan je od onih tipova koji nikako ne mogu dulje zadržati posao, a unatoč tome što obično radi slabo plaćene poslove on ne da svojoj supruzi Jeanette (Carey Mulligan) da se zaposli. Nakon što Jerry dobije otkaz na poslu domaćina u lokalnom golf klubu za bogataše, ionako naelektrizirana situacija u ovoj obitelji dodatno dobije na tenzijama, tim više jer se Jerry zbog nekakvog ponosa ne želi vratiti na taj posao kad ovi shvate pogrešku i pozovu ga natrag. Čini se da on i nije pretjerano vruć za radom, a kad mu i žena pronađe posao kao učiteljica plivanja, dok i Joe nađe povremeni posao kao šegrt lokalnog fotografa, Jerry se počne sve više povlačiti u sebe. Čovjeku je očito potpuno jasno da je beskoristan i da ništa ne privređuje, sram ga je zbog toga jer shvaća da nije nikakav uzor sinu s kojim je jako blizak i koji u njemu vidi svog idola. Počinje se Jerry zbog toga sam sebi gaditi i odluči se na drastičnu mjeru. Prijavi se u vatrogasnu brigadu koja tijekom cijele požarne sezone dežura u okolnim šumama i bori se s požarima, a učini to kako bi i sebi i obitelji dokazao da je vrijedan i koristan.

No, ta će njegova odluka o kojoj se uopće i nije konzultirao s obitelji imati nesagledive posljedice. Posebno će se ostavljenom osjetiti Jeannette, koja će njegov odlazak u šume i gore shvatiti kao napuštanje te će, baš kao što smatra da je i njezin muž tim potezom pokazao da mu je dosta učmalog obiteljskog života i da želi malo akcije, i ona, što iz prkosa, što iz potrebe i sama početi živjeti svoj "wild life". Na kraju ispada da će 14-godišnjak ostati jedini razuman član ove obitelji, a sve ono što je do sada znao o životu i što je mislio da zna, sada će mu se početi raspadati i shvatit će da njegovi roditelji uopće i nisu ljudi kakvim ih je smatrao.

I pokazao se Dano kao vrlo talentiran režiser, a način na koji je odlučio ispričati priču pomalo je staromodan, suptilan, umirujući. Film je to u kojem iznimno važnu ulogu igraju glumci, a i s njihovom izborom Dano je napravio doista sjajan posao. Posebno se to odnosi na mladu britansku glumicu Cary Mulligan, koja je briljantna u ulozi Jeanette, žene koja će doživjeti potpunu transformaciju iz tipične američke ženice tog razdoblja u samosvjesnu, čak prilično svojeglavu ženu koja zna što hoće i to se ne libi pokazati. Mulligan je i ranije ostvarila niz i više nego zapaženih, sjajnih uloga i defitinivno je riječ o ponajboljoj glumica svoje generacije, a ovo joj je možda i najbolja uloga u karijeri. Danova odluka da glumcima dopusti da se razmašu zapravo i ne čudi pošto je čovjek i sam prvenstveno glumac, no "Divljim životom" je pokazao da od njega u budućnosti možemo očekivati štošta i kad je u pitanju režija pošto je najavio da mu ovo neće biti i posljednji redateljski projekt. 

Primjedbe