Austrijske glumice Romy Schneider vjerojatno se dobro sjećaju oni nešto
stariji. Nakon što se još kao maloljetnica proslavila ulogama u filmovima o
habsburškoj princezi Sissi, Schneider je postala iznimno popularna u cijeloj
Europi. Kako to već obično biva, ljepuškasta tinejdžerica vrlo brzo izrasla je
u pravu ljepoticu i s nepunih 20 godina završila je s koju godinu starijim
glumcem i zavodnikom Alain Delonom te je s njim otišla živjeti u Francusku.
Ljubav s Delonom i nije bila dugog vijeka, no tijekom 60-ih i 70-ih godina Romy
je ostvarila zavidnu glumačku karijeru. Koliko je imala uspjeha na
profesionalnom planu, toliko je je sreća nije pratila na privatnom planu.
Drugi suprug joj se ubio, a ubrzo joj je poginuo i 14-godišnji sin. Kako je s
godinama Schneider razvila ozbiljnu ovisnost o alkoholu i tabletama, bila je
ozbiljno depresivna, a srce ju je izdalo u proljeće 1982. godine, s nepune 44
godine.
U filmu njemačke autorice Emily Atef pratimo tri dana u životu Romy
Schneider godinu ili dvije prije njezine smrti, za vrijeme dok je boravila u
klinici za rehabilitaciju u Francuskoj. Impresivnu ulogu kao Romy Schneider
ostvarila je njemačka glumica Marie Bäumer koja neodoljivo podsjeća na stvarnu
junakinju, a za svoj je nastup bia nominirana i za europsku glumicu godine.
Osvojio je ovaj film čak sedam nagrada u izboru za njemački film godine
(najbolji film, režija, glavna i sporedna glumica, sporedni glumac, fotografija
i glazba), dok je europsku filmsku nagradu dobio za originalnu glazbu. Premijeru
je "Tri dana u Quiberonu" imao na festivalu u Berlinu 2018. godine,
gdje je bio u konkurenciji za Zlatnog medvjeda, a slavnu glumicu ovdje
upoznajemo kao doista izmučenu 42-godišnjakinju u strašnim problemima, koju
jednako koliko i profesionalne ambicije, vodi želja za novom romansom i
životom.
Iako je ponekad teško zamisliti da su te osobe koje stalno
nasmiješene gledamo s ekrana zapravo nesretne i nezadovoljne, vidimo da je to
ipak čest slučaj. Tako je i Romy naizgled bila zvijezda koja je imala sve i
život joj je naizgled izgledao kao bajka, a zapravo je bio potpuni kaos. Ovaj
je film ujedno i zanimljiva karakterna studija jer autorica pokušava otkriti
tko je zapravo Romy bila? Tko se to stvarno skrivao iza fasade uspješne i
slavne glumice, kojoj je skakanje iz uloge i uloge bio i svojevrsni eskapizam i
bijeg od stvarnosti i problema? Kako je za života Schneider bila prava kraljica
skandala i uvijek je tabloidima nudila materijala da je predstavljaju kako im
odgovara, tako i sada za vrijeme njene rehabilitacije u kliniku stižu dva
novinara koji će napraviti, pokazat će se to, posljednji intervju koja je ova
glumica ikada dala. Upravo na temelju tog intervjua autorica je dobrim dijelom
pokušavala i dokučiti tko je Romy zapravo bila, a rezultat tog istraživanja je
ova crno - bijela emotivna i zanimljiva drama.
Primjedbe
Objavi komentar