NIGHTMARE CINEMA (2018,SAD) - 6,5/10



Da je horor idealan žanr za kratku filmsku formu, već odavno smo naučili, a omnibusi i antologije u kojima pratimo nekoliko kratkih priča, često su savršen poligon za predstavljanje mladih i još neetabliranih autora. Tim je veće iznenađenje bilo kad sam naletio na ovaj horor omnibus koji se sastoji od pet kratkih priča, koje kao što Tim Roth povezuje sve priče u "Četiri sobe" kao hotelski bellboy, sada povezuje izobličeni Mickey Rourke kao kino - operater u "Kinu noćnih mora". Ovo izobličeni ne treba shvatiti doslovno jer dobrom staru Mickeyju nisu trebale nikakve maske da bi izgledao groteskno i čudnovato, već si je on sam sve to napravio serijom plastičnih operacija zbog kojih izgleda kao savršeni lik iz horora. No, da se maknem malo s Mickeyja i vratim na iznenađenje, a ono je u tome što ove priče nisu režirali neki mladunci, već uglavnom prave horor iskusnjare, od kojih smo na neke već odavno i zaboravili.

Varira ovdje sve i kvalitetom, ai i tematski i stilski i ove priče bi se mogle svrstati u brojne podžanrove, od slashera i body horora pa do sf-a i psihološkog trilera, a ne znam je li to učinjeno namjerno, sa svakom epizodom i kvaliteta pada. Prva po redu je priča "The Thing in the Woods" Argentinca Alejandra Bruguesa (otkačena horor zajebancija "Juan of the Dead" otprije nekoliko godina). I sada je Brugues pokazao da ima uvrnut smisao za humor s potpuno suludom krvavom horor parodijom na slashere i splattere, koja je definitivno i najzabavniji dio ovog omnibusa.

Potom smo doživjeli ukazanje već pomalo zaboravljenog Joea Dantea. Neumrli Joe, koji je posljednjih godina uglavnom tu i tamo snimio poneku epizodu neke bezvezne serije, vrhunac karijere imao je još 80-ih s filmovima kao što su "Gremlini", "Unutarnji svemir", "Piranha" ili "The Howling", a sjećamo ga se i po filmu i seriji "Zona sumraka". I sada je Dante snimio kratki film koji izgleda kao da je ispao iz "Zone sumraka" u kojem se pojavljuje još jedan potpuno zaboravljeni as - britanski glumac Richard Chamberlain. Glumac kojeg ponajviše pamtimo po ulozi svećenika u melodramatičnoj mini-seriji "Ptice umiru pjevajući" sada je estetski kirurg, kojem će se za pomoć obratiti djevojka s ožiljkom na licu. Kako bi ugodila svom dragom, ona se odlučila podvrgnuti plastičnoj operaciji, no ta će operacija završiti u posve nepredviđenom smjeru.

Zatim slijede epizode koje je režirao Japanac Ryhuei Kitamura (Versus), Britanac David Slade (Hard Candy, 30 Days of Night, jedan od kreatora genijalne serije "Hannibal") pa je tim nevjerojatnije da je njegova epizoda toliko slaba. No, sve je to ništa u usporedbi s posljendjom epizodom za koju je zaslužan još jedan pomalo zaboravljeni hororaš iz osamdesetih i devedesetih Mick Garri. Njegova priča neodoljivo podsjeća na "Šesto čulo", prava je budalaština i više psihološki triler nego klasični horor, koji nema veze s vezom. Prava je šteta što je ovaj prilično ambiciozan projekt u kojem su zbilja angažirani neki talentirani filmaši i istinski majstori horora završio ovako loše i grozno i što je zapravo i narušio cijelu konstrukciju ovog omnibusa, koji je do tada sasvim solidno i pristojno funkcionirao. Na kraju, ako zanemarimo Garrisov segment "Dead" i međuigru u kinu noćnih mora (koje je također napisao i režirao Garris), "The Nightmare Cinema" bio je sasvim zabavan i solidan omnibus u kojem bi fanovi horora trebali pronaći barem jednu priču po svom guštu.

Primjedbe