Za svoj prvi dugometražni film, Velšanin Toby
MacDonald odlučio se za adaptaciju poznate priče o Cyranu de Bergeracu, uz
Dževada Alihodžića vjerojatno najpoznatijeg nosonje u povijesti. Iako je Cyrano bio stvarna
osoba i francuski pisac koji je živio u prvoj polovici 17. stoljeća, danas ga
se prvenstveno sjećamo kao lika iz drame Edmonda Rostranda, vještog mačeovaca i
pjesnika, časnog čovjeka i zaljubljenika u umjetnost, koji zbog nevjerojatne
dužine nosa sumnja u sebe i nema samopouzdanja za pristup lijepoj i mladoj
Roxani. Cyrano je uvjeren kako ga njegova fizička ružnoća sprječava u
ostvarenju romantičnih snova i uvjeren je da ga nijedna ne može voljeti s
takvom kljukom, a kamoli ljepotica poput Roxane. Baš kao i Cyrano, koji će
preko mladog i fizički daleko privlačnijeg, ali ne baš elokvetnog i umjetnički
nastrojenog Christiana, u kojeg će se Roxane zaljubiti, misleći da joj on
šalje prekrasna romantična pisma, fantaziju romanse s djevojkom
"iznad svog ranga" na sličan način ostvarit će i glavni junak ove
adaptacije, mladić po imenu Amberson.
Amberson je tipični filmski šmokljan,
štrkljavi klinac s naočalama, koji je valjda predodređen da ostane djevac do
kraja života i koji je učenik u neobičnom internatu potkraj 80-ih godina
prošlog stoljeća. Sportske aktivnosti za njega su noćna mora, posebno neobičan
sport koji izgleda kao bizarna kombinacija ragbija i vaterpola, koja se
prakticira u obližnjem potoku i tijekom koje Amberson i slični šmokljani ne
prolaze dobro, a taj je sport nešto po čemu se njegova škola diči. S druge
strane, Amberson je iznimno inteligentan mladić s umjetničkim sklonostima, koji
će se poput Cyrana zaljubiti u djevojku za koju je uvjeren da s njim nikada ne
bi imala posla. Kad kćer njegovog ekscentričnog učitelja francuskog jezika
navrati u školu i zabunom pomisli da je najpoznatiji sportaš škole i tip koji
ne zna sklepati proširenu rečenicu Winchester ujedno i pjesnička duša
poput nje, ona će se zaljubiti u njega, a Amberson će uskočiti kao posrednik
između njih, baš kao Cyrano de Bergerac.
Iako je posve očito da ova priča počiva na
svim mogućim stereotipnim situacijama, to u ovom slučaju nije minus pošto se na
tim očiglednim klišeima i inzistiralo. Snimio je nagrađivani autor kratkih
filmova MacDonald simpatičnu i dopadljivu, na trenutke i duhovitu
romantičnu komediju, koja je vrlo pitka i nepretenciozna. Kao posebno dobra
odluka pokazalo se što su scenaristi Luke Ponte i Freddy Syborn priču iz
donekle razumljivih razloga smjestili u 80-e godine pošto u današnjim vremenima
kad svi imamo mobitele i svi najmudriji citati svijeta su nam
dostupni, Cyrano i njegove inkarnacije ne bi imale previše posla.
Primjedbe
Objavi komentar