THE WITNESS (2018,KOR) - 7,5/10



Sang-hoon se upravo s obitelji, suprogom i kćeri, preselio u novo susjedstvo. Kupili su oni stan u zgradi u inače finom i mirnom kvartu, a nakon što se gospodin kao sav vrijedni narod jedno poslijepodne malo zapije poslije s ekipom pa kući stigne u sitne noćne sate, kroz prozor svog stana vidjet će šokantan prizor. Točno pred njegovim očima nepoznati muškarac će na ulici čekićem zatući nepoznatu ženu. No, osim što je Sang-hoon vidio ubojicu, ubojica je vrlo vjerojatno zamijetio i njega, pošto se baš u odlučujućem treutku Sangova supruga probudila i upalila svjetlo u sobi iz koje je on promatrao ovaj uznemirujući prizor. Iz straha da bi ubojica mogao krenuti na njega, Sang je odlučio nikome ništa ni govoriti, a kad započne policijska istraga ispostavi se da nitko ništa nije vidio, iako se brutalni zločin odigrao ispod prozora stotina stanova.

Ako su i čuli neku galamu, svi su se po dobro poznatom principu "ne bi štel mešati" pravili da ništa nisu čuli i vidjeli te nisu otišli pogledati što se događa. Jasno da je iskusnom policijskom istražitelju koji vodi ovaj slučaj potpuno čudno da baš nitko ništa nije vidio, a kako vrijeme prolazi tako se i u samom Sangu javlja sve veća moralna dilema. Zbog užasa kojeg je vidio, a kojeg se boji podijeliti čak i s policijom, on počinje potpuno gubiti razum, postaje sve paranoičniji, a situacija će se dodatno početi komplicirati kad psihopatski ubojica odluči krenuti u daljnju akciju i pokuša eliminirati sve one za koje sumnja da su ga vidjeli. Potpuno je jasno da će se na tom popisu naći i Sang, koji će, ukoliko želi sačuvati svoj život i živote članova svoje obitelji, morati negdje pronaći izgubljene "cojones" i postati daleko hrabriji i odlučniji.

Da su Koreanci majstori za napete i uzbudljive trilere, to smo već odavno naučili i ništa manje ne očekujemo po tom pitanju, no "Svjedok" je pomalo specifičniji jer je ne pretjerano poznati korejski filmaš Jo Kyu-jang snimio i pomalo društveno angažirani triler. Gledajući ovaj film nemoguće je samom sebi ne postaviti pitanje kako bih ja reagirao u takvoj situaciji? Bi li nastupio građanski odgovorno, moralno i hrabro te prijavio ono što sam vidio, znajući da bih i ja sljedeći mogao biti na redu, ali i znajući da bi još netko mogao stradati od ovog očitog manijaka? Ili bi postupio kao Sang, šutio o onome što sam vidio, nadajući se da će situaciju prijaviti netko drugi i da se ubojica neće okomiti baš na mene? Situacija je u ovom filmu tim gora jer su praktički svi stanari da se situacija riješi što prije, da se zločin što manje medijski eksponira i da nitko ne govori s policijom i medijima jer strahuju da bi im kvart mogao doći na loš glas i cijene stanova mogle bi početi padati. Iako ima nekih nelogičnosti i pomalo nategnutih situacija u ovom i više nego uzbudljivom trileru, može se prijeći preko toga jer se sve nadoknađuje baš uzbuđenjima i napetostima. No, dodatni plus "Svjedoku" je što se uspio izdići iznad granica klasičnog trilera i što je barem blaga društvena kritika. 

Primjedbe