EL ANGEL (2018,ARG) - 8/10



Svijet pripada umjetnicima i odmetnicima, svi ostali moraju raditi da bi preživjeli, kaže u jednom trenutku ove biografske krimi drame Ramon (Chino Darin) svom kompanjonu u zločinu Carlosu (debitant Lorenzo Ferro), prije no što se ovaj dvojac zaputi u još jednu u nizu oružanih pljački u Buenosu Airesu početkom 70-ih godina prošlog stoljeća. Lako je za pretpostaviti da "Anđeo" nije film o umjetnicima, već o čistokrvnim odmetnicima, iako ima ovaj film i umjetnički štih, a argentinski filmaš Luis Ortega snimio je filmo o možda i najpoznatijem serijskom ubojici u povijesti Argentine, čovjeku po imenu Carlos Robledo Puch, koji je i danas iza rešetaka i smatra ga se čovjekom s najdužim zatvorskim stažem u povijesti Argentine.

"Anđeo smrti" ili "Crni anđeo" kako su mediji nazivali ovog ubojicu, fizički je prilično odudarao od onoga kako obično zamišljamo da bi neki psihopatski manijak trebao izgledati. Carlos je dolazio iz relativno situirane obitelji srednje klase, a isticao se i svojim fizičim izgledom. S dugom kovrčavom plavom kosom, dječačkim, pomalo feminiziranim izgledom, ovaj je tip već kao tinejdžer započeo svoj kriminalni put. Odmah ga na početku i upoznajemo kako provaljuje i krade iz kuća u bogatim četvrtima glavnog grada Argentine, a njegovi roditelji ni ne sumnjaju da im je sin kriminalac. Kako je često mijenjao škole, tako se i sudbonosni susret s partnerom u zločinu, ranije spomenutim Ramonom, dogodio u srednjoj strukovnoj školi. Pošto su i Ramonovi roditelji bili kriminalci, Carlos se uskoro povezao s tom opasnom ekipom luđaka, no svojim ponašanjem i djelovanjem sve ih je uspio nadmašiti.

Dobrom se pokazala odluka što Ortega nije išao snimati klasični biografski film o sociopatskom ubojici, već je "El Angel" prilično uspješna kombinacija arta i žanrovskog filma. Svojim filmom Ortega kako da je dodatno želio naglasiti kontrast između njegovog nježnog, dječačkog izgleda, na račun kojeg se obično i izvlačio iz problema s njegovim mračnim, psihopatskim manijakalnim karakterom. Vrlo brzo postaje jasno da se iza fasade anđelčića, koji je prema viđenom bio i mladić potisnutih homoseksualnih sklonosti opsjednut svojim partnerom u zločinu, skriva pravi vrag bez ikakvih osjećaja i empatije, kojem životi ljudi ne znače apsolutno ništa. U ovom slučaju čak i nije toliko težište na tome tko je Carlos zapravo bio i što ga je tjeralo da čini sve te gadosti, što je prilično čest slučaj u sličnim filmovima, već se naglasak upravo stavlja na suštu suprotnost između izgleda i ponašanja i kako nečiji fizički izgled često može navesti ljude na potpuno pogrešno poimanje neke osobe.

Kako je radnja smještena u Argentinu početkom 70-ih u razdoblje kad je na vlasti bila vojna hunta, set-up je odličan, a producenti filma bila su i braća Pedro i Agustin Almodovar. Sjajan je i soundtrack koji se uglavnom sastoji od poznatih rock hitova s kraja 60-ih ili početka 70-ih, ali u obradama na španjolskom, a bio je ovaj film i argentinski kandidat za Oscara, no nije ušao u krug nominiranih filmova. Premijerno je "El Angel" prikazan u Cannesu u programu "Un Certain Regard", a bio je i kandidat za nagradu Goya u kategoriji najboljeg latinoameričkog filma. Kad je riječ izbor za argentinski film godine odnosno Premios Fenix Awards, imala je ova biografska arty crnohumorna krimi drama šest nominacija, a potvrdio ju je samo debitant Lorenzo Ferro u kategoriji najboljeg glumca. 

Primjedbe