A RAINY DAY IN NEW YORK (2019,SAD) - 6,5/10



Ne svojom voljom i zaslugom, Woody Allen je u 2018. godini preskočio ustaljeni ritam od jednog filma godišnje kojeg se držao još od početka osamdesetih (posljednja godina u kojoj nije izbacio niti jedan film bila je 1981.). Ova romantična komedija toliko tipična za njegov opus trebala je doduše svjetlo dana ugledati iste te 2018. godine, no uslijed kampanje Mee Too i izvlačenja iz naftalina optužbi protiv Allena za seksualno zlostavljanje pokćerke koje se navodno odigralo 1992. godine film je završio u bunkeru. Amazon, koji je nešto ranije s Allenom potpisao ugovor za snimanje barem četiri filma, već završeni je "Kišni dan u New Yorku" bacio u ladicu, strahujući od lošeg marketinga zbog optužbi, a trebala je proći godina dana da se stari Woody izbori za preuzimanje prava na distribuciju filma. Tako je film svjetlo dana ugledao sa čitavih godinu dana zakašnjenja, a definitivno se ova romantična komedija uklapa u filmove koje Allen snima posljednjih godina.

Daleko je to od njegovih vrhunaca sedamdesetih i osamdesetih godina pa i najboljih filmova koje je snimio u 21. stoljeću poput "Blue Jasmine" ili "Midnight in Paris", no daleko od toga da bi se "A Rainy Day in New York" mogao prozvati slabim filmom. Bez obzira što on po tko zna koji put reciklira iste ili slične teme, oni koji vole njegovo stvaralaštvo i opus ne bi trebali biti (previše) razočarani jer ovo je film posve u skladu s očekivanjima. I ovaj puta je okupio Allen zanimljivu glumačku ekipu koju predvode možda i najveće mlade zvijezde američkog filma poput Timotheea Chalameta, Elle Fanning i Selene Gomez, a tu su i neke provjerene face poput Judea Lawa, Lieva Scheibera, Diega Lune, Rebecce Hall ili Cherry Jones.

Nakon nekoliko godina lutanja svijetom od Londona, Pariza, Barcelone i Rima, vratio se posljednjim filmovima Allen u svoje prirodne okruženje, odnosno u New York, a kao što naslov sugerira, radnja i ovog filma se zbiva upravo u njegovom najdražem gradu. Gatsby Welles (Chalamet) je mladić iz bogate njujorške obitelji, koji još ne zna što bi od života, a vrijeme provodi studirajući na koledžu u unutrašnjosti. Nije on nešto zainteresiran za studij, najviše je on ondje zbog veze s Ashleigh (Fanning), naivnom djevojkom iz basnoslovno bogate bankarske familije iz Arizone koja radi kao novinarka u studentskom listu. Kad se Ashleigh ukaže prilika za put u New York, gdje bi trebala intervjuirati čuvenog art-filmaša Rolanda Pollarda (Scheiber), Gatsby će iskoristiti tu priliku kako bi joj pokazao svoj grad i kako bi učvrstili vezu. No, ispostavit će se da dan kada će se zateći u New Yorku neće biti samo izrazito kišan, već i prepun iznenađenja i posve neočekivanih događaja i nesporazuma, tako da će se njihova veza naći na velikoj kušnji.

I dalje očarava lakoća kojom Allen doslovno štanca te dijaloge i smišlja uloge koje gotovo niti jedan glumac ili glumica ne mogu odbiti, a iako smo praktički sve ovo i ranije imali priliku vidjeti u nekom od njegovih filmova, svejedno je "A Rainy Day in New York" simpatično djelce. Vrijedi izdvojiti i kameru slavnog talijanskog direktora fotografije Vittorija Storara (da je snimio samo Apokalipsu danas bilo bi to dovoljno), koji je u zadnje vrijeme postao Allenov redoviti suradnik. Opet se tu radnja vrti u pomalo snobovskim visokim društvenim krugovima, Gatsby je tipični allenovski smušenjak koji ne zna što želi, a gotovo svi likovi su ili članovi neke intelektualne elite ili se trude da će jednog dana ondje dospjeti. Ima tu standardno "Hoch" razgovora o kulturi, umjetnosti i filmu, zabavnih situacija na kakve smo navikli u Allenovim filmovima, a bez obzira što je već debelo zagazio u deveto desetljeće, stari Woody očito ne misli stati. 

Primjedbe