MAUVAIS SANG (1986,FRA) - 7,5/10



Leos Carax još je jedan u nizu avangardnih francuskih filmaša s prepoznatljivim izričajem, koji se predstavio nizom kratkih filmova početkom 80-ih, da bi ubrzo počeo snimati i cjelovečernje filmove. "Mauvais Sang" ili "Zla krv" bio je njegov drugi dugometražni film, a u njemu je predstavio jednu novu generaciju mladih francuskih glumaca kao što su Juliette Binoche, Julie Delpy ili Denis Lavant, koji će i kasnije glumiti u gotovo svim Caraxovim filmovima. Već s prvim filmom Carax se potvrdio kao autor s iznimnim osjećajem za vizualnost i kao sljednik poetike francuskog novog vala, koji je sa svakim filmom nastavljao eksperimentirati i provocirati. I sa "Zlom krvi" Carax je nastavio istraživati temu ljubavi u modernom svijetu, no na nešto mračniji način, pošto je ovaj film nominalno krimić.


Priču je Carax smjestio u Pariz bliske budućnosti u kojem će se pojaviti nova misteriozna bolest STBO. Ona ubija mlade koji se upuštaju u seksualne odnose bez emocija i bez romantike, a iako je serum za ovu bolest proizveden, kompanija koja ima pravo na njega, drži ga nedostupnim za pučanstvo. Ipak, dva ostarjela kriminalca, Marc (Michel Piccoli) i Hans (Hans Meyer), nakon što su ucjenjeni od misteriozne Amerikanke, pristaju ukrasti serum, a za taj će zadatak angažirati buntovnog tinejdžera Alexa (Lavant). Alexov otac nekad je radio kao ubojica za ovaj dvojac, a ovaj neobični mladić pristat će na ovaj zadatak dobrim dijelom i zbog razloga jer mu se svidjela Marcova puno mlađa ljubavnica Anna (Binoche).

Ovaj je Caraxov film i svojevrsni hommage francuskom novom valu, posebno legendarnom Jean-Lucu Godardu, a ponajviše bi ga se moglo usporediti s Godardovim vjerojatno najpoznatijim remek-djelom "Do posljednjeg daha". Jer baš kao što su u Godardovom klasiku Jean-Paul Belmondo i Jean Seberg bili par koji se sastojao od kriminalca i potpuno nezainteresirane djevojke, jako slični su im i Alex i Anna. Iako je u karijeri snimio tek pet dugometražnih filmova, Caraxa se danas smatra jednim od najvažnijih i najzanimljivijih modernih francuskih filmaša, a s posljednjim filmovima on je skrenuo još dublje u eksperimentalizam, avangardu i nadrealizam. Najbolji primjer za to je i njegov "Holy Motors" iz 2012. godine, a s nestrpljenjem očekujemo i njegov sljedeći film, koji bi trebao biti i prvi na engleskom jeziku.


Primjedbe