Richard Gere posljednja je u nizu velikih
filmskih zvijezdi koja su se odlučile okušati u televizijskim serijama. Iako je
činjenica da je Gereovo vrijeme ipak prošlo s obzirom da je čovjek svoje
najpoznatije i najzapaženije uloge ostvario još 80-ih i 90-ih te od tada lagano
stagnira, ipak je on i dalje i više nego poznato lice. No, za razliku od velikog
broja njegovih kolega koji su se u televizijskim serijama okušali u sadržajima koje su
kreirali Netflix, HBO, Hulu, Amazon ili ostali veliki američki televizijski
igrači, Gere je glavnu ulogu utjelovio u jednoj tipičnoj britanskoj BBC-jevoj
seriji. U ovoj osmodjelnoj mini-seriji (koja definitivno ima kapaciteta za
sljedeću sezonu, no vidjet ćemo hoće li biti što od toga) Gere je medijski
mogul Max. Ovaj Amerikanac već godinama je u samoj srži britanske visoke
politike i upravo je on kao vlasnik najtiražnijih i najuglednijih britanskih
novina te brojnih televizijskih stanica onaj koji iza zastora vuče konce.
Kad on odluči da će netko postati premijer,
taj i postane premijer, a kad Max odluči kako je stiglo vrijeme za promjenu, tada se
promjena i dogodi. Ulaz u visoko britansko društvo Max si je kupio i brakom sa ženom iz britanske aristokratske obitelji Kathryn (Helen McCrory), od koje
se u međuvremenu ne samo razveo, nego joj je potpuno zabranio pristup njihovom
sinu Cadenu (Billy Howle) i svom carstvu. Kathryn sada radi kao volonterka u
prihvatilištu za beskućnike u Londonu, a Max je svoje poslovno carstvo
namijenio svom sinu jedincu. Caden, koji je tip od svojih 25 godina, već
je glavni urednik u najjačim novinama, no polako počinje pucati pod pritiskom,
velikim očevim očekivanjima, brojnim ilegalnim, prljavim i nezakonitim
poslovima kojima se oni bave, te doživljava težak moždani udar. Ova katastrofa
će ponovno spojiti obitelj te će svi oni sada biti prisiljeni raditi kako bi
nadišli sve što ih tišti.
No, nije samo obiteljska drama u središtu
priče ove uzbudljive serije koja je možda i nešto najbolje i najprikladnije što se pojavilo na britanskom televizijskom nebu u
ovo neobično, tmurno brexitovsko doba. Jer sve se to događa usred utrke za
novog premijera, a tu utrku vode crni musliman koji je premijer Velike
Britanije već desetak godina te kontroverzna poduzetnica s pomalo fašističkim
idejama koja bi državu vodila kako vodi svoju kompaniiju. Aluzije na Obamu,
odnosno Trumpa sasvim sigurno tu nisu slučajne. "MotherFatherSon" je
izvrstan sadržaj i po pitanju obrađivanja tematike medija, medijskih sloboda, a
posebno pisanih medija, koji su godinama bili najutjecajniji medij, dok
posljednjih godina drastično gube na važnosti i utjecaju. Vidimo kako se
vlasnici medija rješavaju skupih, istraživačkih "spotlight" grupa
koje se bave delikatnim temama i pričama nauštrb onih populističkih i plićih
sadržaja, ni ne shvaćajući da na taj način zapravo gube ono jedino sa čime se
mogu natjecati u moru bofla i šunda.
U jednom od krakova radnje tako imamo i dvoje
istraživačkih novinara koji su potjerani iz Maxovih novina. Oni nastavljaju
istraživati mutne poslove koji vode sve do njihovog bivšeg šefa i obavještajnog
podzemlja te metoda kojima je Max sve držao u šaci i drmao scenom. Imam dojam
da je ova serija izvrsno pogodila stanje duha današnjeg društva i situaciju u
kojoj se potpuno razjedinjeno društvo koje više ne zna što je stvarnost, a što
"fake news" našlo. Vrijeme je to u kojem se ljudima nevjerojatno lako
manipulira i u kojima se iznimno lako ljude okreće jedne protiv drugih i drži u
zavadi. Vrijeme u kojima se umjetno stvaraju krize i problematične
situacije samo da bi se ispod radara moglo proturiti nešto što nije od javnog
interesa, već od interesa uskog kruga pojedinaca. Prava serija u pravo vrijeme,
definitivno bi se moglo reći za "MotherFatherSon", uzbudljivu
kombinaciju obiteljske drame i političkog tehnotrilera.
Primjedbe
Objavi komentar