Ne svojom voljom i zaslugom, Woody Allen je u
2018. godini preskočio ustaljeni ritam od jednog filma godišnje kojeg
se držao još od početka osamdesetih (posljednja godina u kojoj nije izbacio
niti jedan film bila je 1981.). Ova romantična komedija toliko tipična za
njegov opus trebala je doduše svjetlo dana ugledati iste te 2018. godine, no uslijed
kampanje Mee Too i izvlačenja iz naftalina optužbi protiv Allena za seksualno
zlostavljanje pokćerke koje se navodno odigralo 1992. godine film je završio u bunkeru. Amazon, koji je
nešto ranije s Allenom potpisao ugovor za snimanje barem četiri filma, već
završeni je "Kišni dan u New Yorku" bacio u ladicu, strahujući od
lošeg marketinga zbog optužbi, a trebala je proći godina dana da se stari Woody
izbori za preuzimanje prava na distribuciju filma. Tako je film svjetlo dana
ugledao sa čitavih godinu dana zakašnjenja, a definitivno se ova romantična
komedija uklapa u filmove koje Allen snima posljednjih godina.
Daleko je to od njegovih vrhunaca sedamdesetih
i osamdesetih godina pa i najboljih filmova koje je snimio u 21. stoljeću poput
"Blue Jasmine" ili "Midnight in Paris", no daleko od toga
da bi se "A Rainy Day in New York" mogao prozvati slabim filmom. Bez
obzira što on po tko zna koji put reciklira iste ili slične teme, oni koji vole
njegovo stvaralaštvo i opus ne bi trebali biti (previše) razočarani jer ovo je
film posve u skladu s očekivanjima. I ovaj puta je okupio Allen zanimljivu
glumačku ekipu koju predvode možda i najveće mlade zvijezde američkog filma
poput Timotheea Chalameta, Elle Fanning i Selene Gomez, a tu su i neke provjerene
face poput Judea Lawa, Lieva Scheibera, Diega Lune, Rebecce Hall ili Cherry
Jones.
Nakon nekoliko godina lutanja svijetom od
Londona, Pariza, Barcelone i Rima, vratio se posljednjim filmovima Allen u
svoje prirodne okruženje, odnosno u New York, a kao što naslov sugerira, radnja
i ovog filma se zbiva upravo u njegovom najdražem gradu. Gatsby Welles
(Chalamet) je mladić iz bogate njujorške obitelji, koji još ne zna što bi od
života, a vrijeme provodi studirajući na koledžu u unutrašnjosti. Nije on nešto
zainteresiran za studij, najviše je on ondje zbog veze s Ashleigh (Fanning),
naivnom djevojkom iz basnoslovno bogate bankarske familije iz Arizone koja radi
kao novinarka u studentskom listu. Kad se Ashleigh ukaže prilika za put u New
York, gdje bi trebala intervjuirati čuvenog art-filmaša Rolanda Pollarda
(Scheiber), Gatsby će iskoristiti tu priliku kako bi joj pokazao svoj grad i
kako bi učvrstili vezu. No, ispostavit će se da dan kada će se zateći u New
Yorku neće biti samo izrazito kišan, već i prepun iznenađenja i posve
neočekivanih događaja i nesporazuma, tako da će se njihova veza naći na velikoj
kušnji.
I dalje očarava lakoća kojom Allen doslovno
štanca te dijaloge i smišlja uloge koje gotovo niti jedan glumac ili glumica ne
mogu odbiti, a iako smo praktički sve ovo i ranije imali priliku vidjeti u
nekom od njegovih filmova, svejedno je "A Rainy Day in New York"
simpatično djelce. Vrijedi izdvojiti i kameru slavnog talijanskog direktora
fotografije Vittorija Storara (da je snimio samo Apokalipsu danas bilo bi to
dovoljno), koji je u zadnje vrijeme postao Allenov redoviti suradnik. Opet se
tu radnja vrti u pomalo snobovskim visokim društvenim krugovima, Gatsby je tipični allenovski
smušenjak koji ne zna što želi, a gotovo svi likovi su ili članovi neke
intelektualne elite ili se trude da će jednog dana ondje dospjeti. Ima tu standardno
"Hoch" razgovora o kulturi, umjetnosti i filmu, zabavnih situacija na
kakve smo navikli u Allenovim filmovima, a bez obzira što je već debelo zagazio
u deveto desetljeće, stari Woody očito ne misli stati.
Primjedbe
Objavi komentar