Snimio je ovu poetičnu romantičnu, ali
nadrealističku dramu argentinski filmaš i pisac Eliseo Subiela. Ovaj ne
pretjerano poznati umjetnik jedan je od baštinika tipično latinoameričkog
podžanra, magičnog realizma, a to se i više nego osjeti u ovoj neobičnoj priči
o siromašnom pjesniku Oliveriu (Dario Grandinetti). Oliverio je siromašni
pjesnik iz Buenos Airesa, koji zarađuje recitirajući svoju poeziju vozačima
automobila koji se zaustavljaju na crveno svjetlo na semaforima ili pak pjesme
trampi za šnicle, kotlete i rebarca u restoranu čiji vlasnik njegovim poemama snubi
mlade dame. Oliveriovo društvo čine podjednako ekscentrični tipovi i boemi
poput kanadskog kipara, a stalno on komunicira i sa Smrti, koja mu
personificirana u ženu stalno sugerira da pokuša pronaći neki stalni posao. Uz
to je i Oliverio i vješti zavodnik, koji stalno kupi djevojke i žene i odvodi
ih u svoj stan i u svoj krevet, koji je zapravo portal u ništavilo iz kojeg
iste te žene jednostavno nestaju.
No, sve će se to promijeniti kada se Oliverio
zaljubi u profinjenu prostitutku Anu iz Montevidea, koja ga je fascinirala na
prvi pogled, a uz to je i ljubiteljica i vrsna poznavateljica poezije. Oliverio
je veliki ljubitelj žena, ne skriva on to, a uopće mu nije bitno kako one
izgledaju i kakve su, već mu je bitno jedino da one mogu letjeti, a to je nešto
što će doživjeti tek pri susretu s Anom. Postat će on posve opsjednut ovom
misterioznom ženom koja je doživjela veliku tragediju za vrijeme vojne
diktature u Urugvaju u kojem živi, kada se zbog neimaštine i nemogućnosti da
prehrani dijete i odala prostituciji. Kako bi se što češće mogao nalaziti s
njom i putovati iz Buenos Airesa u gotovo 600 kilometara udaljeni Montevideo,
ovaj će romantičar i zavodnik koji odbija živjeti po tuđim pravilima čak
potražiti i pravi posao.
Djeluje ova nadrealistična, magična romansa i
više nego neobično, a to i ne čudi kad se zna da je Subiela scenarij napisao
isključivo prema pjesmama južnoameričkih pjesnika kao što su Juan Gelman,
Oliverio Germondo (po kojem je najviše i zamišljen lik glavnog junaka) i Mario
Benedetti (koji se sam i pojavljuje u jednoj manjoj ulozi). Već samo po tome
"The Dark Side of the Heart" ili "Tamna strana srca" je
specifičan film, koji se bavi egzistencijalističkim temama i u kojem bi posebno
mogle uživati one pjesničke duše. Osvojio je ovaj film brojne nagrade po
festivalima, a potvrdio je i četiri od 13 nominacija u izboru za argentinski
film godine.
Primjedbe
Objavi komentar