Sang-hoon se upravo s obitelji, suprogom i
kćeri, preselio u novo susjedstvo. Kupili su oni stan u zgradi u inače finom i
mirnom kvartu, a nakon što se gospodin kao sav vrijedni narod jedno
poslijepodne malo zapije poslije s ekipom pa kući stigne u sitne noćne sate,
kroz prozor svog stana vidjet će šokantan prizor. Točno pred njegovim očima
nepoznati muškarac će na ulici čekićem zatući nepoznatu ženu. No, osim što je
Sang-hoon vidio ubojicu, ubojica je vrlo vjerojatno zamijetio i njega, pošto se
baš u odlučujućem treutku Sangova supruga probudila i upalila svjetlo u sobi iz koje je on promatrao ovaj uznemirujući prizor. Iz straha
da bi ubojica mogao krenuti na njega, Sang je odlučio nikome ništa ni govoriti,
a kad započne policijska istraga ispostavi se da nitko ništa nije vidio, iako
se brutalni zločin odigrao ispod prozora stotina stanova.
Ako su i čuli neku galamu, svi su se po dobro
poznatom principu "ne bi štel mešati" pravili da ništa nisu čuli i
vidjeli te nisu otišli pogledati što se događa. Jasno da je iskusnom
policijskom istražitelju koji vodi ovaj slučaj potpuno čudno da baš nitko ništa
nije vidio, a kako vrijeme prolazi tako se i u samom Sangu javlja sve veća
moralna dilema. Zbog užasa kojeg je vidio, a kojeg se boji podijeliti čak i s
policijom, on počinje potpuno gubiti razum, postaje sve paranoičniji, a situacija će se dodatno početi komplicirati kad psihopatski
ubojica odluči krenuti u daljnju akciju i pokuša eliminirati sve one za koje
sumnja da su ga vidjeli. Potpuno je jasno da će se na tom popisu naći i Sang,
koji će, ukoliko želi sačuvati svoj život i živote članova svoje obitelji,
morati negdje pronaći izgubljene "cojones" i postati daleko hrabriji
i odlučniji.
Da su Koreanci majstori za napete i uzbudljive
trilere, to smo već odavno naučili i ništa manje ne očekujemo po tom pitanju, no "Svjedok" je pomalo specifičniji jer je ne pretjerano poznati
korejski filmaš Jo Kyu-jang snimio i pomalo društveno angažirani triler.
Gledajući ovaj film nemoguće je samom sebi ne postaviti pitanje kako bih ja
reagirao u takvoj situaciji? Bi li nastupio građanski odgovorno, moralno i
hrabro te prijavio ono što sam vidio, znajući da bih i ja sljedeći mogao biti
na redu, ali i znajući da bi još netko mogao stradati od ovog očitog manijaka?
Ili bi postupio kao Sang, šutio o onome što sam vidio, nadajući se da će
situaciju prijaviti netko drugi i da se ubojica neće okomiti baš na mene?
Situacija je u ovom filmu tim gora jer su praktički svi stanari da se situacija
riješi što prije, da se zločin što manje medijski eksponira i da nitko ne
govori s policijom i medijima jer strahuju da bi im kvart mogao doći na loš
glas i cijene stanova mogle bi početi padati. Iako ima nekih nelogičnosti i
pomalo nategnutih situacija u ovom i više nego uzbudljivom trileru, može se
prijeći preko toga jer se sve nadoknađuje baš uzbuđenjima i napetostima. No,
dodatni plus "Svjedoku" je što se uspio izdići iznad granica
klasičnog trilera i što je barem blaga društvena kritika.
Primjedbe
Objavi komentar