Taj mladi čovjek s velikim potencijalima koji
se krije iza naziva ovog njemačkog filma snimljenog na engleskom jeziku je Piet
(danski glumac Adam Ild Rohweder). On je vjerojatno najbolji student generacije
na fakultetu informatike koji već razvija start-upove kao od šale, no jednako
koliko je vudren na tu kompjutersku stranu, Piet je potpuno asocijalan tip.
Pravi je to samotnjak koji se užasava susreta s drugim ljudima, posebno s
djevojkama, tip koji je predodređen da ostane junfer sve dok si ne plati usluge
neke prostitutke. Kad mu se neka djevojka približi, on samo što momentalno ne
špricne u gaće, ukipi se i jadan ne zna što bi. Dakako da on slobodno vrijeme
provodi surfajući po pornografskim stranicama, čak ima i svoju web-cam djevojku
kojoj praktički svakodnevno plaća privatne internet seanse, a njegov dosadni i
jednolični život uzdrmat će možda i najzgodnija kolegica s njegove godine,
Klara (Poljska glumica Paulina Galazka, u odnosu na čiji engleski izgovor i
russian english Rade Šerbedžije zvuči kao da je odrastao negdje u Ipswichu,
uglavnom žena izgovara engleski kao da ga je prvi puta čula. Ne znam je li to
bilo intencijski, no svejedno mi nije baš imalo smisla).
Klara se ugurala Pietu na zajednički rad na
nekakvom projektu ili seminarskom radu, a nakon što je oprezno primi u svoje
društvo, povučeni Piet vrlo brzo zagrijat će se za privlačnu kolegicu. Tim više
jer će mu ona slati signale koje će on možda i pogrešno protumačiti, a Klara će
ga otkantati i potpuno uništiti njegovo ionako krhko samopouzdanje. Ta košarica
na traumatiziranog Pieta utjecat će da će se on još više povući u sebe, a sve
će kulminirati jedne noći začinjene perverzijama i brutalnostima kakve, moram
priznati, nisam očekivao u ovom filmu. Nažalost, već u uvodu filma saznat ćemo
kako je Klara nestala (pomalo mi ide na živce taj u posljednje vrijeme sve
češći pristup da se već u startu karte otkrivaju, recimo ovdje je to bilo
potpuno nepotrebno) jer će Pietu na vrata pokucati detektivka (ne znam otkuda
su iskopali već zaboravljenu američku glumicu Amandu Plummer, koje se ponajviše
sjećamo iz uvodne scene "Paklenog šunda" kada skupa s Timom Rothom
kreće u pljačku restorančića).
Uspio je nažalost meni do sada nepoznati
njemački filmaš Linus de Paoli, koji je napisao scenarij i režirao film,
prijeći granicu dobrog ukusa jer razvit će se ova priča u ne samo šokantnom,
već i iznimno morbidnom i bolesnom smjeru. Nekako imam dojam da De Paoli nije
uspio najsretnije izvesti prijelaz iz mračne crne komedije o utjecaju nejebice na
život mladog informatičara na brutalni, čak pretjerani nasilni triler kakav uopće
nismo očekivali. U pravilu nemam problema s nasiljem i bestijalnostima na
filmu, no ovaj puta mi baš i nije sjelo i da film nije trajao ekonomičnih
osamdesetak minuta, pitanje je bih li ga uspio odvrtjeti do kraja. Ako je
glavna intencija ovog filma bila šok gledatelja, onda je De Paoli u tome
definitivno uspio, a "A Young Man With High Potential" film je samo
za one najhrabrije. I nemojte poslije reći da vas nisam upozorio.
Primjedbe
Objavi komentar