THE WIND (2018,SAD) - 6/10



Uvijek su me pomalo fascinirale te priče s američkog Divljeg zapada i ti prvi pioniri koji su se naseljavali po tadašnjim granicama. Ne znam bih li bolje opisao kao nevjerojatnu hrabrost ili ludost, možda potrebu ili kombinacijom svega toga, činjenicu da su postajale brojne obitelji koje su svoje domove odlučile podići usred ničega. Daleko od svijeta i civilizacija podizale su se kuće u prerijama, ljudi su se nadali da će ondje pronaći mirni kutak za sebe, a onda, obično bismo vidjeli u svim tim silnim westernima, jednostavno bi se pojavili indijanci ili nekakvi banditi pa ih sve masakrirali i zapalili ono što su izgradili. Par takvih optimista, mladu ženu Lizzy i njezinog muža Isaaca zatičemo upravo u takvoj situaciji negdje u drugoj polovici 19. stoljeća. Doselili su oni iz St. Louisa u pustoši New Mexica i u jednoj preriji odlučili izgraditi svoj dom, nadajući da će njihov primjer slijediti i drugi i da će ondje uskoro niknuti barem nekakvo seoce.

Jedini koji će slijediti njihov primjer još jedan je mladi par, Emma i Gideon, koji su također podignuli kućicu nekoliko kilometara dalje i jedini su im susjedi u tko zna koliko desetaka, možda i stotina kilometara. Lizzy i Emma vrlo brzo će se sprijateljiti i povezati, tim više jer su njihovi muževi često odsutni, no izolacija i usamljenost prilično će utjecati na ove dvije žene. Prvo na trudnu Emmu, koja će postajati sve uvjerenija kako u preriji osjeća nekakvu demonsku prisutnost koja je proganja, a uskoro će slična iskustva doživjeti i Lizzy. Iako su samoća i izolacija idealna podloga za prosvirati na mozak, ove dvije žene postaju sve uvjerenije da se nešto neprirodno događa u njihovom okruženju. Bio je "The Wind" debitantsko scenarističko ostvarenje za Teresu Sutherland i redateljsko za dokumentaristicu Emmu Tammi i nije ovaj supernatural western uopće bio loš.

No, nije bio ni nešto posebno impresivan iako je očit velik utjecaj Eggersove "Vještice" i pri pisanju priče i kod režije. Priča se tu polako razvija, dugo smo u neizvjesnosti i dvojbi jesu li ove žene jednostavno poludjele ili u pustošima New Mexica doista postoje nekakvi prerijski demoni. Puno se tu nade polaže u stvaranje zlokobnog i nelagodnog ugođaja, a ni priča nije postavljena linearno, već konstantno skačemo iz jednog u drugo vremensko razdoblje. Nažalost, ono što se obično pokazuje kao najveći problem kod mnogih novih horora, nije se uspjelo izbjeći ni ovaj puta. Često imamo priliku vidjeti kako sve to krene fino i osjeti se da postoji zanimljiva ideja, no ne uspije se sve to zaokružiti u, ako već ne, smislenu cjelinu, onda barem, u nešto osebujno, mistično, misteriozno, šokirajuće, baš kao što je uspio Eggers s "Vješticom". Moglo je ovo i bolje.

Primjedbe