Ova njemačka coming-of-age humorna serija
možda bi se najbolje mogla opisati kao "Breaking Bad" za instagram
generaciju, no pokazala se ona i više nego zanimljiva i za one nešto starije.
Barem kad sam ja u pitanju, a vjerujem da bi se mogla svidjeti i
drugima moje generacije, nešto mlađima i nešto starijima, bez obzira što je
snimljena na iznimno moderan način, u skladu sa stilom života te Generacije Z.
Usporedba s kultnom serijom kao što je "Breaking Bad" pokazala se
ipak preteškom i za sada ipak ove dvije serije ne mogu stići u istu rečenicu,
no određene poveznice ipak postoje. Dok je u legendarnoj američkoj seriji
glavni junak bio pedesetogodišnji profesor kemije koji je saznao da boluje od
raka pa se u kamp-kućici u New Mexico upustio u kuhanje crystal-metha, ovdje je
glavni junak 17-godišnji srednjoškolac Moritz Zimmerman, koji također u početku
nema previše veze sa svijetom droga.
On je tipični šmokljan, ili kako se sada to
moderno naziva geek, koji je ostao u šoku kad se njegova djevojka Lisa nakon
godine dana vratila sa školovanja u Americi i potpuno se promijenila. Bez
ikakog objašnjenja prekinula je s njim, počela se družiti sa sportašima i
atraktivnijim društvom, dok se Moritzu time srušio čitav svijet. On i njegov
prijatelj u kolicima Lenny kojem liječnici ne predviđaju da će još dugo poživjeti ionako su cijelo vrijeme provodili uz
igrice, pokretali su start-upove, crowd-funding kampanje kako bi skupili novac
za iste te start-upove, no prilično bezuspješno pošto ono što bi oni osmislili,
baš nitko ne bi smatrao korisnim i profitabilnim. No, ubrzo će se to
promijeniti jer će Moritz, kako bi se uspio ubaciti u to društvo lijepih,
popularnih kolega koje ga je inače izbjegavalo, odlučio pokrenuti internet
stranicu za prodaju droge. On i Lenny na darknetu su otvorili stranicu i počeli
oglašavati prodaju ecstasyja, koji su počeli nabavljati od lokalnog dilera.
Malo, po malo, ovaj će se dvojac uplesti u svijet koji im baš i nije poznat, a
ono što je u početku djelovalo kao najobičnija igra, pretvorit će se u nešto
iznimno profitabilno, ali jednako toliko opasno.
Motivirana je ova serija prema stvarnim
događajima i klincima koji su se sličnim biznisom odlučili baviti u Leipzigu
nekoliko godina ranije, a osim što je "How to Sell Drugs Online
(Fast)" iznimno moderna, jednako toliko je i uzbudljiva, simpatična i
zanimljiva. Također, ova je serija iznimno aktualna jer nam nudi perfektan uvid
u život i razmišljanje tih mladih generacija, koje je nama nešto starijima
dosta teško shvatiti, pratiti i razumijeti, no generacija je to koja se potpuno
razlikuje od moje generacije koja je prije 15 ili 20 godina bila u toj dobi kao
likovi iz ove serije. Vidimo da je to generacija kojo je apsolutno sve dostupno
i kojoj je sve nadohvat ruke, a jedan od vrhunaca im je face-swap ili slične
idiotarije koje nude ti današnji pametni telefoni. Vidimo da je kompletna
komunikacija danas iz stvarnosti preselila na internet, društvene mreže i taj
virtualni svijet, svijet u kojem možemo biti tko god hoćemo i predstavljati se
u posve drukčijem svjetlu od stvarnog. Dok u stvarnosti netko može imati dva
ili tri prijatelja ili nemati nikoga, društvene mreže danas nude taj osjećaj
lažne stvarnosti, lažne sreće i zadovoljstva.
Tako i ne čudi da netko tko ima 500 ili 1000
prijatelja na Facebooku ili tom usranom Instagramu vrlo lako može upasti u
zamku i uljuljkati se u osjećaj da ima puno ljudi i prijatelja oko sebe, ni ne
shvaćajući da to nije stvarnost. Ni ne shvaćajući da ti lajkovi, komentari ili
prijatelji na društvenim mrežama ne znače apsolutno ništa i da je to zapravo
najobičnija obmana i privid sreće i zadovoljstva. Gledajući iz vlastite
perspektive, i dan-danas mi je nekako neprirodno upoznavati se s nekim putem
društvenih mreža bez da sam prethodno istu tu osobu upoznao u stvarnom životu,
no nekako to danas postaje normalno stanje stvari. Malo sam odlutao od same
serije, no jednostavno je uz ovu šestodjelnu seriju s epizodama od pola sata
koja se proguta brže nego kutija Domaćica, ne razmišljati o svim tim
blagodatima, ali i opasnostima koje nudi moderni svijet, svijet koji je
današnjim klincima nešto posve normalno, dok se mi nešto stariji ipak sjećamo
svijeta i prije Facebooka.
Ova čak i duhovita i zbilja pametna i mudro
promišljena serija, može se gledati i kao na parabolu za današnje društvo i
sustav u kojem su važni samo uspjeh i novac. I to po mogućnosti što prije i pod
svaku cijenu. Svijet u kojem je netko uspješan koliko ima pratitelja na tim
jebenim društvenim mrežama i svijet u kojem nema granica i koji pokreće
pohlepa. Svijet u kojem ne postoji riječ dosta i dovoljno i svijet u kojem je
jedini opstanak moguć uz širenje i povećavanje, ma koliko to na kraju koštalo i
premda je u startu jasno da će sve to završiti strmoglavim padom. Činjenica je
da ti današnji klinci zasigurno i odrastaju s puno većim teretom očekivanja
nego mi nekada jer danas se samo priznaju samo oni najbolji i ljudi jedan na
drugoga gledaju ne kao na prijatelje i saveznike, već isključivo kao na
konkurenciju. Dobra vijest je što je Netflix naručio i drugu sezonu ove serije
tako da ćemo avanture mladih internet - dilera pratiti barem još neko vrijeme.
Primjedbe
Objavi komentar