LITTLE WOODS (2018,SAD) - 7,5/10



Ne znam jesam li to stvorio neku fiksaciju prema filmovima čija se radnja zbiva u nekom od pasivnih krajeva Amerike, no nekako u zadnje vrijeme baš volim te realistične, socijalne indie krimi drame koje su smještene na zapad, midwest, jug ili ostale ne toliko privlačne krajeve vodeće svjetske sile. Možda zato što takvi filmovi nude malo drukčiju sliku Amerike, sliku koju baš i nemamo priliku toliko često vidjeti i zato što u pravilu svi ti filmovi odišu realizmom i životnošću, a to je nešto što kod filma posebno volim. Jednu posve životnu temu odlučila je obraditi i dugometražna debitantica Nia DaCosta, koja je radnju svog filma smjestila u gradić u Sjevernoj Dakoti, vrlo blizu kanadske granice. I tipično je to mjesto iz sličnih filmova u kojima je praktički jedini posao za muškarce težak fizički rad na bušotini ili u rudniku, dok ženama ne preostaje skoro ništa drugo osim konobarenja u zalogajnicama. Ili dilanje, kuhanje i pečenje droge, šverc opijata i lijekova preko granice i slične prljave rabote.

Upravo zbog toga je u zatvoru neko vrijeme provela i Ollie Hale (Tessa Thompson), kojoj je još ostalo samo osam dana da joj istekne uvjetna, nakon čega bi konačno u pravom smislu trebala postati slobodna. Odlučila je ona ovaj puta čvrsto reći ne dilanju, iako joj se nude brojne opcije povratka na stari put, tim više jer je odmah u uvodnoj sceni vidimo kako u šumarku zakopava paket s lijekovima vrijedan više tisuća dolara. No, Ollie je odlučila sada živjeti u skladu sa zakonima i pokušava uspjeti s legalnim poslovima pa tako svakog dana za radnike sprema kave i gablece, a u potrazi je za nekim stalnijim i bolje plaćenijim poslom. Živi ona u staroj obiteljskoj kući, koju je naslijedila od friško umrle majke, no s obzirom na njenu financijsku situaciju i da je kuća pod hipotekom, izvjesno je kako će vrlo brzo ostati bez nje. Drugi problem u Ollienom životu je njena sestra Deb (Lily James), s kojom baš i nije u najboljim odnosima otkako im se majka razbolila. No, kada Deb shvati da je ponovno trudna (i to s istim tipom s kojim već ima sina s kojim živi u ilegalnoj kamp-kućici), za pomoć će se, kao i bezbroj puta ranije u životu, obratiti sestri.

S obzirom da već sada jedva spaja kraj s krajem i jedva osigurava onu minimalnu egzistenciju za sebe i sina, Deb će se odlučiti za pobačaj. Jedan od razloga za tu tešku odluku bit će spoznaja da će je trudnoća koštati između osam i devet tisuća dolara s obzirom da nema zdravstveno osiguranje, a ako joj kojim slučajem bude potreban carski rez, tada bi se ti troškovi mogli popeti na 12 tisuća kuna.  Kako nema zdravstveno osiguranje, i pobačaj će se pokazati kao prilično skupa i komplicirana opcija, a za pomoć će se obratiti sestri koja je također u ozbiljnim problemima i koja će se nevoljko morati vratiti starim navikama, a to, jasno, neće donijeti ništa dobroga. Imala je ova realistična i uzbudljiva krimi dramu premijeru na festivalu u Tribeci, a potom je prikazana na još dosta američkih festivala. Scenaristica i režiserka DaCosta pokazala je da ima talenta i da je zanimaju zanimljive i aktualne teme, a nudi ovaj film prilično neugodan i nelagodan uvid u živote ljudi na marginama Amerike. 

Primjedbe