THE HIGHWAYMEN (2019,SAD) - 7/10



Tridesetak godina nakon što je kao mladi i nadobudni inspektor Eliott Ness po Chicagu lovio Ala Caponea i njegovu družbu u kultnim De Palminim "Nedodirljivima", Kevin Costner opet ima zadatak staviti soli na rep opakim i poznatim kriminalcima. Ovaj puta to su Bonnie i Clyde, par pljačkaša i odmetnika koji je sijao smrt i strah po cijelom zapadu, srednjem zapadu i jugu Amerike tijekom 30-ih godina prošlog stoljeća. Ugledni američki filmaš John Lee Hancock, koji se još 90-ih predstavio kao talentirani scenarist za filmove koje je režirao Clint Eastwood kao što su "Savršeni svijet" ii "Ponoć u vrtu dobra i zla", da bi se potom i sam prebacio na režiju (Alamo, The Blind Side, Founder), odlučio je poznatu priču o svima dobro znanim razbojnicima ispričati iz posve druge perspektive.

Klasičnu romantičarsku dramu o paru odmetnika koji su prikazani gotovo kao moderni robin hoodovi još je prije više od 50 godina snimio Arthur Penn i tada su u ulogama Bonnie i Clydea briljirali Faye Dunaway i Warren Beaty. No, u Hancockovom filmu ovaj poznati razbojnički dvojac gotovo uopće i ne vidimo. Oni kao da su sjene, kojima policijske snage nikako ne mogu ući u trag i oni uopće nisu romantični pljačkaši, iako ih dobar dio naroda voli pošto oni, između ostalog, pljačkaju i banke koje su mnogima u vrijeme krize uzele kuće. Bonnie i Clyde u "The Highwaymenu" su psihopatski kriminalci i hladnokrvni ubojice koji siju smrt gdje god se pojave. I tu na scenu dolazi stari Kevin, a on je umirovljeni teksaški rendžer Frank Hamer, koji sada uživa u zasluženoj mirovini i u trenucima sa svojim kućnim ljubimcem, veprićem Porkyjem, koji slobodno šeta njegovim velebnim imanjem.

No, jasno da je Frank onaj pravi policajac u duši, koji neće moći odolijeti pozivu u pomoć pri hvatanju dvoje ozloglašenih bandita. Uskoro će on iz mirovine izvući i svog nekadašnjeg kompanjona Maneyja Guilta (Woody Harrelson), koji je očigledno u životu prošao puno gore od svog kompića pošto vidimo da živi u nekakvoj straćari i njih će se dvojica zaputiti na ceste u lov na Bonnie i Clydea. Više manje je to film kakav smo već više puta mogli gledati u kojima snage reda love bandite, a "The Highwaymen" je također i jedan od onih filmova ceste ili filmova prostora u kojima se slave ta nepregledna američka prostranstva u kojima su se sve donedavno razni odmetnici mogli bez problema godinama skrivati i izbjegavati susrete s policijom. No, ta prokleta moderna tehnologija i taj je dašak romantizma uspjela uništiti tako da, srećom, moderni boni i klajdovi više nigdje nisu sigurni, čak ni u pustarama američkog zapada i srednjeg zapada.

Mora se priznati da je Hancock film stavio u sjajan vremenski kontekst jer vrijeme radnje je prva polovica 30-ih godina i na svakom kutku vidimo razmjere krize iz 1929. godine. Ceste su pune pretrpanih kamiončića s nesretnim obiteljima koje su izgubile sve i putuju vjerojatno prema Kaliforniji u potrazi za srećom i bijedno plaćenim nadničarskim poslom, sve je puno kampova s ljudima koji su ostali bez svega, a osjeti se i duh posvemašnjeg nezadovoljstva i neimaštine. Zanimljivo je kako se na ideju snimanja ovog filma došlo još prije petnaestak godina, kada je bilo predviđeno da bi se ponovno trebao spojiti legendarni dvojac Robert Redford - Paul Newman. Nakon "Butch Cassidyja i Sundance Kida", gdje su bili revolveraši te "Žalca", gdje su bili dvojac prevaranata, Redford i Newman trebali su biti ostarjeli policajci koji će uloviti zloglasne razbojnike. No, kako je Newman ipak već bio prestar, a ubrzo je i umro, od toga se odustalo. Da je legendarni dvojac doista i iznio ovaj film, možda bi "The Highwaymen" prošao daleko zapaženije, no i Costner i Harrelson sasvim su korektno iznijeli ovu na kraju posve dobru i zanimljivu krimi dramu. 

Primjedbe