Možemo mi pričati što god hoćemo, ali fizički
izgled puno znači i onaj koji fizički izgleda privlačnije ima i veće šanse da
će uspjeti. Gruba je to istina i možemo mi trubiti da je to samo površno
gledanje, no to je žalosna činjenica, ali je ipak činjenica. Kako je živjeti u
površnom svijetu u kojem je na osobitoj cijeni ljepota, a ti se definitivno ne
uklapaš u takav standard, na svojoj je koži osjetila glavna junakinja ove
prilično šokantne drame snimljene u nizozemsko - britansko - irskoj koprodukciji
Jade Nugent, odnosno mlada britanska glumica Vicky Knight, koja ju je
odglumila. I dok je njezin fikcionalni lik mlada žena koja upravo izlazi iz
bolnice nakon što ju je bivši muž zalio kiselinom i spalio joj lice, tijelo i
ruke, i sama Knight susrela se sa sličnom tužnom sudbinom.
Dok je
imala osam godina, izgorjeo je stan u kojem je živjela te su joj lice i tijelo
nastadali i već kao dijete ostala je prepuna ožiljaka. S obzirom da smo već
utvrdili da živimo u okrutnom svijetu u kojem se cijeni isključivo ljepota, dok
se na one s fizičkim manama, ožiljcima, opeklinama, amputacijama i sličnim
deformacijama nerijetko gleda kao na čudovišta, jasno da ni malenoj Vicky nije
bilo nimalo lako. U školi su je ostali klinci maltretirali i nazivali
čudovištem, no to je nije spriječilo ne samo da završi studij Zdravstvene i
socijalne skrbi, već i da bude proglašena studenticom godine. Počela se ubrzo
ona baviti i humanitarnim radom te je osnovala organizaciju koja pomaže osobama
koje su imala slična iskustvo te joj je cilj pokušati tim ljudima povratiti
samopouzdanje.
Samopouzdanja definitivno nedostaje i njezinoj
Jade, no to i ne čudi jer već prvi susret s njom mora izazvati potpuni šok.
Djevojka od dvadeset i kusur godina praktički nema polovicu lica, odnosno ono
je izbrazdano ožiljcima i opeklinama, a takva su joj i cijela prsa te obje
ruke. Ni ne čudi da je prirodna reakcija njene dvogodišnje kćeri Rae kad je
prvi put vidi po izlasku iz bolnice, plač i bijeg u bakino naručje, a mlada
partijanerica kojoj je do tada u životu jedini bio njen fizički izgled i
privlačnost, sada će se naći u potpuno novoj situaciji. Dok su joj ranije
tipovi očito sami prilazili, sada svi samo što ne okreću glavu kad je vide.
Jasno da se nije lako snaći u takvim novim okolnostima jer uz nju je ostao tek
uzak krug prijatelja i njezina majka, i sama šminkerica i vlasnica salona za
uljepšavanje ili tako nešto. Nakon što shvati da će oporavak biti daleko
dugotrajniji no što je pretpostavljala, Jade će se pokušati podvrgnuti plastičnoj
operaciji, ali ona će u Velikoj Britaniji koštati puno, puno previše za nju.
Ipak, saznat će da u Maroku postoji klinika koja izvodi plastične operacije po
sumnjivo niskoj cijeni te će se Jade zaposliti u call-centru kako bi skupila
nekih tri tisuće funti za rekonstrukciju lica.
Djeluje pomalo ova stilizirana, ali i više
nego naturalistička drama kao pravi udarac u lice, kao šok koji ne pušta od
prvog trenutka kad upoznamo ovu nesretnu djevojku pa do samog kraja. Iako stoji
da je priča ovdje dosta tanka i posve je očito da je sve u "Dirty
Godu" fokusirano na Jade, njenu osobnost i pokušaje ponovne izgradnje
života, definitivno je to film koji drži pažnju. Jasno da gotovo sve zasluge za
to pripadaju upravo Knight, a iako je očito da ova djevojka nema puno glumačkog
iskustva, i više nego uspješno je sve svoje traume i sve ono što je sama
zasigurno proživljavala i osjećala prenijela na svoj lik. Jednako koliko je lik
Jade fikcionalan, toliko je zahvaljujući Knight stvaran, a iako možda ona
karakterno i nije lik s kojim bismo se družili u stvarnom životu, ona je
podjednako osjetljiva i čvrsta, sramežljiva, ali ćemo vidjeti da se ne srami
vlastite seksualnosti. Podjednako koliko je "Dirty God" izvrsna i
precizna karakterna studija, toliko je i šokantan i stvaran prikaz života
današnje instragam generacije, koja je taj kult opsjednutosti ljepotom i
apsolutne površnosti i ispraznosti podignula na novi nivo. Iako je scenaristica
i redateljica Sacha Polak po nacionalnosti Nizozemka i ovo joj je prvi film na
engleskom jeziku, imam osjećaj da je sjajno pogodila i duh vremena te da je
fino uhvatila i obrise modernog Londona, a Europska filmska akademija uvrstila je "Dirty God" i među 50 kandidata za europski film godine.
Primjedbe
Objavi komentar