NUMBER 37 (2018,JAR) - 7,5/10



Južnoafrički filmaš Nosipho Dumisa svijetu se prije nekoliko godina predstavio kratkim igranim filmom "Broj 37", trilerom inspiriranim Hitchcockovim "Prozorom u dvorište", a dok je čovjek skupio dovoljno novaca snimio je i istoimeni dugometražni prvijenac. I čovjek je snimio triler za duboki naklon, pravu hičkokovsku priču smještenu u moderno okruženje slamova južnoafričkog grada Cape Towna, a problemi u kojima se u "Rear Windowu" našao Jimmy Stewart djeluju kao dječja igra u odnosu na situaciju u kojoj će se naći njegov južnoafrički parnjak po imenu Randall. On je sitni kriminalac koji je posudio novac od puno ozbiljnijih i opasnijih gangstera, a pare im nije uspio vratiti pošto je nakon prometne nesreće ostao vezan za invalidska kolica.

Nakon što se iz bolnice vrati u stan u opasnoj četvrti Cape Towna, djevojka Pam mu pokloni dalekozor kako bi ubio vrijeme. No, Randall, baš kao i Stewart nekoć, postaje opsjednut promatranjem susjeda kroz dalekozor, a taj će ga hobi uvaliti još u gore probleme. Jer u stanu u susjednoj zgradi kroz otvoreni prozor on će svjedočiti ubojstvu, koje je počinila skupina kriminilaca i dilera iz susjedstva. Uz ubojstvo će Randall i vidjeti vreću punu novca i na pamet će mu pasti zanimljiva, ali iznimno opasna ideja, a uskoro će na vrat navući gnjev dviju kriminalnih organizacija.

Iako sam često na ovim stranicama pisao kako mi na živce idu ti moderni remakeovi i recikliranje već stotinu puta prožvakanih tema, ovo je možda i najbolji primjer u posljednje vrijeme kako bi remakeovi trebali izgledati. U stvari, "Broj 37" i nije klasični remake, jer je Domisa u Hitchcockovom klasiku pronašao samo inspiraciju i priču podosta izmijenio i premjestio je u potpuno novo okruženje. Iako nakon nekog vremena priča ovog nevjerojatno uzbudljivog trilera možda i postane predvidiva, Domisa je snimio iznenađujuće dobar film, s kojim ljubitelji napetih triler uz koje se uz nokte i zanoktice izgrizu do krvi, sasvim sigurno neće promašiti. Nisam od ovog malog, relativno jeftinog, skromnog južnoafričkog filma očekivao previše, no Domisa je u gotovo dva sata trajanja uspio složiti priču uz koju se gledatelj niti jednog trenutka ne može opustiti i koja praktički ni sekunde ne gubi na tempu i dramatici. 

Primjedbe