THE DIRT (2019,SAD) - 6,5/10



Nije trebalo proći puno vremena pa da vidimo što je značio veliki uspjeh biografskog filma o Freddieju Mercouryju i grupi Queen. "Bohemian Rhapsody" zgrnuo je strašnu lovu na kino blagajnima, pokupio i nekoliko Oscara, a jasno da je to bio jasan mig ne samo ostalim filmašima, već i drugim bendovima. Iako se dobar dio rock kvazi-biografija kao što je bio i ovaj film o američkom glam (šljam) metal bendu Mötley Crüe počeo pripremati i ranije, jasno da je i "The Dirt" odlučio zajahati na uspjehu "Bohemian Rhapsody" i njegovo stvaranje bilo je gotovo identično filmu o grupi Queen. Nakon što su Nikki Sixx, Vince Neill, Mick Mars i Tommy Lee, članovi ovog benda iz Los Angelesa, zajedno napisali knjigu o svojoj grupi koja je žarila i palila 80-ih, dečki su došli na ideju da zaslužuju i film.

Dečki su film o samima sebi i snimili te su sva četvorica bili i producenti "The Dirta" te su, baš kao Roger May i ostatak družine iz Queena, vjerojatno dobro pazili što će biti u filmu, a što će se zanemariti. Ne mogu reći da sam posebno dobro upoznat s likom i djelom ovog benda pošto mi je Mötley Crüe uvijek djelovao nekako ljigavo, a muzika koju su svirali mi je prilično bezvezna, no ovaj kvartet oduvijek je pratio glas zločestih dečki te glam, heavy metal američke scene. I posve je očito da su dečki na to i dalje ponosno pošto su film odlučili natrpati s bezbroj anegdotalnih situacija s turneja kako bi taj status i opravdali. Živjeli su Lee, Sixx, Mars i Neill kao prave stereotipne rock'n'roll zvijezde koje su razbijali hotelske sobe, jebavali sve što bi im se našlo na putu, uništavali se u drogi i alkoholu do krajnjih granica i na to su dečki očigledno jako ponosni.

Zato i ne čudi da je za pisanje scenarija po knjizi članova benda izabran Tom Kapinos, čovjek koji je već odavno dokazao da je u svijetu seksa, droge i rock'n'rolla na domaćem terenu. Upravo je Kapinos kreator mnogima dobro poznate serije "Californication" s Davidom Duchovnyjem kao piscem Hankom Moodyjem, a dobro prokušani pristup i stil Kapinos naravno da ni ovdje nije mijenjao. U "Prljavštini" također sve vrvi od seksa, droge, alkohola, suludih situacija (poput one u kojoj su kruovci na turneji s Ozziem Osbourneom pa im tatica odluči pokazati tko je ipak broj jedan među luđacima i to ušmrkavanjem mrava, a potom i vlastite mokraće pred mnoštvom ljudi na bazenu) i po tom pitanju ovaj je film doista pristojan hommage grupi. No, kako su sva četiri člana benda bili producenti, tako se odlučilo njihovu priču izvesti i kroz četiri perspektive i preko četiri pripovjedača, koji nas vode kroz život benda od samih početaka pa do vrhunca slave.

Za redatelja je angažiran Jeff Tremaine, čovjek koji je režirao praktički sve što je stiglo iz "Jackass" svijeta, tako da ni njemu nije bio problem u film nabacati što je moguće više budalaština iz bogate riznice budalaština koje su kruovci izvodili na vrhuncu slave. No, kad se maknu sve te budalaštine, orgijanje, razbijanje u kokainu, heroinu i alkoholu, jasno je da je "The Dirt" prilično prazan, bez ikakvog pokušaja da se zagrebe minimalno ispod površine, baš kao što je bio slučaj s "Bohemian Rhapsody". Nema tu stvarnog "mesa", već je to još jedna generička rock-biografija koju je netko usporedio s onim rock - dokumentarcima o bendovima kakvi su se nekada prikazivali na VH1. Ni glumci nisu bogznašto i, opet se vraćam na "Bohemian Rhapsody", na prvom mjestu je bilo da ih se maskira istovjetno kao stvarne članove benda u raznim fazama karijere, dok im se očito nije ni pokušalo karakternije izgraditi svoje likove i dati im neku životnost ili uvjerljivost. Naravno da je i "The Dirt" zabavan film za gledanje, čak povremeno duhovit i igra na nostalgiju publike koja je, vidjeli smo, željna ovakvih velikih priča o r'nr' zvijezdama, makar ona bila i ovako jednodimenzionalno, pravo spotovski izvedena. 

Primjedbe